مرجع خبری رئال مادرید : سایت فیفا در گزارشی به سه لحظه برتر رونالدو در سه دوره حضورش در جام جهانی اشاره کرده است.

رونالدو چهار بار قهرمان چمپیونزلیگ دشه ، سه بار جام جهانی باشگاه ها را فتح کرده و یک بار هم قهرمان یورو شده اما هنوز نتوانسته در جام جهانی موفق شود. بدترین خاطرات رونالدو از جام جهانیبه مرحله گروهی مسابقات برزیل بر می گردد که تیمش در همان مرحله از مسابقات اوت شد. بدنیست که بهترین لحظات او در جام جهانی را مرور کنیم:

انگلیس 0-0 پرتغال (پیروزی سه بر یک یاران رونالدو در ضربات پنالتی )/ مرحله یک چهارم نهایی، 1 ژولای 2006، گلزن کرشن
رونالدو که در آن زمان در منچستریونایتد بازی می کرد در مرحله یک چهارم نهایی باید بازی مشکلی مقابل انگلیس انجام می داد. پرتغال که در مرحله یک هشتم از پس یک بازی سخت مقابل هلند (معروف به نبرد نورنبرگ)بر آمده بود باید به این بازی می رفت. (بازی پرتغال و هلند چهار کارت قرمز و 16 کارت زرد داشت) پرتغال بدون دکو و کاشتینیا به مصاف انگلیس رفت که بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. ریکاردو دروازه بان پرتغال در آن بازی درخشید و لمپارد، جرارد و کرگر پنالتی هایشان را از دست دادند. رونالدو زننده پنالتی صعود پرتغال به مرحله بعدی بود هر چند که تیم رونالدو در مرحله نیمه نهایی با تک گل زیدان شکست خورد و راهی بازی رده بندی شد.

نقل قول از رونالدو در مورد پنالتی مهمی که به ثمر رساند:”مملو از اعتماد به نفس بودم و به همین خاطر محکم شوت زدم.”

آیا می دانستید؟
رونالدو آن پنالتی را به پدر فقیدش دینیس آویرو تقدیم کرد که یک سال قبل فوت شده بود. رونالدو بعد از آن گل به آسمان اشاره کرد و گفت :” تو در آن جا هستی. این گل تقدیم به تو.” ستاره پرتغالی در پایان بازی هم گفت :” وقتی که بردی کسب می کنم همیشه به پدرم فکر می کنم. او همیشه مراقب من بود و در رویاهایم برایم پیغام می فرستد چرا که اگر اکنون در این جا هستم به خاطر پدر و مادرم است.”

پرتغال 7-0 کره شمالی/ مرحله گروهی، 21 ژوئن 2010، کیپ تون
رونالدو در حالی وارد این بازی شد که دو سال بود برای تیم ملی پرتغال گل نزده بود. رونالدو در فاصله سه دقیقه به پایان گل هفتم بازی را زد تا به همراه یارانش راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. پرتغال در مرحله یک هشتم مقابل اسپانیا، قهرمان مسابقات شکست خورد.

نقل قول از ریکاردو کاروالیو، هم تیمی رونالدو:”کریستیانو به آن گل نیاز داشت. همه بازیکنان ما نیز چنین حسی داشتند. همه برای او خوشحال هستیم. وقتی رونالدو یک گل می زند گلهای بعدی او هم در راه هستند.”

آیا می دانستید؟
هر چند که بازی پرتغال و اسپانیا پرگل ترین بازی جام جهانی 2010 بود اما این بازی حتی یکی از پنج برد پرگل تاریخ جام جهانی هم نبود. برد ده بر یک مجارستان مقابل ال سالوادور در سال 1982 رکورد تاریخ مسابقات است. دو بازی هم با نتیجه 9 بر صفر به پایان رسیده است: مجارستان مقابل کره جنوبی در سال 1954 و یوگسلاوی مقابل زئیر در سال 1974. سه بازی هم با نتیجه هشت بر صفر به اتمام رسیده است : سوئد مقابل کوبا در سال 1934 ، اروگوئه مقابل بولیوی در سال 1950 و آلمان مقابل عربستان در سال 2002 .

پرتغال 2-1 غنا
جام جهانی 2014 نا امیدکننده ترین جام جهانی رونالدو بود که این بازیکن و هم تیمی هایش در مرحله گروهی حذف شدند. رونالدو نتوانست به پرتغال کمک کند تا مقابل آمریکا پیروز شودیا مقال المان شکست نخورد اما ستاره پرتغالی مقابل غنا گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند.

نقل قول از رونالدو دو سال قبل از قهرمانی یورو:”دروغ است اگر بگویم یک تیم بزرگ هستیم. یک تیم با توانایی محدود هستیم که در بهترین سطحمان قرار نداریم. معجزه ای در کار نیست. می دانستیم که در گروه مشکلی قرار داریم و تیمهایی بهتر از ما در گروه هستند. هرگز تصور نمی کردم که بتوانیم قهرمان جام جهانی شویم.”

آیا می دانستید؟
رونالدو فقط سه گل در جام جهانی زده اما 70 بار  برای گلزنی تلاش کرده است. از سال 1966 تا کنون فقط سه بازیکن بیش از رونالدو در جام جهانی شوت زده اند: همنام برزیلی او رونالدو و لوئیجی ریوا، اسطوره فوتبال ایتالیا با 75 و 71 شوت.