مرجع خبری رئال مادرید: این فصل، مخالفان دوقطبی بودن لیگ اسپانیا ممکن است به هدفشان مبنی بر تحت سلطه نبودن لالیگا توسط دو غول بزرگ لیگ این کشور برسند، اما نه به آن شکلی که آرزویش را میکردند و این به دلیل آن است که رئال و بارسا نمیتوانستند تابستانی به این حد متفاوت را تجربه کنند و نتیجه آن چیزی نیست جز افزایش فاحش سطح دو تیم در فصل پیش رو.

بارسلونا، باشگاهی که فلسفه مشخص و واضح، خطرناکترین خط حمله دنیا و فاتح خیلی از عناوین بود هم اکنون به نظر میرسد از هیچیک از فاکتورهای بالا برخوردار نیست. با این حال همچنان میتواند تیم مشکلی برای رقبا باشد اما نه به حدی که در چندسال اخیر عادت داشته است و بطور واضحی قوایش تقلیل پیدا کرده است.

این در حالی است که افت تیم بارسلونا در مقابل زوال مدیریتی این باشگاه که مانند آتشی در حال ذوب ساختار این باشگاه است ناچیز بوده و این پروسه ضعف مدیریتی همچنان در حال پیش بردن و اداره کردن تیم است.

عملکرد ضعیف آنها در تابستان گذشته به قیمت لالیگا برای آنها تمام شد، اما آن عملکرد در مقابل افتضاح تابستان امسال آنها قابل قیاس نیست! باور مغرورانه ای که در آسانی به خدمت گرفتن کوتینیو و برلین و غیره برای جایگزینی نیمار داشتند که تقریباٌ تماما با شکست مواجه شد در مقایسه با نحوه ی فروش نیمار، کاملا گویای عدم کفایت و شایستگی مدیریتی این تیم است.

عملکرد فاجعه بار آنها در این فصل نقل و انتقالات چیزی نبوده جز عصبانی کردن چندین باشگاه دیگر و به بار آوردن نارضایتی باشگاه هایی مانند لیورپول و آرسنال از نحوه ی تلاششان برای جذب بازیکن و همچنین هدر دادن میلیون ها دلار.

اما وقتی از هدر دادن پول صحبت میکنیم دقیقا منظورمان چیست؟ بهتر است نگاهی مختصر به خریدهای انها در این فصل بیاندازیم.

“نلسون سمدو”؛ گفته میشود با قیمت مناسبی خریده شده و مدتها در این تیم خواهد ماند. “جرارد دلوفئو” ؛ ارزان خریده شد و احتمال میدهند با قیمتی بیشتری وی را خواهند فروخت. “پائولینیو”؛ هنوز کسی در مورد این خرید این بازیکن 29 ساله ایده ای ندارد.

همه ی اینها درحالی است که ما بحث مربی جدید را مطرح نکرده ایم؛ والورده تازه واردی که انقدر مشکل پیش رو دارد که حتی نمیداند از کجا شروع کند؛

جدا از همه ی اینها بزرگترین چالش برای آنها به نظر میرسد کسی نیست جز لیونل مسی! تا زمانی که وی را در اختیار دارند تا حدی میتوانند به روند بردهایشان هرچند با روالی ضعیف تر ادامه دهند اما اکنون مسئله اختلاف بسیار زیاد آنها با رئالی ست که زیدان نمیداند کدام بازیکنش را بازی دهد و با خیل عظیمی از بازیکنان خوب و آماده رو به روست.

زیدان در این 18 ماه حضور خود در رئال با وجود چندین باخت، عناوین مهم زیادی را کسب کرده ست. هرچند نمیتوان از این موضوع که در جذب امباپه و دوناروما ناموفق ظاهر شدند چشم پوشی کرد اما در هر صورت با جذب دو بازیکنی اینچنین میتوان به قطع رئال را سلطه گر سه تا پنج سال آینده اروپا دانست.

اما در حال حاضر نیز رئال از قوای جوان خیلی خوبی برخوردار است. مارکو آسنسیو در خط فوروارد که تا اینجا فوق العاده ظاهر شده و انتظار میرود از بهترین بازیکنان دنیا شود و همچنین ایسکو که تحت هدایت زیدان احیاء شد تا در رقابت تنگاتنگی با بهترین هافبک های دنیا قرار بگیرد.

به نظر میرسد رئال بزرگترین چالش را با تیم همشهری خود دارد هرچند که باید تا نیم فصل ایستاد و دید آیا اتلتیکو توان رقابت با رئال را دارد یا خیر. این در حالی ست که اتلتیکو با محرومیت نقل و انتقال بازیکن مواجه بود و از جذب خیلی از بازیکنان با استعداد مثل لاکازت و خیلی های دیگر محروم بود. هرچند این محرومیت خیلی هم بد نبود و با ماندن گریژمان و آمدن احتمالیه دیگو کاستا اتلتیکو همچنان حرف برای گفتن خواهد داشت.

تیم سیمئونه در حال حاضر نیاز دارد که هرچه سریع تر با استادیوم جدیدشان اخت شوند. هرچند که این استادیوم نسبت به کالدرون از کیفیت پایین تری برخوردار است اما هچنان نیاز مبرمی به حمایت بیش از پیش هوادارانش برای موفقیت دارد.

اما سویا. این تیم با ادواردو بریزو سرمربی جدید خودش به شدت بدنبال آن است که از اتلتیکو پیشی بگیرد. این تیم همچنان دارای بازیکنان قوی و با استعدادی ست اما بریزو برای اولین بارش باید در سطح اروپا نیز به رقابت بپردازد.

از طرفی والنسیا با مربیگری مارسلینیو میتواند تا حدودی از مدعیان باشد اگر مارسلینیو بتواند با این تیم به همان خوبی باشد که با ویارئال بود. هرچند وی با جذب پائولینیو و موریلو در خط دفاعی به نظر میرسد تا حدودی دفاعش را تضمین کرده باشد؛ همانطور که در ویارئال دفاع خوبی داشت و اگر به آن شرایط برسد به نظر میرسد بازهم بتواند درخششی در این فصل داشته باشد.

اتلتیک و سلتا و سوسیداد هم اگر طبق برنامه شان پیش بروند میتوانند در اروپا خوب ظاهر شوند و این درحالیست که مالاگا با از دست دادن چندتا از بهترین مهره هایش اوضاع خوبی ندارد. ویارئال هم با جذب فورنال جوانتر شده و تنها نیاز دارد که اسکریبا بتواند تیمش را متحد و هماهنگ کند تا شاید بتوان آنها را در جمع پنج تیم برتر لیگ دید.

جیرونا میتواند بیشتر از انتظارات ظاهر شود ،ختافه بازگشته، لوانته همیشه سوپرایزی برای رو کردن داشته و آلاوز هم همان تیمی ست که همیشه بوده اما به نظر نمیرسد خیلی درخشان باشد.

اما بازهم در انتها همه ی تیم ها به دنبال آن اند تا در لیست 5 تیم صدر جدول قرار بگیرند و طبق شواهد رئال با اختلاف زیادی شانس بردن بیشتری برای تصاحب لالیگا دارد.