مرجع خبری رئال مادرید: با وجود گلزنی های درخشان مارکو آسنسیو و سائول نیگز، جایزه ی بهترین بازیکن رقابت های قهرمانی زیر 21 سال اروپا  تعلق گرفت به هافبکی که نتوانست در لهستان حتی یکبار هم موفق به گلزنی شود.

وقتی بحث گلزنی پیش می آید، دنی سبایوس آمار درخشانی در به ثمر رساندن گل ها ندارد بطوریکه فصل قبل در بتیس تنها دوبار موفق به دادن پاس گل و گلزنی شد. این درحالی ست که عملکرد درخشان وی در قلب هافبک تیم جوان بتیس به قیمت انتقال وی به مبلغ 18 میلیون یورو به رئال مادرید برای وی به اتمام رسید. با قرار دادن مبلغ 500 میلیون یورو بعنوان رقم فسخ قرارداد وی، رئال نشان داد که روی او حساب ویژه باز کرده و در پی جایگزنی وی در صورت ترک مودریچ در آینده است.

این انتقال حرکتی زیرکانه از فلورنتینو پرز بود نه تنها بعلت مبلغ کم خرید بلکه به خاطر سبک نزدیک بازی وی به لوکا مودریچ ستاره این روزهای خط میانی رئال مادرید. صرف نظر از ویژگی ها هجومی و گلزنی هردوبازیکن، قدرت آنها در حفظ توپ، توپ ربایی و تخریب ساختار دفاعی حریفان با پاس های بینظیرشان غیرقابل انکار است.

با سبایوس و درکنار او ایسکو و آسنسیو رئال مادرید خود را برای نسل جدیدی آماده میکند که در صورت پیوستن امباپه به آنها هواداران رئال میتوانند خیالشان از ادامه حکمرانی کهکشانی ها بر اروپا راحت باشد.

عدم توانایی بارسلونا در پیدا کردن جایگزین مناسب برای ژاوی و اینیستا ثابت میکند که آنها در فروش فابرگاس و آلکانترا کاملا اشتباه کرده اند و به نظر میرسد رئال از اشتباه حریفشان کاملاً درس گرفته اند.

دنی سبایوس کیست؟

در هشت سالگی به تیم نوجوانان سویا پیوست ولی پنج سال بعد بعلت بیماری ریوی مزمن اش کنار گذاشته شد. وی بعد از آن به تیم منطقه خودشان ملحق شد و پس از آن به تیم بتیس پیوست. او در 17 سالگی کار خود را با به بتیس آغاز کرد و در سال بعد به همراه تیم به لالیگا صعود کردند. سبایوس برای عادت به موقعیت جدید خودش و تیمش کمی با مشکل رو به رو بود اما در نهایت فصل قبل توانست خود را به همه نشان دهد.

بعد از درخشش خیره کننده ی وی در رسیدن تیم ملی اسپانیا به فینال مسابقات قهرمانی زیر 21 سال اروپا، سبایوس به تعدادی از زیادی از تیم های برتر دنیا لینک داده شد اما دو رقیب نهایی برای جذب وی رئال و بارسلونا بودند که در نهایت پرز توانست بازیکن 20 ساله را به جمع کهکشانی ها اضافه کند. ویسنته دل بسکه متعقد است که سبایوس کاملا آماده است در خط میانی رئال مادرید ایفای نقش کند.

سبک بازی وی چگونه است؟

سبایوس درگذشته اذعان کرده بود که خود را بیشتر هافبک میانی میداند تا هافبک هجومی و اکنون نیز با حضور ایسکو و آسنسیو باید در آینده بتواند با برقراری تعادل در تیم نقش مهمی را در خط هافبک تیم ایفا کند.با توجه به قدرت پرس بالای وی، بیشتر تمایل دارد توپ را میانه زمین حریف تصاحب کند و با به بیرون کشاندن حریفان مالکیت توپ را به پشت سر انها ببرد. توانایی بالایی در بیرون آوردن تیم هنگام تحت فشار قرار گرفتن دارد و تیم را به سمت جلو پیش بکشاند.

 

نقاط قوت او چیست؟

کنترل توپ مناسب، حمل توپ فوق العاده و انتقال سریع آن به یک سوم دفاعی تیم حریف در کنار هوش محیطی بالا ویژگی های درخشان سبایوس میباشند. تشابه کمی به هافبک های تهاجمی و یا بازیسازهای کلاسیک دارد و همانند مودریچ در حفظ توپ و گردش توپ در زمین با پاس های دقیق و حرکت های شناور تبحر دارد. همانطور که گفته شد با اینکه در فصل قبل در گل زنی آنچنان موفق نبوده ولی با دقت پاس 81 درصدی در 30 بازی 38 موقعیت برای هم تیمی هایش فراهم کرده است که امار قابل توجهی ست. از دیگر خصوصیات بارزش خواندن دست حریف و توپگیری های عالی میباشد.

 

نقاط ضعف او چیست؟

همانطور که پیش تر ذکر شد از جمله ایراداتی که باید برطرف کند عملکرد وی در محوطه جریمه حریف و مقابل دروازه در راستای گلزنی است. در بیرون از زمین نیز درگیر برخی حواشی میشود که او را در گذشته نگه میدارد و برای پیشرفت و حضور در بالاترین سطح فوتبال دنیا نیاز به تمرکز بیشتر بر روی فوتبال خود دارد. از جمله این حواشی میتوان به توئیت وی درباره سر دادن سرود ملی کاتالونیا در بازی بارسلونا مقابل بیلبائو در جام حذفی اسپانیا اشاره کرد.

” سر دادن این سرود توسط تماشاگران هردو تیم را یک فضاحت میدانم. یک بمب لازم است بیفتاد در میان آنها و همه ی کاتالونیایی های سگ بمیرند!”

خود او نیز اخیراً اظهار کرده بود که باید تمام تمرکز خود را معطوف فوتبالش کند و از حاشیه بپرهیزد. در اینصورت اگر وی بتواند از تمام توانایی هایش استفاده کند و پتانسیل هایش را جدی بگیرد میتواند یکی از بهترین هافبک های دنیا هم برای رئال و همچنین نقطه اتکایی برای تیم ملی اش باشد.