مرجع خبری رئال مادرید : با سقوط کاستیا ، آینده آکادمی رئال تحت تاثیر قرار گرفت و روند رشد بسیاری از بازیکنان جوان مورد خطرناک قرار گرفت . شاید بتوان جواب برخی پرسش ها را پیدا کرد.

1- آیا آکادمی رئال شکست خورد؟ نه ، صعود تیم اول آکادمی نمی تواند به معنی شکست کل آکادمی باشد . آکادمی رئال در شرایط خوبی است و تیمهای پایه آینده روشنی دارند . امسال سه تیم در رده جوانان قهرمان لیگ شدند و رئال مادرید سی در دسته سوم عملکرد خوبی از خود ارائه داد.

2- مقصر سقوط به دسته سه چه کسی بود؟در ابتدا رامون مارتینز . مسئول آکادمی و کسی که بستن تیم و انتخاب مربی را به عهده داشت . خریدهایش بسیار بد و ضعیف بودند و خیلی هم دیر انجام شدند . در حقیقت هیچ کدام از خریدهای تابستانی او با نظر توریل ، مربی تیم نبودند . آمار ضعیف خریدهایش هم این را نشان می دهند : پولیدو 1360 دقیقه ، کیکو فمنیا 302 دقیقه ، کریستین گومز 432 دقیقه ، روتزی 316 دقیقه و پابلو فلیپه 69 دقیقه .

3- بازیکنان و مربیان مقصر هستند ؟شاید. هم توریل ، هم دایاز و هم بازیکنان در این شکست دست داشتند و باعث ناکامی شدند اما نمی شود آنها را مقصر سقوط دانست . البته اشتباهاتی مثل ضربات ایستنگاهی و اخراج های بی ربط در طول فصل تکرار شد که این هم به تیمی که بسته شد بر می گردد . تیمی کاملا بی تجربه .

4- ترکیب بد بود ؟ نه زیاد . بازیکنانی بودند که استحقاق حضور در لالیگا را هم داشتند و دارند : پاچکو ، کوئینی ، یورنته ، کاسادو ، لوکاس  و… برخی دیگر هم به ماندن کاستیا در دسته دو نیاز داشتند : بورخی و مدران.

5- حالا چطور ؟ در آکادمی رئال استعداد لازم برای ایجاد انگیزه برای صعود وجود دارد . البته بازیکنانی که در دسته سه هستند ، مشکل است که بتوانند به تیم اصلی برسند اما کارواخال، ناچو ، موراتا ، خوسلو و خسه در چنین شرایطی درخشیدند.