مرجع خبری رئال مادرید : مارکو َآسنسیو در مورد شرایط خودش و رئال مادرید با آب ث صحبت کرد.

چه حسی داری که ستاره روز فوتبال اروپا  و اسپانیا هستی؟
می دانم که در اسپانیا چه صحبت هایی می شود و در کل دنیا بحث های زیادی پیرامون رئال مطرح است. این را درک می کنم و هر اتفاقی در این تیم بیافتد بازتاب دارد.

الکس فرگوسن و بابی چارلتون از تو تعریف کرده اند. حتی گفته می شود قیمتت باید 150 میلیون یورو باشد. چه حسی داری؟
خیلی جوان هستم اما زمان کافی را در سطح اول فوتبال دنیا بوده ام و شرایط را می دانم. این که چنین افراد سرشناسی از من تعریف کنند مسلما نکته مثبتی است اما یک ثانیه هم نباید در بند این مسائل باشم.

پاریسن ژرمن چقدر پول پیشنهاد بدهد، راضی می شوی به آنها ملحق می شوی؟ انگار مشکل انها پول نیست.
(می خندد) خیلی ممنون اما نه!

تمجیدها تو را مغرور تضعیف می کنند یا حس می کنی باعث بهتر شدنت شود؟
به نظرم این حرف ها فقط بخشی از حقیقت است. شاید باعث غرور شود اما برای ان کع مغرور نشوی باید از نظر ذهنی آماده باشی. یکی از ویژگی های خوب این رختکن رقابتی بودنش است. در این جا همیشه باید برنده شوی حتی در تمرینات. از سویی نمی توانی در همه تمرینات پیروز باشی چون بازیکنان بزرگی این جا هستند.

فینال چمپیونزلیگ می تواند تیم یازده به یازده فیکس ها و نیمکت نشین های رئال باشد…
دقیقا همین طور است. این تیم بی نظیر است. هر روز چیزهای بیشتری یاد می گیرم. سقف رئال نامحدود است. این که به کریم یا ایسکو فشار بیاوری و بخواهی از سرجیو یا دنی بالاتر بپری یا پاس از مارسلو بگیری و … در پیاان هر روز وقتی این مسائل را بررسی می کنی می بینی چیزهای زیادی یادگرفتی و در فوتبال محدودیت وجود ندارد به خصوص فوتبالی که کنار این ستاره ها انجام شود.

از آن پسربچه اهل کالویا برای تو چه مانده است؟ سطح بالای رقابت در فوتبال روی شخصیت تو اثر گذاشته است؟
مسلما تاثیر گذاشته است. من تاثیرپذیر هستم و فوتبال هم به نظرم روی شخصیت من تاثیر مثبت گذاشته است. نمی خواهم بی دلیل بگویم که متواضع هستم. خوشبختانه خانواده و ورزشکاران پیرامون من کمک های زیادی به من کردند اما بعضی چیزها را نمی توان عوض کرد. از برخی چیزها در فوتبال می توان یاد گرفت و برخی چیزها ذاتا در تو وجود دارهند. فوتبال ذاتی شبیه رنگ مو یا رنگ چشمان است. مبنای فوتبال هر بازیکنی همین فوتبال است. من هرگز از بهتر شدن و تلاش دست نمی کشم.

بهترین توصیه ای که یک مربی در دوران فوتبالت به تو داده چیست؟
هر مربی در فوتبال من نقشی داشته است. سعی کردم از توصیه هایشان چیزهایی یاد بگیرم و مثبت نگر باشم. کارپین در مایورکا برای من خیلی مهم بود. زیدان هم خیلی چیزها بلد است. او گاهی اوقات راجع به بخش های خاصی از بازی من با من صحبت می کند. راز توصیه ها این است که صرفا آن ها را گوش ندهی بلکه آنها را در خودت پیاده کنی. مسلما برخی از توصیه ها را نتوانسته ام به طور کامل درک کنم اما با مربیانم همیشه رابطه خوبی داشتم.

فکر می کنی در سن فعلی ات بتوانی بیش از 99 درصد بازیکنان دنیا جام برده باشی؟
راستش به این فکر نمی کردم اما قطعا دلیلش یک چیز است: این که بازیکن رئال مادرید هستم.

به اوایل قرن 21 برگردیم. دوست داشتی بازیکن بزرگی باشی مثل …
راستش دوست داشتم مثل زیزو باشم، به خاطر این که مربی ام شده این را نمی گویم. بلکه با توپ عالی بود. میشل لادروپ را هم خیلی دوست داشتم اما زیزو یک نابغه بود.

این لالیگا برای رئال خواهد بود یا برای مسی؟
بردن در هر زمینی خیلی مشکل است. همه تیمها بازیکنان خوبی دارند. در ذهن هواداران رئال و بارسا گزینه های متفاوتی وجود دارد اما گزینه های دیگری هم موجود هستند.

می گویند که بارسلونا به مسی وابسته است در حالی که رئال یک گروه متحد است.
کسی که به قدرت بارسلونا شک کند، فوتبال را نمی فهمد.

