مرجع خبری رئال مادرید : شاید در حال حاضر پرداخت بیش از 100 میلیون یورو برای امباپه گزاف به نظر برسد اما حقیقت این که این بازیکن یک نابغه است و آمار هم این را تائید می کنند.

امباپه زمانی برای اولین بار در رده باشگاهی بازی کرد که 16 سال و شش ماه داشت. اولین بازی چمپیونزلیگی هم زمانی بود که 17 سال و 9 ماه داشت و اولین بازی او در تیم ملی هم زمانی بود که 18 سال و سه ماه داشت. در نقطه مقابل اولین بازی رسمی رونالدو برای اسپورتینگ و در چمپیونزلیگ در زمانی بود که 17 سال و 6 ماه داشت که در مرحله راهیابی مقابل اینتر بازی کرد. اولین بازی ملی او هم زمانی بود که 18 سال و شش ماه داشت.

حالا آمار را مقایسه می کنیم: زمانی که رونالدو 18 سال و چهار ماه داشت و امباپه 18 سال و شش ماه. امباپه در سن فعلی خود در 60 بازی 27 گل زده ، ده پاس گل داده، هفت گل در رده های ملی پایه داشته، دو هت تریک و دو جام (لیگ فرانسه و یوروی زیر 19 سال) ثبت کرده است. رونالدو در آن سن 31 بازی رسمی داشت، 5 گل ، هفت پاس گل، 15 گل در رده های ملی پایه داشت اما نه هت تریک داشت نه جام.

اولین گل رسمی رونالدو در زمانی بود که 17 سال و هشت ماه داشت و مقابل موریرنسه دبل کرد. اولین گل رسمی امباپه هم زمانی بود که 17 سال و دو ماه داشت و مقابل ترویس این کار را کرد. اولین گل رونالدو در چمپیونزلیگ زمانی ثبت رسید که 20 سال داشت. اولین گل چمپیونزلیگی امباپه اما زمانی ثبت شد که هجده سال و دو ماه داشت و مقابل سیتی گل زد. امباپه در تیم برتر یوروی زیر 19 سال قرار گرفته است اما افتخار فردی  رونالدو زمانی بود که در جایزه پسر طلایی سوم شد.

ترانسفرمارکت قیمت بازیکنان مختلف در زمانی که در سن امباپه بوده اند را هم مقایسه کرده است: امباپه 35 میلیون یورو، نیمار 18 ، مسی 15، رونالدو 14.5، بیل 9.5 ، هازارد 7.5 ، دیبالا 7 ، الکسیس 2.75 ، خامس 2.5 ، بنزما و دیگو کاستا 2 ، سوارز 125 هزار یورو.