ال کلاسیکو
چیزی که سخت مرا آزار میدهد نه “خود باخت” است و نه حتی اینکه احتمال قهرمانی در لالیگا به شدت کم شده است(البته این پیراهن به شما حکم میکند تا زمانی که حتی سر سوزنی امید هست باید بجنگید) بلکه “نجنگیدن” است. اگر نیم ساعت آخر بازی را خوب تماشا کرده باشید می‌بینید که کوچکترین پرسی از سوی بازیکنان میلیونر اتفاق نمی افتد! وارد جزئیات نمیشوم. ولی سوال من اینجاست :
_چه بر سر ما آمده؟
که در ” سانتیاگو برنابئو ” قلمرو خدایان  وقتی میدانیم مساوی هم ارزشی ندارد طوری بازی کنیم که انگار 14 امتیاز جلو هستیم ؟!
به شخصه برای من خود باخت فقط عصبانیت آور است ولی برای من عمیقا ” غم بار” است وقتی میبینم با این نوع بازی حیثیت برنابئو را زیر سوال میبرند… مگر سانتیاگوی افسانه ای “شوخی” است که جلوی “دهاتی ها” این طور بدون “جنگیدن” می بازید؟آیا از سوی کسانی که نفسشان وابسته به “مکتب رئال” است توقع زیادی است که لاقل خوب بازی کنید و ببازید؟ اشتباه نکنید آقایان !  به اعتقاد من هیچ بازیکنی در تاریخ باشکوه  رئال مادرید بالاتر از ” افراطی های واقعی” رئال نیست …
” این مکتب متعلق به آسمان هاست و این باشگاه “متعلق”به هواداران است “….
در باب حضرت زیدان
هرکس به زیدان توهین کند مطمئن باشید هوادار رئال نیست ولی این دلیل نمیشود که از او انتقاد نکنیم:
_ برای من “ویران کننده” است که زیزو در کنفرانس ها مدام با جملاتش با روح و روان ما رئالی ها بازی میکند. با قدرت بر میگردیم ، ترکیب ما کامل است ، بازی خوبی داشتیم! و ….  گویا حضرت فراموش کرده است بعضی مواقع “مصلحت اندیشی بی جا” ریشه های “اعتماد” را از جا میکند و نداشتن ” شهامت گفتن حقایق” یک مجموعه خوب  را “ویران” میکند.
_لکه ی ننگ تاریخ فوتبال : “حاچ کریم آب منگل”
حتی ارزش بحث کردن ندارد. همه تان مثل من خوب میدانید و بد عاصی شده اید!  اما زیدان به دلایلی نامعلوم به حرف  هیچکس توجه نمیکند.
_ و اما بخش اصلی حرف من که شاید تا به حال از آن بحث نشده باشد:
*به عقیده من زیدان وارد بازیِ ” پرز ” شده است*
شک نکنید پرز تابستان قبل نمیخاست مهاجم و یا یک ستاره جهانی بخرد ولی زیدان خیلی محکم میتوانست بعد جدایی موراتا بگوید این تیم کامل نیست و مهاجم درجه یک میخواهد تا لاقل پرز را رسوا کند اما به هر دلیلی نه تنها در این مورد بلکه در بسیاری موارد دیگر زیدان سکوت کرد و وارد “بازی پرز” شد مگرنه کدام آدم عاقلی بود که نفهمد این تیم به مشکل میخورد؟
برای من باورش خیلی سخت است ولی گویا زیدان “بله قربان گوی” پرز شده ولی آیا نمیداند این آقای پرز میتواند بیست و چهار ساعت بعد حمایت، شما را با پس گردنی از  باشگاه محبوبتان بیرون بندازد؟!
متاسفانه گویا زیدان خودش را به خواب زده؛ شک نکنید اگر زیدان نتیجه نگیرد “استاد ریا و دورنگی” همه تقصیرها را به گردن وی  خواهد انداخت و احترام این اسطوره را مثل سایر اسطوره های ابدی برنابئو پامال خواهد کرد.
پس زیزو ی ابدی من؛  لطفا بیدار شو محض رضای خدا بیدار شو…

پرز
از کارهای اقتصادی اش نمیتوان گذشت ولی آیا نمیبینید چطور بر گرده این باشگاه “مردمی” سوار شده و خودش را صاحب آن میداند؟ آیا نمی بینید چطور با استفاده از نام باشگاه برای شرکت های خصوصی اش درآمدزایی میکند؟ آیا نمیبینید چطور با دیکتاتوری اش در همه ی مسائل دخالت میکند؟ یعنی دخالت های بی جایش را حس نمیکنید؟ چرا بهترین باشگاه تاریخ نباید مدیر ورزشی داشته باشد؟ چرا حتی نباید یک کادر پزشکی درست و حسابی داشته باشد؟ و مهمتر اینکه مگر “رئال ابدی” ارث پدری اش است که خودش را در آن  مادام العمر کرده؟
به شخصه روزی فاتحه ی این”مکار بزرگ ” را خواندم که اولتراسور ها را اخراج کرد و آنها را وحشی خواند!
محض رضای خدا کدام باشگاه دنیا را دیده اید که با افراطی هایش اینگونه برخورد کند؟ سکوی دانش آموزی میتواند جای شکوه و خروش اولترا ها را بگیرد؟!!
شما را نمیدانم من یکی دلم برای آشوب های اولترا ها تنگ شده است…

کلام آخر
صاحبدلی میگفت “رئال” برای فوتبال مثل “خدا” برای دنیاست!  میتونی ازش متنفر باشی ولی هیچ‌وقت نمیتونی “انکارش” کنی . (و صد البته این مکتب پادشاه مکتب هاست که به ما یاد داد همیشه تا لحظه آخر بجنگیم و هیچ وقت بعد باخت سرمونو پایین نگیریم…)
پس به شما نصیحت میکنم به “قد قد های اطرافتان” زیاد توجه نکنید…!
” مادرید ما ابدی است و درست مثل ققنوس است ، حتی زمانی که همه فکر می‌کنند مرده بازمیگردد و همه را در آتش خود خواهد سوزاند.”
به دویدن لاسائتا
به شکوه لادسیما
به عظمت برنابئو
به لبخند ابدی خوانیتو
به مادرید ابدی من
هالا مادرید همین و بس

علی خوانیتو

  • شما هم می توانید از طریق ایمیل سایت (shoma@real-madrid.ir) مقاله های خود را برای بخش قلم سپید ارسال نمایید.