مرجع خبری رئال مادرید : ماتئو کواچیچ هافبک کروات رئال مادرید عملا اعلام کرد که تمایلی به ماندن در تیم ندارد :” دوست دارم بیشتر بازی کنم و عاشق فوتبال و حضور در میادین فوتبال هستم. می دانم که در رئال مادرید فیکس بودن مشکل است به خصوص که در سن کمی به تیم ملحق شدم. این شرایط را درک می کنم اما فکر می کنم بهتر است به باشگاه دیگری بروم تا شانس بیشتری برای فیکس شدن داشته باشم. این فرصتی است که می توانم داشته باشم و در حال حاضر به دنبالش هستم.”

هافبک کروات رئال مادرید در ادامه بیان کرد:”در رئال همه بازیکنان مهم هستند اما برای یک دروازه بان جوان سخت استا که ثبات داشته باشد و بدون ثبات نمی توانم پتانسیلم را نشان بدهم. وقتی بازی نمی کنم قطعا خوشحال نیستم. از این سه سال حضور در رئال خیلی لذت بردم. هم تیمی های بی نظیری دارم و جامها را بردم اما خوشحال نیستم چرا که نتوانستم بیشترین سهم ممکن را در موفقیت ها داشته باشم و به  همین خاطر به تغییر نیاز دارم.”

کواچیچ گفت که حتی مکالمه با لوپتگی سرمربی جدید رئال هم چیزی را در مورد آینده اش عوض نخواهد کرد:” مربی جدید را نمی شناسم و با هم صحبتی نداشتم ام امی دانم که باید در مورد آینده ام با او صحبت کنم. سه سال در این جا بودم و به اندازه کافی بازی نکردم. این باعث شده که شرایطم در تیم ملی دچار تغییر شود. از این بابت خوشحال نیستم و بهتر است که تیمم را عوض کنم. رئال مادرید تیم بزرگی مملو از بازیکنان بزرگ است. شاید در حال حاضر برای کمک کردن به تیم بیش از حد جوان باشم. نمی دانم.”

کواچیچ در مورد  تیم ملی کرواسی هم صحبت کرد:” در حال حاضر تیم قدرتمندی هستیم. بازی مقابل آرژانتین بی نظیر بود و حالا به مرحله بعدی فکر می کنیم. بازی مشکلی خواهد بود چرا که تیمهای بزرگی به این مرحله می رسند اما انسجام خود را نشان دادیم و قرار نیست که متوقف شویم.”