مرجع خبری رئال مادرید : بیل در سال 2013 با مبلغ 101 میلیون یورو به رئال پیوست تا رکورد  نقل و انتقالات را بشکند. این بازیکن که دو دوره بهرتین بازیکن لیگ برتر انگلیس شده بود به عنوان جانشین رونالدو به رئال ملحق شد اما پس از چهار سال به نظر می رسد که نتوانسته انتظارات برآورده کند.

در چهار سال اخیر رونالدو 205 گل زده و بیل 67 تا. بازیکنپرتغالی 5409  دقیقه داشته اما بیل به صورت مداوم مصدوم بوده و حتی در فینال چمپیونزلیگ جایش را به ایسکو داد. حتی بنزما با تمام انتقادات در این مدت موثرتر از بیل بوده و 26 گل بیشتر از بازیکن ولزی زده است.  بیل از نظر تاکتیکی برای مربیان همیشه مشکل ساز بوده است. آنچلوتی برای استفاده از او مجبور شد از دی ماریا در پست هافبک میانی استفاده کند و به دسیما رسید. اما فصل بعدش زمانی که در شکست مقابل والنسیا بیل تعویض شد، پرز سر مربی ایتالیایی داد زد. پس از آن وکیل بیل به آنچلوتی گفت که باید سیستم را عوض کند اما مربی ایتالیایی قبول نکرد. بنیتز از بیل در پست هافبک هجومی استفاده کرد که نتیجه قابل قبولی داشت اما با حضور زیدان ، بازیکن ولزی دوباره به پست بال راست برگشت. او پست ایده آل خودش را بال چپ می داند اما این پست در اختیار رونالدوست.  بیل در چهار فصل حضور در رئال مجموعا 17 بار مصدوم شده است.

در نظرسنجی آس در این باره که اگر یکی از سه عضو بی بی سی قرار باشد جدا شود، کدام را ترجیح می دهید، 42.6 درصد رای به بیل دادند، 24.65 درصد رونالدو را انتخاب کردند، 20.46 درصد گفتند هیچ کدام و فقط 12.25 درصد رای به بنزما دادند.  یکی از نکات جالب این نظرسنجی حمایت کامل هواداران از بنزماست. نکته دیگر این است که 79.54 درصد مشکلی با جدایی یکی از سه عضو بی بی سی ندارند. از سویی دیگر پی اس جی و یونایتد جدی ترین مشتریان گرت بیل در این تابستان هستند.