مرجع خبری رئال مادزید: زیدان سعی کرد آبروداری کند و طوری در مورد جدا شدنش حرف بزند که گویی با مدیران رئال مشکلی ندارد اما گمانه زنی ها چیز دیگری را میگویند.

در حقیقت هر چند که برخی ادعا می کنند که زیدان مثل دوران بازی می خواسته در اوج از رئال برود اما حقیقت چیز دیگری است. زیدان به هیچ وجه نمی خواست هماهنگی رختکن به هم بخورد. او موفقیت های این سه سال را مدیون بازیکنانش است و نمی خواست که هارمونی و نظم تیم به هم بخورد. زیدان به طور غیر مستقیم گفت:”چون احتمال می دادم در رئال موفق نشوم رفتم.” و اگر بخواهیم دلایل این احتمال را بررسی کنیم به چهار گزینه بر می خوریم:

1- جدایی رونالدو: زیدان می داند که سه جام اخیر را تا حد زیادی مدیون رونالدوست. او نمی خواست که به ستاره پرتغالی پشت کند. زیزو به هیچ وجه دوست نداشت که مربی زمان جدایی رونالدو از رئال باشد و این عنوان که او نظاره گر رفتن رونالدو شده و کاری انجام نداده، تا ابد روی او بماند. پس تصمیم گرفت جدا شود.

2- فیکس شدن اجباری بیل: زیزو در دو سال و نیم حضور در رئال نشان داد که شایسته سالاری برایش حرف اول را می زند. او مثل بنیتز، پلگرینی یا خیلی از مربیان دیگر از آن مربیان فرمایشی نبود که هر ترکیبی مدیران بخواهند بازی بدهد. در زمانی که ایسکو و لوکاس بالاتر بودند، زیزو بدون توجه به نام بیل او را نیمکت نشین کرد. بعید است که مربی بعدی رئال این قدر جسور باشد.

3- خرید نیمار: زیدان تمایلی به خرید نیمار ندارد. او نمی خواهد با خرید بازیکنی پرحاشیه که سالی 40 میلیون یورو دستمزد بگیرد جو رختکن را به حاشیه ببرد اما پرز نقشه دیگری در سر دارد. او می خواهد نیمار را جانشین رونالدو کند چون حس می کند کریستیانو از نظر تبلیغاتی و درآمد زایی با بالا رفتن سنش افت کرده است.

4- خرید دروازه بانی دیگر: زیزو اما اعتقاد شدیدی به کیلور ناواس دارد. او در زمستان خرید کپا را وتو کرد و حالا نمی خواست دروازه بان دیگری خریده شود هر چند که مدیران رئال با کورتوا و آلیسون مذاکراتی جدی داشته اند.

به نظر می رسد  با رفتن زیدان احتمال رخ دادن این چهار رویداد بالا زیاد باشد چرا که احتمالا مربی بعدی رئال مطیع تر باشد به خصوص اگر مربیان جوان تر مثل پوچتینو در تیم مشغول به کار شوند.