مرجع خبری رئال مادرید: هم اکنون در ماه آگوست هستیم و این بدان منظور است که به تدریج شاهد نزدیک شدن به انتهای این فصل از نقل و انتقالات باشگاهی در اروپا می باشیم.الان زمانیست که باشگاه ها با شناخت ترکیب خود و نقطه ضعف های خود میتوانند با خرید و فروش بازیکنانشان خود را تقویت کنند. اما امسال و تا اینجای کار بسیاری از نقل و انتقالات به سرانجام رسیده و به تفضیل به شرح آن خواهیم پرداخت.

 

اینتر:

امسال در مورد نقل و انتقالات اینتر حرف و حدیث زیاد بود؛ “کیتا”؟”پریسیچ”؟.. اما عملاٌ شاهد اتفاق خاصی نبودیم. به گزارش سایت Goal “ماتیاس وسینو” در حال گذراندن تست های پزشکی این تیم میباشد اما به نظر می رسد هنوز باشگاه ها بر سر این انتقال به توافق نرسیده باشند.

 

لیورپول:

پروژه این فصل جذب “نبی کیتا” نه تنها بد بلکه بسیار بدتر پیشرفت بطوریکه به گزارش Daily star باشگاه لایپزیک به دنبال عقد قرارداد جدیدی ست تا او را سال های دیگر نیز در اختیار داشته باشد.

 

بورنموث:

“ادی هو” در سریع ترین زمان ممکن بازیکنان مدنظر خود شامل اسمیر بگوویچ ، ناتان اک و جرمن دفو را به تیمش اضافه کرد و به نظر میرسد قرار است نقش مهمی در تیمش ایفا کنند و بدین ترتیب باشگاه ازین بابت بسیار خوشحال به نظر می رسد.

 

لایپزیگ:

اگر فصل ترانسفر هم اکنون به اتمام برسد میتوانند خیلی به خود افتخار کنند در حالی که که کیتا را از چنگ لیورپول درآوردند تا به اینجای کار و با خرید چندین مهره ریزنقش ولی با کیفیت تیم خود را بخوبی تقویت نیز کرده اند.

 

بارسلونا:

تا اینجای کار میتوان اظهار کرد تیم بازنده در عرصه خرید و فروش بازیکن بوده اند و اوضاع در صورتی که چهارشنبه نیمار به پاریسن ژرمن بپیوندد بدتر نیز خواهد شد.

 

یوونتوس:

خریدها: مهدی بن عطیه, کوادرادو, رودریگو بنتاکور , داگلاس کاستا, شزنی,متیا دیسیلیو،فدریکو بردناردسکی.

فروش ها: لئوناردو بنوچی, دنی آلوز, کیگزلی کومان, سیمون زازا، نتو.

یوونتوس نتوانسته دست از تغییرات فراوان ترکیب تیمش بردارد و با ارائه پیشنهاد به بالد کیتا لاتزیو و متوئیدی پاریسن ژرمن نشان داد که همچنان درحال بررسی گزینه های دیگر هستند.

آنها خریدهای درخشانی مانند کاستا و برناردسکی داشته اند تا آلگری برای نگه نداشتن اسکودتو بخشیده شود در حالی که در رقابت تنگاتنگی با میلان و رم و ناپلی و اینتر است.

 

آرسنال:

خریدها : سید کلاسیناک،الکساندر لاکازت

فروش ها: سانوگو، شزنی

طبق روال همیشگی شان. دو خرید اول آنها در ابتدای تابستان و سریعاٌ به انجام رسید و بخوبی کیفیت بالای خود را در امارات کاپ نشان دادند. همچنان در مورد سانچز و اوزیل شرایط همان است و درحالی که یکسال بیشتر تا اتمام قرارداد آنها نمانده ونگر در مصاحبه عجیب اظهار داشت که شرایطشان ایده است.

 

دورتموند:

خریدها: ماکسیمیلیان فیلیپ، اومر توپراک، محمود داهود، دن زاگادو.

فروش ها : آدرین راموس، ماتیاس گینتر، استیون بندر، مایکل مرینو(قرضی)

تا انتهای هفته ای که گذشت خرید و فروش های دورتموند بسیار هوشمندانه و معقول به نظر می رسید به طوری که خریدها کاملاٌ سنجیده شده و فروش ها با مبالغی قابل قبول بودند. اما انتقال مرینو به نیوکاسل اشتباه نابخشودنی بود. طبق گزارشات مبلغ این انتقال قریب به 3 میلیون یورو بوده که تا سقف 6.5 میلیون هم قابل تغییر است. بنیتز باید با نهایی کردن انتقال وی به خود افتخار کند. درست است که کم درخشید ولی توانایی های وی غیرقابل انکار است و به نظرمیرسد دورتموند در شرف از دست دادن وی است.

 

چلسی:

خریدها:ویلی کابایرو، آنتونیو رودیگر، تیمو باکایوکو و آلوادو موراتا

فروش ها: خوان کوادرادو، برترند ترائوره، اسمیر بگوویچ، ناتان اک، کیریستین آتسو، ناتانیل چالوبا، اولا آینا(قرضی)، روبن لوفتوس-چیک(قرضی)، کورت زوما(قرضی) و نمانیا ماتیچ.

