مرجع خبری رئال مادرید: توماس رونکرو سردبیر آس در مورد پیروزی رئال در ال کلاسیکو نوشت.

من را بیدار نکنید
یکشنبه گذشته کل رئالی ها فکر می کردند که رویای یک شب تابستانی را پشت سر می گذارند. در هم کوبیدن بارسا در نیوکمپ با ده بازیکن و جشن گرفتن ده هزار رئالی در روی سکوها پس از گلهای کریستیانو و آسنسیو آن قدر زیبا و هیجان انیگز بود که سخت بود واقعیت بودنش را باور کنیم. ما از سال 2014 پادشاه اروپا هستیم اما این که مید دیدیم  بارسا و مسی این قدر سرحال و باانگیزه هستند باعث می شد که استرس داشته باشیم. اما 72 ساعت بعد، اتفاقاتی که در برنابئوی کوچک شهر بارسلون رخ داد باعث شد که با روحیه در برنابئو بازی کنیم. یک شب زیبای دیگر و یک اقتدارگرایی دیگر در مقابل بارسایی که حرفی برای گفتن نداشت. حتی نیاز نبود که ایسکو ، و کاسمیرو بازی کنند. رونالدو هم که با محرومیتی غیر قابل توجیه و پنج جلسه ای مواجه شده بود، روی سکوها نشسته بود. در نیمه اول، دنیا باز هم شیفته آقای فوتبال دنیا شد: زین الدین زیدان.

دون مارکو َآسنسیو
این پسر 21 سال پیش در جزیره مایورکا متولد شد. درود بر این زندگی.مادرش که اکنون در آسمان هاست باید با غرور فرزندش را بغل کند. هزاران دختر و پسر به خاطر آسنسیو رئالی خواهند شد. مثل فرشته ها بازی می کند. مثل یک معمار فوتبال، بازی را تحت کنترل دارد و طوری به توپ شوت می زند که انگار پای چپش ، رعد و برق است. گل زیبایش در شروع بازی عظمت او را نشان داد. عجب شوتی زد. ترشتگن نتوانست از جایش تکان بخوذد.سال گذشته مقابل سرجیو ریکو در تروندهایم شبیه همین گل را زده بود. دروازه بانی نیست که بتواند این شوت را مهار کند. امروز اولین سالگرد معارفه اش در برنابئوست. تا دو سال دیگر توپ طلا را می برد…

تحت تسلط
این بار حتی نیاز هم نبود که کواچیچ در کل زمین مسی را دنبال کند. بازیکن آرژانتینی می دانست که تیمش چه شرایط بدی دارد. در خط دفاعشان ماسکرانو که به شدت سنش بالا رفته خودش هم قبول دارد که لایق فیکس شدن نیست. سمدوی 30 میلیون یوریی سومین دفاع راست تیمش است. پائولینیو امروز معارفه می شود. مجموع قیمت ایسکو و آسنسیو 34 میلیون یورو بود یعنی شش میلیون یورو کمتر از بازیکن برزیلی. بارسا در این تابستان تئو و سبایوس را می خواست و به آنها وعده فیکس شدن داده بود اما هر دو ترجیح دادند که نیمکت نشین رئال باشند. دیشب اولین بازیشان را در برنابئو داشتند و درک کردند که تصمیم درستی گرفته اند. رئال حال و آینده است. بارسا فقط یک گذشته محو شده است که دیگر وجود ندارد.

زیزو و دل بوسکه
زین الدین در 90 بازی خود هفت جام برده و به استاد دل بوسکه رسیده است اما دل بوسکه برای رسیدن به این رکورد به بیش از 200 بازی نیاز داشت. این باعث می شود که استادی و هنرمندی مربی فرانسوی را درک کنیم. درون زمین یک نابغه بود و بیرون آن و به عنوان مربی یک استاد است. افتخاری برای این باشگاه اسطوره ای و تکرارنشدنی است. زیزوی بزرگ.