مرجع خبری رئال مادرید : آلوارو موراتا مهاجم اسپانیایی و خوش استیلی که از نسل طلایی کاستیا نسلی که فاتح لیگ 3 اسپانیا در فصل 2011/12 شد به تیم اصلی رئال رسید با قیمتی بالا به فروش رسید ، مقصد او چلسی خواهد بود تیمی که فصل قبل مقتدرانه فاتح لیگ برتر انگلیس شد . دوران حضور موراتا در رئال به دو بخش تقسیم می شود چرا که او در دو مقطع حضور در مادرید را تجربه کرده است که در اینجا نگاهی داریم به دوران حرفه ای آلوارو موراتا .

آلوارو فوتبال را به طور رسمی از آکادمی اتلتیکو مادرید در سال 2005 آغاز کرد وی دو سال در تیم جوانان روخی بلانکو بود ، پس از آن یکسال در خدمت تیم جوانان ختافه بود و در سال 2008 رسما به تیم جوانان رئال ملحق شد و پس از دو سال و با پیشرفت و افزایش سن به تیم دوم رئال مادرید یعنی کاستیا منتقل شد.

دوران حضور موراتا در کاستیا بسیار درخشان بود و او موفق شد با نسلی درخشان که دنی کارواخال ، ناچو و الکس فرناندز ، خسه رودریگز و چند ستاره دیگر در آن حضور داشتند فاتح لیگ 3 اسپانیا شده و به لیگا آدلانته راه پیدا کند . درخشش او در آن مقطع موجب شد تا مربی پرتغالی که در آن زمان هدایت رئال را بر عهده داشت او را برای حضور در تیم اصلی دعوت کند. او همچنین موفق شد همراه با تیم ملی زیر 21 سال اسپانیا فاتح رقابت های یورو در سال 2011 شود و با چهار گل آقای گل آن رقابت ها شد.

با شروع فصل 2012/13 آلوارو موراتا کار خود را جدی تر و پرتلاش تر در تیم دوم رئال مادرید ادامه داد و سر انجام با مصدومیت همزمان بنزما و هیگواین ، آلوارو برای اولین بار فرصت حضور در ترکیب اصلی رئال را پیدا کرد . بازی در زمین لوانته ی سر سخت فرصت ایده آلی بود تا موراتای جوان توانایی های خود را به نمایش بگذارد و در حالی که بازی یک بر یک پیش می رفت در دقایق پایانی بازی موراتا گلی طلایی به ثمر رساند و سه امتیاز شیرین را به حساب رئال واریز کرد. خوشحالی بی حد و مرز او پس از گلزنی نشان دهنده ی شور و شوق و اشتیاق او برای حضور در ترکیب اصلی رئال مادرید بود.

پس از آن حضور درخشان موراتا توانست چندین بار دیگر هم در ترکیب اصلی قرار بگیرد و مسیر خوب و رو به رشدی را طی کند اما با پایان فصل و اخراج مربی پرتغالی و روی کار آمدن کارلو آنچلوتی شرایط برای او مشکل شد چرا که آنچلوتی فرصت بسیار کمی به او می داد و در فصل 2013/14 او بیشتر به عنوان ذخیره کریم بنزما به میدان می رفت اگرچه که عملکرد او نیز چندان مورد قبول نبود اما دقایقی که به میدان می رفت اصلا قابل توجه نبود و با وجود اینکه رئال مادرید در آن فصل فاتح لادسیما و کوپا دل ری شد ، آلوارو ساز جدایی زد و با بند باز خرید به یوونتوس فروخته شد تا مقطع اول حضور او در رئال به پایان برسد.

موراتا در یوونتوس دو سال بی نظیر را زیر نظر ماسیمیلیانو آلگری سپری کرد ، او در مجموع در این دو سال 63 بار به میدان رفت و 15 گل به ثمر رساند که گل های او به رئال و بارسا در نیمه نهایی و فینال چمپیونزلیگ 2014/15 او را بسیار مشهور کرد و نوید مهاجمی درجه یک را می داد اما با این وجود مدیران رئال تصمیم گرفتند تا یکسال دیگر او را در یوونتوس نگه دارند و بند باز خرید را فعال نکنند . موراتا در سال دوم حضورش در یوونتوس هم بسیار درخشان بود به طوری که گل های او کمک فراوانی به فتح سری آ کرد همچنین تک گل او در فینال کوپا ایتالیا مقابل میلان یک جام ارزشمند را برای راه راه پوشان به ارمغان آورد در یورو 2016 نیز ویسنته دلبوسکه به او اعتماد کرد و موراتا نیز در دیدار هایی که به میدان رفت درخشید تا به طور کامل توانمندی های خود را اثبات کرده باشد. از طرفی در رئال کریم بنزما تنها مهاجم نوک بود و عدم ثبات و همچنین مصدومیت هایی که برایش بوجود آمد مدیران رئال را وادار کرد تا برای فصل 2016/17 بند بازخرید موراتا را فعال کنند و او پس از دو سال دوری از مادرید دوباره به برنابئو بازگشت.

او پس از دو سال به خانه برگشته بود و این بار با توجه به پیشرفت چشمگیری که کرده بود انتظار داشت تا فرصت بیشتری نصیبش شود اما زیدان به مهاجم هموطن خود یعنی کریم بنزما اعتقاد بیشتری داشت و در اکثر بازی های فصل او را به عنوان یار اصلی به میدان می فرستاد و باز هم موراتا نتوانست به خواسته اش دست پیدا کند و همچنان یار ذخیره و مهاجم دوم تیم بود ، همین مسئله موجب شد تا او در مصاحبه ای عنوان کند که رویای بازی برای آنتونیو کونته را در سر دارد. اگرچه که در سیستم چرخشی زیدان در آخر فصل موراتا بیشتر به میدان رفت اما باز هم او ناراضی بود گرچه هیچ اعتراضی نمی کرد. موراتا در فصل 2016/17 در مجموع تمامی رقابت ها 20 گل به ثمر رساند که با وجود دقایق بسیار کمش آماری خارق العاده به نظر می رسد. در پایان فصل او همانند سال 2014 موفق به فتح لیگ قهرمانان شد و همچنین شکستن طلسم فتح لالیگا افتخاری بود که نصیب آلوارو موراتا در دوران حضورش در رئال شد.

در هر صورت آلوارو موراتا بار دیگر از رئال جدا شد جدایی که به نظر می رسد دیگر بازگشتی نخواهد داشت و این بار به آرزوی خود یعنی بازی زیر نظر آنتونیو کونته رسید تا پایانی بر دومین مقطع حضور خود در مادرید داشته باشد . مهاجمی که از آکادمی رئال رشد کرد و مانند بسیاری دیگر از محصولات آکادمی زیر سایه ی ستارگان و نام های دیگری در کهکشان سانتیاگو برنابئو باقی ماند و در نهایت مجبور شد راه جدایی را در پیش بگیرد هر چند که به احتمال زیاد مدیران رئال به دنبال خرید مهاجمی دیگر برای جایگزینی وی خواهند بود. موراتا نیز مانند سایر مهاجمین نوک رئال در سال های اخیر زیر سایه کریم بنزما قرار داشت و مسئله ای که در صورت خرید مهاجم جدید باید به آن توجه شود این است که آیا همچنان کریم بنزما مهاجم اول رئال خواهد بود یا خیر.