درست است که تا به اینجای کار چلسی فروش های پرمنفعتی داشته و بازیکنان جدید و خوبی به تیمش اضافه کرده بطوریکه بعد از اینکه مشخص شد که باکایوکو زوج کانته در خط میانی خواهد بود آنها با فروش ماتیچ به منچستر با قیمتی حدود 40 میلیون یورو بازیکنی که آنطوری که باید و شاید ندرخشید را به فروش رساند اما به جایی رسیدیم که این سوال مطح شود که استراتژی چلسی در خرید و فروش بازیکنانش دقیقاٌ چیست؟

بله درست است که بازیکنی که طبق انتظارات خوب نبوده را باید فروخت و روی بازیکنان جدیدی که کونته تصمیم میگیرد سرمایه گذاری کرد اما اکنون کونته روی نیمکت چند بازیکن شاخص دارد؟ 15 تا؟ شامل آندرس کریستنسن، جرمی بوگا، چارلی موسوندا و لوویس بیکر که درنظر میگیریم که از آنها در تیم اصلی استفاده شود، کونته بصورت مسخره و عجیبی دستش روی نیمکت تنگ است.

 

منچستریونایتد:

خریدها: ویکتور لیدلوف، روملو لوکاکو، نمانیا ماتیچ.

فروش ها:وین رونی، عدنان یانوزای.

منچستر با نهایی کردن خرید ماتیچ در روز دوشنبه تیتر تمام مطبوعات دنیا را تصاحب کرد. بازیکن 29 ساله با قیمت 35 میلیون یورو به اضافه 5 میلیون اضافه دوباره به مورینیو ملحق شد.

این قضیه معامله دو رو دارد. از طرفی چلسی بازیکنی را که در لیست 11 نفره خود نبود را با قیمت 40 میلیون که مبلغ زیادی ست به فروش رساند و منچستر بازیکن 29 ساله ای را با این قیمت که قطعاٌ نمی ارزد به خدمت گرفت.

از طرفی دیگر ماتیچ بازیکنی ست که در 3 سال اخیر با دوبار قهرمانی در لیگ انگلیس در صورت حضور در پست هافبک میانی عقب تر از پوگبا، با دادن آزادی بیشتر به پوگبا، میتوان وی را خرید با ارزشی دانست.

ماتیچ سومین خرید مورینیو در این تابستان است و هرچندکه مبلغ زیادی صرف به خدمت گرفتن آنها شد ولی توانست تیمش را بصورت قابل توجهی تقویت کند.

 

منچسترسیتی:

خریدها:برناردو سیلوا، ادرسون موراس، کیل واکر، دانیلو، بنجامین مندی، داگلاس لوییس

فروش ها:انس اونال، پابلو زابالتا، گایل کلیچی، باکاری سانیا، خسوس ناواس، آرون موی، روبن سوبرینو، نولیتو، جو هارت(قرضی)

جداٌ قابل تامل است که منچستر تنها با خرید یک دفاع میانی بار خود را در این تابستان خواهد بست. با سه دفاع جدید و یک دروازده بان و به دنبال آنها با خرید برناردو سیلوا تقریبا به پایان کار خود در این نقل و انتقالات رسیده اند. این در حالی است که گواردیولا در اظهاری جالب خرید سانچز و امباپه را برای ترکیب ایده ال خود درنظر دارد.

مسئله جو هارت هم با به قرض دادن وی به مدت یکسال دیگر تا اینجا کنارگذاشته شده بطوریکه وست هام با قبول پرداخت هفتگی 55 هزار یورو از از 175 هزاریورو قرارداد هفتگی وی، بار مالی وارده بر منچستر از طرف هارت را تا حدودی پوشش داده است.

 

رئال مادرید:

خریدها: تئو هرناندز، دنی سبایوس

فروش ها: دیاز، یورنته، په په، کوئنت رائو(قرضی)، خامس(قرضی)، موراتا و دنیلو.

به نظر می رسد که تنها گزینه ممکن برای خرید در این تابستان برای رئال امباپه باشد و در غیر اینصورت جذب بازیکن دیگری از طرف رئال دور از انتظار به نظر می رسد.

پرز در موقعیت خوبی است و به دنبال آن است که این تابستان یا حتی تابستان بعدی امباپه را به جمع کهکشانی ها بیاورد. تاکنون رئال با خرید دو تا از بهترین استعدادهای لیگ اسپانیا عملکرد خوبی داشته بطوریکه مبلغ خرید آنها 40 میلیون یورو تمام شد در صورتی که آنها در فروش بازیکنانشان چیزی بیش از دوبرابر آن را به دست آوردند.

 

بایرن:

خریدها: کورنتین تولیسو، نیکولاس سول، سباستین رودی، سرج گابری، کینگزلی کومان و خامس رودریگز

فروش ها: مهدی بن عطیه، سرج گابری(قرضی)، داگلاس کاستا(قرضی)

ترکیب بایرن تغییر زیادی نسبت به گذشته نداشت. آنها اخیراٌ میزبان جام آئودی بودند و به نظر می رسد تیم خود را برای بازی مقابل دورتموند در سوپرکاپ آلمان آماده میکند.

 

میلان:

خریدها: ندره سیلوا، فرانک کسی،ریکاردو رودریگز،متئو موساکیو، هاکان کاهانوگلو، فابیو بورینی(قرضی)، اندره کونتی، دوناروما،لوکاس بیگلیا و لیئوناردو بونوچی.

فروش ها:هوندا، دیگو لوپز، آندره پولی، جیانلوکا لاپادولا، دسیلیو، وانجیونی

رناتو سانچز شدیداٌ به میلان لینک شده است و احتمال پیوستن این بازیکن به این باشگاه بسیار زیاد است و در صورت وقوع این اتفاق شانس وی برای بازی در تیم بسیار زیاد است. تنها مشکل این است که آنجلوتی اعلام کرده که سانچز در بایرن ماندنی خواهد بود و این شانس انتقالش به میلان را کاهش میدهد مگر در صورتی که انجلوتی نظرش برگردد که دور از انتظار است.

میتوان به راحتی اذعان کرد که موفق ترین تیم در اروپا از نظر نقل و انتقالات میلان بوده است و به نظر میرسد فصل موفقی را پیش رو خواهند داشت.