مرجع خبری رئال مادرید : در یک هفته اخیر ، شایعات زیادی در مورد آینده رونالدو حضور دارد. ستاره پرتغالی در جام کنفدراسیون ها در روسیه حضور دارد و فعلا سکوت اختیار کرده است اما عوامل زیادی ممکن است دخیل باشد تا آینده او عوض شود. شاید شش ماه پیش که خبر اشپیگل در مورد فرار مالیاتی رونالدو منتشر شد، کمتر کسی فکر می کرد که چنین طوفانی در پیش باشد. کریستیانو به بیگناهی خود مطمئن است و به همین خاطر نمی خواهد با اداره مالیات توافق کند. کریستیانو حاضر نیست جریمه 14.7 میلیون یورویی اداره مالیات را بپردازد و در روز 9 مرداد در دادگاه شرکت خواهد کرد.

در روزهای اخیر بیشترین شایعات در مورد اینده رونالدو پیرامون پیوستنش به باشگاه هایی نظیر پی اس جی و یونایتد بوده است. او قرار است بعد از جام کنفدراسیون ها با پرز صحبت کند و شاید نام باشگاه فرانسوی هم مطرح شود.

مهمترین نامها برای تعیین آینده رونالدو:
کریستیانو رونالدو: ستاره پرتغالی اعتقاد دارد که باشگاه به اندازه کافی از او حمایت نکرده است در حالی که به طور مثال پس از مورد مشابه برای مسی و در زمانی که بازیکن بارسا به 21 ماه حبس محکوم شد، کاتالان ها از وی حمایت کردند. البته مصاحبه های اخیر پرز در حمایت از رونالدو باعث شده که بازیکن پرتغالی نرم تر شود. رونالدو که در دو بازی درجام کنفدراسیون ها بهترین بازیکن میدان شده ترجیح می دهد این روزها در مورد آینده اش سکوت کند.

ژرژ مندس و مشاورانش: وکیل رونالدو روزهای پرفشاری را سپری می کند. علاوه بر رونالدو دیگر موکلانش نظیر کوئنت رائو، دی ماریا، خامس، په په ، فالکائو، مربی یونایتد و … هم به فرار مالیاتی متهم شده اند. مندس  و شرکتش ژستیفوت این روزها قرار است که از بیگناهی رونالدو دفاع کنند. کریستیانو می داند که برای تعیین آینده اش و حکمش در دادگاه نقش وکیلش و مشاورانش خیلی مهم خواهد بود.

الخلیفی: مالک پی اس جی تاجر بزرگ فوتبال اروپاست. او حاضر است برای خرید رونالدو 150 تا 200 میلیون یورو به رئال بدهد و دستمزدش را به سالانه 30 میلیون یورو برساند. رونالدو در سن 32 سالگی همچنان سرحال است و در مسیر کسب پنجمین توپ طلایش به سر می برد. سوال این جاست که آیا رونالدو حاضر است بهرتین لیگ دنیا را با لیگ فرانسه عوض کند؟

فلورنتینو پرز: جلسه مدیر رئال با رونالدو در پایان جام کنفدراسیون ها کلید حل معماست. مدیر رئال اعلام کرده که رونالدو فروشی نیست. پرز در سال 2012 هم در ماجرایی مشابه توانست مشکل رونالدو را حل کند و البته دستمزدش را افزایش داد. این بار قرار نیست که ماجرا تکرار شود.

زیدان: مربی فرانسوی شخصا با رونالدو تماس گرفته است. او می داند که هیچ بازیکنی برایش مفیدتر از ستاره پرتغالی نیست و نمی خواهد او را به سادگی از دست بدهد.

مربی منچستریونایتد: شیاطین سرخ هم رونالدو را می خواهند. اولدترافورد می داند که هشت سال پیش چه جواهری را از دست داده است و می خواهند او را به خدمت بگیرند. رابطه رونالدو با مربی یونایتد خوب نیست اما مندس وکیل هر دوی آنهاست و می تواند شرایط را دستخوش تغییر کند.

مونیکا گومز فرر: قاضی دادگاه شماره 1 پوزوئلو آلارکون وظیفه حکم دادن در مورد پرونده رونالدو را به عهده دارد. او باید مشخص کند که ستاره پرتغالی مرتکب تخلف شده یا اداره مالیات اسناد را با دقت کافی بررسی نکرده است.