مرجع خبری رئال مادرید: نظر زیدان مشخص است ، او گفت که تا پای مرگ از بنزما دفاع خواهد کرد و او را از بهترین بازیکنان تیمش می داند. اکنون با استفاده از آمار بررسی خواهیم کرد که چه دلایلی برای دفاع کردن یا نکردن از بنزما وجود دارد.

نکات مثبت/ دلایلی برای دفاع از بنزما

1 – او بازیکنی است که به طور کامل مورد اعتماد زیدان قرار دارد و با توجه به اینکه زیدان خود از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال بوده و آمار خوبی در عرصه مربیگری دارد، حمایت او از بنزما خود یک نکته برای دفاع از بنزماست.

2 – کریم با 185 گل هفتمین گلزن برتر تاریخ باشگاه رئال است. در واقع فقط مهاجمان افسانه ای مانند هوگو سانچز ، پوشکاش ، سانتیانا ، دی استفانو ، رائول و کریستیانو رونالدو بالاتر از او قرار دارند.

3 – در این فصل فقط ایسکو و بیل بیش از کریم پاس گل داده اند. او با 4 پاس گل از این حیث در رئال سوم است.

4 – او قابلیت هایی منحصر به فرد و توانایی های فوق العاده ای دارد مانند حرکتی که مقابل اتلتیکو در ویسنته کالدرون در نیمه نهایی چمپیونزلیگ فصل قبل انجام داد.

5 – بنزما هماهنگ ترین بازیکن با کریستیانو رونالدوست، چرا که از ابتدا در رئال با او هم تیمی بوده و نقش مکمل را برایش ایفا می کند.

6 – کریم با 5 گل سومین گلزن برتر رئال در این فصل است، او به اندازه ایسکو گل زده. فقط رونالدو با 15 و آسنسیو با 7 گل بالاتر از او قرار دارند.

7 – متوقف کردن و گرفتن توپ از بنزما مشکل است. او 24 دریبل موفق در این فصل داشته یعنی به اندازه رونالدو و از این حیث در رئال پنجم است.

نکات منفی/ دلایلی برای انتقاد از بنزما

1 – بنزما فقط 11.3 درصد شوت هایش به گل تبدیل شده در حالی که این آمار برای بیل 14.2 درصد و برای آسنسیو 15.5 درصد است. حتی مایورال هم با 25 درصد بالاتر از او قرار دارد. کریم برای به ثمر رساندن 5 گل، 44 شوت زده است.

2 – او دومین بازیکن بی دقت تیم است. فقط رونالدو دقت کمتری از او داشته است.

3 – کریم با 79.42 درصد بدترین بازیکن تیم از نظر درصد پاس صحیح است. فقط کیلور ناواس و کیکو کاسیا آماری بدتر از او داشته اند!

4 – با وجود اینکه یک مهاجم است اما پانزدهیمن بازیکن رئال از نظر گرفتن خطا از بازیکنان حریف است.

5 – بنزما فقط 26 بار در این فصل از حریف توپ گیری کرده است.

6 – بنزما با 11 بار قرار گرفتن در آفساید دومین بازیکن ضعیف رئال از این نظر است. رونالدو 26 بار در آفساید قرار داشته.

7 – کریم 5 موقعیت گلزنی طلایی را در این فصل از دست داده است. در این زمینه فقط کریستیانو از او بدشانس تر بوده.

منبع : مارکا