مرجع خبری رئال مادرید: ماتئو کواچیچ هافبک کروات رئال مادرید پاسخگوی سوالات نشریه ال موندو بود.

یک روز  معمولی در شهر مادرید چطور است ؟
روزهای من آرام است. دوست دارم بخوابم و هر از گاهی چرت بزنم. بعد از آن به همراه همسرم یا با مودریچ و خانواده اش به گردش می رویم. ما هنوز بچه نداریم و سرمان خلوت تر است. مادرید یکی از بهترین شهرهای دنیاست. مردم بیشتر در خیابان ها من را می شناسند اما خیلی محترمانه برخورد می کنند. در این جا خوشحالم. ریتم زندگی من را یاد کرواسی می اندازد. ایتالیا بهتر است چرا که در آن جا استرس بیشتری داشتم.

اتاقت در والدبباس را خیلی دوست داری
فوق العاده است. آن را دیده اید؟ هیچ باشگاهی در دنیا این را ندارد. بی نظیر است. در آن جا صبحانه می خورم،  در ساعت 11 تمرین می کنیم و بعد به همراه هم تیمی ها آن جا ناهار می خورم.

آدم باایمانی هستی. به کارهای مذهبی می رسی؟
یکشنبه هایی که بازی نداشته باشیم به کلیسا در مادرید می رویم. کلیسایی که در نزدیکی خانه من است. قبل از بازیها همیشه دعا می کنم. این برایم خیلی مهم است.

زیاد فوتبال می بینی؟
به اندازه کافی.فوتبال را دوست دارم. بازیهای خودم را می بینم و سعی می کنم اشتباهاتم را تصحیح کنم. به هافبک های بزرگ هم نگاه می کنم و سعی می کنم از آنها درس بگیرم.

الگوهایت در پستت چه کسانی هستند؟
مودریچ و اینیستا. بهترین بازیکنانی هستند که دیده ام. فیلم هایشان را می بینم و سعی می کنم مثل آنها باشم.

وقتی به مادرید آمدی، مودریچ چه توصیه ای به تو کرد؟
زیاد مسائل فوتبالی را نگفت چرا که می دانست آ]ماده حضور در این باشگاه هستم. در مورد مسائل زندگی صحبت کرد. مسلما گفت که دیوانه بازی در نیاورم، آرامش داشته باشم و خونسرد باشم. باید راه او را در پیش می گرفتم و به همین خاطر به این جا یعنی به رئال مادرید آمدم.

لوکا مودریچ در کرواسی چگونه مورد توجه قرار می گیرد؟
بی شک بهترین بازیکن تاریخ ماست. بازیکن فوق العاده ایست و دوست خوب من است. از زمانی که در تیم ملی همدیگر را دیدیم با هم دوست هستیم. افتخاری است که او را به عنوان دوستم داشته باشم.

کرواسی رئالی است…
در منطقه من یعنی زاگرب بی تردید همین گونه است. در آن جا من و مودریچ بازی می کردیم اما به خاطر راکیتیچ، بارسا هم طرفدارانی دارد.

منتظر جام جهانی روسیه هستی؟
بله اما فعلا روی فینال چمپیونزلیگ تمرکز دارم.

به جز مودریچ رابطه ات با چه کسی خوب است؟
مارسلو خیلی صمیمی است. یک انسان خوشحال است. دوست دارم با او باشم اما با همه رابطه خوبی دارم. به راموس خیلی احترام می گذارم. افتخاری است که کاپیتان ماست. یک رهبر درون و بیرون زمین است که باشگاه را به خوبی می شناسد.

چطور زیدان در تابستان گذشته راضی ات کرد تا بمانی؟ پیشنهادهای خوبی هم داشتی.
وقتی زیدان می گوید بمان و بازی می کنی باید به حرفش اطمینان داشته باشی چرا که او زیدان است. وقتی کسی مثل او چنین حرفی می زند، کسی که از بهترین های تاریخ است مایه افتخار من بوده است. از طرفی دیگر چطور می توان رئال را ترک کرد. افتخاری است که بخشی از مهمترین باشگاه دنیا باشم. باید خوب بدانم که در کجا قرار دارم.

قول داد که بازی کنی و به عهدش وفا کرد. از نقشی که داری راضی هستی؟
جوان هستم و خیلی چیزها باید یاد بگیرم. وقتی او گفت روی همه حساب می کند فکر کردم سخت است که به من بازی برسد چون بازیکنان زیادی در این جا هستند اما فرصت به همه رسید. بازکینان هم درون زمین واکنش نشان دادند. با تمام وجود درون زمین بازی کردیم و این برای او هم مهم بود. با زیدان ممکن است در هر بازی شانس فیکس شدن داشته باشی. افتخاری است که زیر نظر کسی ممثل او بازی می کنم. جامهایش گویای همه چیز هستند.

چه حسی داشت که گفت مقابل بایرن فیکس خواهی بود؟
خیلی خوشحال شدم به خصوص به خاطر این که صعود کردیم.

در ال کلاسیکوی دور رفت هم فیکس بودی اما شرایط خوب پیش نرفت.
در نیم هاول خوب بودیم اما نتوانستیم گل بزنیم. در نیمه دوم آنها روی صحنه ای که کمی تقصیر من بود گل خوردیم چرا که باید یکی از بازیکنان آنها را مهار می کردم که نکردم … اما در ثانیه باید تصمیم بگیری. انتخاب بدی کردم و نتیجه اش این شد. از آن روز خیلی چیزها یاد گرفتم.

زیدان از تو چه می خواهد؟
تمرکز دفاعی زیاد از سوی من و دیگر هافبک ها می خواهد. می خواهم با توپ سریع کار کنیم و با اعتماد بهن فس به حملات اضافه شویم. می توانیم بهتر شویم، اول از همه من.

بعضی اوقات انگار کسی نمی تواند تو را متوقف کند، تا محوطه جریمه حریف به دریبل زدن ادامه می دهی.
(می خندد). راستش گاهی اوقات سریع حرکت می کنم. از این نظر باید خیلی بیشتر تمرین کنم اما سعی می کنم چیزهای بیشتری یاد بگیرم. زیدان به من خیلی چیزها یادم داده چون کمابیش هم پست من بوده است.

اولین خاطره ات  از چمپیونزلیگ چیست؟
در بچگی، گل زیدان به لورکوزن را در خاطر دارم. از دیدن آن صحنه در تلویزیون شوکه شده بودم. حالا در رئال در این تورنمنت خاص حضور دارم.شبهای چمپیونزلیگی در برنابئو فوق العاده هستند.

دنی کارواخال گفت که قبل از بازی مقابل پی اس جی ، رختکن نا امید شده بود و انگار حس می کردید تحقیر شده اید.
در مورد قدرت پی اس جی و این که ما صعود نمی کنیم خیلی صحبت شده بود. در نهایت دیدی که وقتی رئال جدیت دارد چه اتفاقی می افتد. در بازیهای بزرگ همیشه بهترین عملکردمان را ارائه می دهیم.

بیش از 40 سال است که هیچ تیمی سه سال پیاپی قهرمان اروپا نشده است.
به این فکر نمی کنیم. می دانیم که کارهای بزرگی می توانیم انجام بدهیم و آماده خواهیم بود. بردن در روحیه این تیم است.