مرجع خبری رئال مادرید : پس از 12 بازی و بیش از 250 روز رقابت ، لیورپول و رئال تیمهایی هستند که باید فینال را در کیف برگزار کنند.لیورپول کارش را از مرحله اولیه و بازی مقابل هوفنهایم آغاز کرد. آنها مجموعا از 24 بازیکن خود در اروپا استفاده کردند در حالی که در ترکیب رئال 23 بازیکن حداقل یک یک دقیقه بازی کردند. کاریوس در لیورپول و رونالدو در رئال رکورد داران بازی کردن بوده اند.

دروازه
کاریوس دروازه بان لیورپول و ناواس و کاسیا دروازه بان های رئال بوده اند. دروازه بان کاستاریکایی در 10 بازی 43 شوت به سمت دروازه اش آمد که 32 توپ گرفت یعنی 72 درصد. کاریوس از سویی از 35 شوتی که به سمت دروازه اش آمد 25 تا یعنی 66 درصد را مهار کرد. کاریوس در شش تا از دوازده بازی خود کلین شیت کرد و ناواس و کاسیا روی هم سه تا!

خط دفاع
کلوپ از 9 مدافع مختلف استفاده کرده است. آرنولد با 62 توپربایی رکورد دار بوده و لاورن بیشترین دفع توپ را داشته است. جو گومز تنها مدافعی  بود که کارت قرمز گرفت و آنها هشت کارت گرفتند که هیچ مدافعی بیش از دو کارت زرد نگرفت.در ترکیب رئال راموس با 80 توپربایی رکورد دار بود که دومین بازیکن چمپیونزلیگ  از این حیث بود. مارسلو 58 توپ ربود و واران رکورد دار دفع توپ بود. کارواخال با چهار کارت زرد در میان مدافعان رئال رکورد دار بود.

خط هافبک
جوردن هندرسون و کاسمیرو با 78 و 66 توپربایی امار خوبی داشتند. کروس با 93.7 درصد پاس صحیح آمار شگفت انگیزی داشت. در ترکیب لیورپول امره جان با 85.6 درصد بهترین امار را داشت. لوکاس وازکز و ایسکو هر کدام دو پاس گل دادند و فاینالدوم تنها هافبک لیورپول است که بیش از یک پاس گل داده.

خط حمله
دو تیم مجموعا 70 گل زده اند. رونالدو از 30 گل اروپایی رئال 15 تا را زده ، در ترکیب لیورپول فیرمینو و صلاح هر کدام 10 گل زدند و مانه 9 گل.فیرمینو با هفت پاس گل آمار فوق العاده ای داشته است، چهار تا بیشتر از رونالدو.بازیکن پرتغالی 79 شوت زده که 33 تایش در چارچوب بوده است. صلاح 28 دریبل موفق داشته و 9 بار مورد خطا قرار گرفته است.