مرجع خبری رئال مادرید: اشتفان افنبرگ کاپیتان اسبق بایرن مونیخ در مورد بازی این تیم و رئال مادرید صحبت کرد.

بازی بایرن و رئال:” رئال یک تیم فوقا لعاده است، شاید بتوان گفت بهترین تیم دنیا. دو جام پیاپی چمپیونزلیگ این را نشان می دهد اما بایرن هم زیاد از آنها دور نیست.رقابت رئال و بایرن همیشه داغ بوده اما همیشه این یک رقابت ورزشی بوده است. این دو تیم از بهترین های دنیا هستند هر چند که هرگز نفرتی در کار نبود.رئال مادرید تیم رویاهای هر بازیکنی است و افتخاری است که بتوانی برای این تیم بازی کنی.”

کاسیاس:”خوب بود اما هرگز حاضر نبودم او را با کان عوض کنم. دروازه بان ها باید کاریزما داشته باشند، کاسیا خیلی مهربان بود. یادم است که در بازیهایمان با رئال، هیرو یک رهبر بود. همه کار برای بردن می کرد. روبرتو کارلوس هم همین طور. آنها بازی نمی کردند، می جنگیدند.”

خاطراتش از رئال:”یادم است که در نیمه نهایی 2001 کارت زرد گرفتم و از بازی برگشت محروم شدم. برنابئو از گل رئال بیشتر خوشحالی کرد. در ان زمان مثل این بود که رونالدو یا لواندوفسکی نتواند بازی کند.”

رائول:”تفاوت ایجاد می کرد وم هارش خیلی مشکل بود. نسبت به رونالدو بازیکن متفاوتی بود اما برای رئالی ها خیلی محبوب است. یادم است که وقتی به شالکه پیوست آلمانی ها چقدر خوشحال شدند. دیدن بازیکنی مثل او در بوندسلیگا لذت بردن بود. مثل هیرو بازیکن مهمی در تاریخچه رئال است. در حال حاضر رامسو نقش رهبر تیم را دارد. راموس کلیدی است.”

راموس:”دوست نداشتم مقابلش بازی کنم. دروغ نیست اگر بگوییم رئال بدون راموس این قدر جام نمی برد. ”

کروس:”حضورش در رئال به او کمک کرد تا به بهترین سطح جهان برسد. کروس، رونالدو و راموس بدنه رئال هستند. یکی دیگر از بازیکنان باهوش که اشتباه نمی کند مودریچ است. ”

مودریچ:”او هم بازیکن خوبی است که کم اشتباه می کند. همه بازیکنان رئال خوب هستند. کارواخال مثلا در لورکوزن من را شیفته خودش کرده بود و حالا در رئال بهتر شده است. رونالدو عالی است اما بقیه هم خوب هستند.”

بنزما:”چرا در اسپانیا این قدر از او انتقاد می شود؟ او کنار رونالدو بازی می کند و مدام برای او تلاش می کند. وقتی در کنار رونالدو بازی می کنی منطقی نیست که به خاطر گل نزدن مورد انتقاد باشی.به مولر نگاه کنید، قبلا سالی 20 گل می زد و حالا کمتر می زند. علتش این است که برای لواندوفسکی بازی می کند.”

مربیگری زیدان:”وقتی زیدان مقابل یک بازیکن می ایستد و حرف می زند طبیعی است که آن بازیکن با دقت گوش بدهد. او خودش همه چیز را برده است، به همین خاطر نیازی نداشت قبل از حضور در ئرال مربی تیم دیگری شود. برای رئال مربی بهتری نسبت به زیدان وجود ندارد. دل بوسکه؟ هر دویشان دو چمپیونزلیگ برده اند. وقتی مربی یونایتد در رئال بود بازیکنان رئال او را مسخره می کردند و می گفتند که هرگز با شورت ورزشی بازی نکرده است.”