قبول ندارید که از رقیب قوی تر هستید؟
همین چند ماه پیش در برنابئو مقابل آنها با نتیجه سه بر دو باختیم و در جنگ برای لالیگا بودیم. یادم است که نیمار در آن بازی محروم بود. بارسلونا تیم خوبی است، یکی از بهترین ها هستند.

اما بنگاه های شرط بندی و آنالیزورها می گویند که رئال بخت اصلی قهرمانی است.
امیدوارم حق با آنها باشد اما نه تنها بارسلونا بلکه همه حریفان دیگر را هم باید ببریم.

اتلتیکو هم شانس دارد؟
بله اگر بگویم اتلتیکو شانس قهرمانی ندارد گزافه گویی کرده ام. تیمی هستند که انرژی و جنگجویی زیادی دارند. اگر بگوییم سویا هم برای قهرمانی لالیگا شانس ندارد مرتکب اشتباه بزرگی شده ایم.

این حس را داری که بردن رئال مادرید برای هر تیم یک دوئل ویژه است؟
شاید. بردن تیمهای بزرگ همیشه حس رضایت ویژه ای ایجاد می کند. برای هر ورزشکار این موضوع عادی است. جنگیدن با نادال و فدرر مسلما هیجانی تر از رقابت با دیگران است.

می دانیم که تو هوادار نادال هستی.
او یک الگوست. درون و بیرون زمین همین طور است و باید همه از او الگو بگیرند.

نادال همیشه با عطش و گرسنگی ویژه ای ظاهر می شود.
بله، عطش خیلی مهم است. می خواهیم همه جامهای ممکن را ببریم. هر بازی و هر تورنمنت برای ما مهم است. تیمی گرسنه هستیم و با تمام وجود بازی می کنیم.

همه می گویند که رختکن رئال مثل یک خانواده است اما در خانواده ها گاهی جنگ و دعوا هم وجود دارد.
همین طور است اما در مورد ما این گونه نیست. در رختکن متحد هستیم. سعی می کنیم با انرژی ویژه ای ظاهر شویم و هیچ تردیدی به کارمان نداریم.

یک نفر به من گفت که مهمترین نکته کار کردن خود آن نیست بلکه همکاران و هم تیمی ها هستند.
برای من برعکس بود. من به دو دلیل دوست دارم سر کار بروم : یکی هم تیمی هایم و دیگری کار کردن برای رئال چون به آن افتخار می کنم.

کل نیروی رختکن تحت تسلط سرجیو راموس به دست آمده است.
او کاپیتان بزرگی است. با همه دوست است. یک نابغه است. اگر سرجیو نبود باید یکی مثل او تولید می شد. نمی توان نقش سرجیو راموس در تیم را با دقت و جزئیات توضیح داد اما حضورش کلیدی است. راموس مثل ویتامین SR برای ماست. مارسلو هم کاپیتان دوم است. عادت کردیم همیشه او را با لبخند ببینیم. مارسلو فراتر از لبخند است. او کاپیتان تیم است. مارسلو به ما انرژی می دهد و برایش خوشحالیم.

کریستیانو هم خوشحال است؟ تابستانش بمب های زیادی داشت.
کریستیانو یک پدیده است. یکی از نیرومندترین افرادی است که می شناسم. او کاپیتان سوم ماست و حضورش باعث افتخارمان است.

از این که پنج جلسه محروم شد ناراحت شدی؟
محرومیت او هم برای خودش بود و هم برای کل تیم چرا که چند هفته بهترین بازیکن را از دست می دهیم. از اولین لحظه می دانستیم که رونالدو قصد صدمه زدن به داور را نداشت و چنین برخوردی نباید با چنین تنبیهی مواجه می شد. به نظرم چیزهایی باید عوض شوند. او مورد حمایت کامل ماست.

در نیوکمپ شرایط داوری عجیب بود. اعتقاد دارید نحوه داوری ها به سود بارسلوناست؟
ترجیح می دهم در مورد تیم خودم صحبت کنم. هر کسی در دنیا باید تلاش کند وظایفش را به بهترین شکل انجام بدهد و همه ما اشتباه می کنیم.

اما مادریدیسموها مدت زیادی است که از این بابت عصبی هستند.
به هواداران رئال احترام می گذارم.

خبرنگاران زیاد می گویند که باید به ترکیب اصلی برسی…
بله خبرنگاران در این باره نظراتی دارند اما از اولین لحظه گفتم که با نظر زیدان، همه ما در تیم مهم هستند. خود ما در بند این قضیه نیستیم و نمی دانم خبرنگاران چرا این قدر به آن اهمیت می دهند.

پرز بعد از گلت در نیوکمپ با خوشحالی از جایش بلند شد. کمتر دیده بودیم مدیر چنین کاری انجام بدهد…
بله. آن گل سرنوشت بازی را تمام کرد. می دانم که در جایگاه ویژه استرس از درون زمین بیشتر است. صحنه زیبایی از نگاه من بود.

هر بار پرز به تو اشاره می کند چشمانت برق می زند. می داند که بازیکن متفاوتی هستی.
راستش من در بهترین جایی هستم که باید باشم. از مدیر باشگاه متشکرم که به من اعتماد کرد.