مرجع خبری رئال مادرید : بایورن کویپرس، داور 45 ساله هلندی قضاوت بازی فردا میان رئال و بایرن در آلیانس آرنا را به عهده خواهد داشت.به نظر می رسد که گزینه ایده آلی برای این بازی است. داوری باتجربه در آخرین فصل قضاوتش. جنجال رسانه ای عادی در چنین بازیهایی روی قضاوت او تاثیر نمی گذارد.

کویپرس دوست دارد از ابتدا بازی را کنترل کند و به نظرم در دقایق آغازین او بیشتر ترجیح خواهد داد تا دستور به ادامه بازی بدهد تا بازی تحت کنترلش قرار بگیرد. او معمولا زود کارت زرد اولش را نمی دهد، دوست ندارد تصمیم هایش را به بازیکنان توضیح بدهد و نقطه ضعفش در محوطه جریمه است.به نظرم در آخرین هفته های دوران قضاوتش می خواهد یک داوری خوب داشته باشد تا اسم خوبی از خودش به جای بگذارد.

کویپرس تا کنون چهار بار برای رئال سوت زده است. مهمترین قضاوتش به فینال چمپیونزلیگ سال 2014 مقابل اتلتیکو بر می گرد. اولین قضاوتش مقابل زسکا مسکو در سال 2012 با تساوی یک بر یک به اتمام رسید، او دو بازی هم مقابل بورسیا دورتموند برای رئال سوت زده که یک بار با پیروزی سه بر یک در همین فصل همراه شد و یک بار در فصل 13-2012 با شکست چهار بر یک رئالی ها. او به رئالی ها 14 کارت زرد نشان داده یعنی به طور متوسط 3.5 کارت زرد در هر بازی که راموس سه بار از او کارت گرفته است.

داور هلندی برای بایرن هم سه بار قضاوت کرده که حاصلش دو برد مقابل سیتی در مرحله گروهی 2014 و مقابل ناپولی در مرحله گروهی 12-2011 بوده است. قضاوت دیگرش با تساوی دو بر دو مقابل بنفیکا در فصل 16-2013 همراه شد که مقابل سیتی، بدشتوبر و بواتنگ را اخراج کرد و به مارتینز مقابل بنفیکا و بواتنگ مقابل ناپولی کارت زرد داد.

 

اوریزار آزپیتارته، کارشناس داوری آس