مرجع خبری رئال مادرید : رائول گونزالس یکی از شانزده بازیکن سابق فوتبال اسپانیاست که در دوره های مربیگری فدراسیون فوتبال اسپانیا شرکت می کند.

رائول گونزالس در این باره گفت :”در اولین دوره مدرک B و A شرکت کردیم. اولین باری است که این اتفاق رخ می دهد و فدراسیون، خینس منندز و یوفا تلاش فوق العاده ای داشته اند. تا 31 می این جا هستیم. این اولین گام برای آماده شدن ماست. تا یک سال دیگر می توانیم مدرک معتبر مربیگری یوفا بگیریم و بعد از آن مربی هرت یم شویم. به مربیگری فکر می کنم. می خواهم مدرک را بگیرم و در ژوئن در مورد این کار با باشگاه صحبت خواهیم کرد. فعلا بقیه در باشگاه مشغول به کار هستند. باید گزینه هایم را بررسی کنم. می خواهیم یک سال برای مربیرگی تمرین کنم و با آن آشنا شوم. تجربه حضور در آکادمی رئال می تواند به نفعم باشد.انگیزه دارم در غیر این صورت در دوره های مربیگری شرکت نمی کردم. در این کلاس ها سعی می کنم دیدگاه متفاوتی نسبت به فوتبال پیدا کنم. مثبت نگر هستم.  در شالکه، رئال و تیم ملی مربیان زیادی داشتم که از هر کدام چیزهای  جدیدی یاد گرفتم.”

وی در مورد سفرش به آلمان برای دیدن بازی شالکه گفت :” در آلمان طبیعی است که وقتی یک بازیکن به بازی تیمش بر می گردد این گونه از او استقبال شود. پنج سال بود که به آن جا نرفته بودم و انگیزه و روحیه بالایی داشتم.”