مرجع خبری رئال مادرید : مارسلو به همراه امیلیو بوتراگوئنو مدیر روابط آکادمیک رئال قراردادش را تا 2022 تمدید کرد. بوترا در این مراسم گفت :” مارسلوی عزیز در نوامبر سال 2006 به رئال ملحق شدی. مادریدیسموها پیشرفت، حرفه ای گری، استعداد و تعصبت را دیدند. با روند یکه داشتی تبدیل به دومین خارجی تاریخ باشگاه از نظر تعداد بازی شدی (415)، 17 جام بردی، کاپیتان دوم ما هستی و پنج فصل بیشتر با ما خواهی ماند. برایت در این پنج سال آرزوی موفقیت می کنم.”

مارسلو در پاسخ به رسانه ها به سوالات جواب داد.

تمدید:”افتخار بزرگی است که در تاریخ این باشگاه بزرگ ثبت شوم. خوش حال و مفتحر هستم که در باشگاه بزرگی نظیر رئال حضور دارم. بیش از ده سال پیش به باشگاه ملحق شدم و حالا قراردادم را تمدید می کنم. افتخار بزرگی است که باعث شده خانواده ام به خاطر من خوشحال شوند.”

تغییر بزرگ:”رئال را از طریق تلویزیون شناختم و می دانستم که باشگاه بزرگی هستند. اما ارزش های رئال باعث شد که حس فوق العاده ای داشته باشم و با چشم دیگری به رئال نگاه کنم. یک تیم بسیار بزرگ که قبلا فقط از طریق تلویزیون آنها را دیده بودم.”

بهترین و بدترین لحظه:”مسلما همه جور لحظه ای داشتم در غیر این صورت ده سال این جا نبودم. خانواده ام لحظات خوب و بدی در این جا داشتند. حالا بهتر و با انگیزه تر شدم. لحظات خوب زیبادی داشتم. هر بار بیدار می شوم می بینم که خانواده ام در مادرید خوشحال هستند. صرفنظر از جامها لحظات خوبی در این جا داشته ام. خوشحالی خانواده ام خیلی مهم است. بدترین لحظه ام زمانی بود که می خواستند به صورت قرضی من را بفروشند. وقتی تو را نخواهند حس خوبی نخواهی داشت. حمایت خانواده برای من خیلی مهم بود.”

روبرتو کارلوس:”به من خیلی کمک کرد. به محض ورود به تیم کار را برایم راحت کردم. با توجه به این که برزیلی بودیم من را به خانه اش می برد، شماره تلفنش را به من داد و … عادی نیست که بازیکنی مثل روبرتو با  تو این قدر خوب با تو برخورد کند. از او خیلی چیزها یاد گرفتم. هنوز به من توصیه می دهد. هم اسطوره و هم دوست من است.”

پدربزرگش:”خاطرات خوبی از او داشتم. از او هرگز خاطره بدی نداشته ام. همیشه وقتی به عقب نگاه می کنم بهترین حس را دارم. خانواده ام حس خوبی دارند و من مرد خوشحالی هستم چرا که رویایم که بیش از ده سال حضور در ئرال بود به تحقق پیوست. از خدا ممنونم چون اگر او از من حمایت نمی کرد به این جا نمی رسیدم.”

خودت را مثل محصولات آکادمی می دانی؟ ” دوست داشتم در کاستیا بمانم. همیشه بازیهایشان را می دیدم. افتخاری بود که بتوانم به آکادمی رئال کمک کنم اما نشد. خودم را مثل محصولات آکادمی رئال می دانم. سالها این جا بودم و تجهیزات باشگاه را می شناسم. وقتی بازیکنان آکادمی را می بینم حس خوبی دارم چون فکر می کنم مسیری مثل من را طی خواهند کرد. در کاستیا بازی نکردم اما دوست داشتم بازی کنم.”

بازنشستگی در رئال:” مادرید خانه دوم من بوده است و مسلما دوست دارم در این جا بازنشسته شوم اما چیزی قابل پیش بینی نیست.”

بهترین مربی:”زیدان. بدون این که با هم صحبت کنیم همدیگر را درک می کنیم. فقط نگاه کردن به همدیگر کافی است. شاید به این خاطر که او بازیکن بوده است. سخت است که در مدتی کوتاه تیمی با این همه بازیکن بزرگ را متحد کنی.”

هو کردن بیل:”مسلما نگران می شویم. مهم است که خوشحال باشد. هر کسی خوشحال باشد درون زمین حس بهتری دارد. دیروز دو پاس گل داد. از نظر بدنی مشکلی ندارد اما من بازیکن هستم نه مربی.”

16 سال در رئال در پایان قراردادت:”این مایه افتخار من است. وقتی بچه بودم و در برزیل بودم رئالی نبودم اما حالا مثل یک هوادار احساسات تیم را درک می کنم.حسم مثل هواداری است که وارد زمین می شود، گل می زند و خوشحالی می کند.”

بهترین توصیه:”پدر بزرگم توصیه های خوبی به من داده است. خانواده، دوستان، هم تیمی ها ، مربیان و … توصیه های خوبی به من داده اند.”

کمک به تازه واردها:”روبرتو کارلوس که اسطوره ام بود به من کمک کرد. من هم سعی می کنم بیرون زمین به تازه وارد ها کمک کنم. البته درون زمین فرد مناسبی برای توصیه دادن نیستم.”

اصلی ترین حامیان:”خانواده ام و بازیکنانی مثل کاناوارو و راموس.”

آسنسیو:”اینده درخشانی دارد اما دوست ندارم در مورد جوان ها صحبت کنم تا توقع از آنها ایجاد شود. در مورد من فکر می کردند روبرتو کارلوس دیگری می شوم اما این طور نشد.”

بهترین بازیکن رئال و سخت ترین حریفت؟” با رونالدو، رونالدینیو، نیستلروی و … بازی کردم اما بهترین بازیکنی که دیدم کریستیانوست. کامل ترین است. بهترین حریفم هم نیمار بودهاست.”

به لیگ برزیل برمی گردی؟” نمی دانم. مسلما دوست دارم مدت زیادی در این جا بمانم اما نمی دانم پنج سال دیگر چه می شود. در حال حاضر در رئال خوشحالم.”

در فوتبالت چه چیزی کم داشتی؟ ” باید به اهدافی می رسیدم. همیشه سعی می کنم بهتر شوم. دوست دارم با برزیل در جام جهانی بازی کنم و قهرمان شویم. در مسیر درستی هستیم. “