بزرگ مثل شماره هفت رئال
شاید باید بعد از خوانیتوی افسانه ای این شماره به کلی بایگانی میشد یا بعد از سالها افسونگری رائول بزرگ؛
ولی تقدیر بر این بود که یک جاه طلب به معنای واقعی، بعد از بزرگان این پیراهن را بپوشد و بزرگی کند…”کریستیانو رونالدو”
کسی که هرگز از تلاش دست نمیکشد و حدی برای خودش قائل نیست.آمار گویای همه چیز است.شکستن رکوردها یکی پس از دیگری؛ 450گل در نه فصل یک شوخی نیست. تعهد کاری اش بی مثال است. بارها در تنگنا بودیم و او با همت و نبوغش تیم را از مهلکه رهانید.مگر میشود در او تردید کرد و یا او را دوست نداشت؟ کسی که سمبل مادرید در قرن جدید را دوست ندارد قطعا مادریدی نیست.
عده ای او را بهترین بازیکن تاریخ میدانند…کریستیانو ای کاش بمانی و چند چمپیونز پیاپی دیگر با ما بدست بیاوری تا شاید حتی من هم قانع شوم که تو از لاسائتای اسطوره ای هم بزرگتری!

بت بزرگ
بارها به پرز تاخته ام.به عنوان یک اولترا تصمیم مضحکش در اخراج اولتراسور را که با او هم تعارفی نداشتند؛ قابل قبول نبود.(یکی از دلایل اصلی که برنابئو آن وحشت انگیزی سابق را ندارد نبود اولتراهاست؛ به جو رامون سانچز و مستایا توجه کنید)
کسی که با کمال وقاحت خود را در باشگاه مادام العمر کرده و خود را ” صاحب رئال ” میداند. کسی که از برند مادرید برای خودش استفاده میکند و به دارایی های شرکت های خصوصی اش می افزاید.کسی که اعتقاد دارد بزرگترین باشگاه دنیا مدیر ورزشی نمیخواهد چون خودش آخر فهم و تصمیم گیری است.کسی که در زمانش برای مادرید چیزی شبیه فاجعه در جام های داخلی رقم خورده است. کسی که با اسطوره های ما به بدترین شکل ممکن رفتار میکند. کسی که میخواهد بگوید من بزرگترینم …تصمیم، تصمیم من است.حسادت وصف ناشدنی؛ کریستیانو آنچنان خوب نیست چون خرید کالدرون است!
کاش عده ای میفهمیدند که مدیر خوب بودن با اقتصاد دان و تاجر خوب بودن از زمین تا آسمان متفاوت است.لطفا اگر هنوز هم کسی است که او را با سانتیاگو برنابئوی کبیر مقایسه میکند بلند شود به حمام رفته و با نیت خالص و قلبی پشیمان غسل کند!…
به این بخش خوب توجه کنید
درباره کریس و پرز صحبت کردم اما بخش اصلی سخنانم اینجاست.از احمق ها و طرفداران سایر تیم ها انتظاری ندارم ولی وقتی از خودی ها بعضی چیزها را میشنوم دلم میشکند.متاسفانه پرز به شدت وجهه مادرید را در این سالها خراب کرده ولی بحث من اینجاست؛ شما “رئال مادرید” را یک شخص حقوقی می پندارید و کارهای یک انسان جاهل را به نام آن مینوسید؟! خداوندا توبه… ! فوتبال فقط بهانه است…چیزی که مرا سخت عاشق مادرید کرد “مکتب بزرگش” بود که تبلورش در تیم فوتبالی به نام “رئال مادرید” قابل مشاهده است…مکتبی که به من یاد داد تا ثانیه آخر در زندگی بجنگم حتی اگر شکست قطعی است…مکتبی که به من یاد داد حتی بعد از اینکه “له” شدم سرم را مانند احمق ها پایین نیندازم…مکتبی که به من یاد داد بهتر است ” بازنده باشی تا بزدل”…مکتبی که به من یاد داد بزرگی در افتادگی و احترام به ضعیفتر از خود است… دیدید؟ مفهوم “مادرید “چیزی بسیار فراتر از یک فوتبال ساده است پس…
پس چگونه کارهای چند مدیر احمق را به حساب مادرید میگذارید؟! مثلا یکی میگفت:” تف تو من اگه دیگه طرفدار این تیم اسطوره کش با این هواداری احمقش باشم.”
عزیزکم اگر طرز فکرت این است حرفی نیست. فقط دهانت را ببند و دیگر طرفدار این تیم نباش…
” مادریدی شدن ، مادریدی بودن  و مادریدی ماندن لیاقت میخواهد”
کلام آخر
هرچه در این معامله نگاه میکنم ضرر اندر ضرر است.رفتن یک اسطوره، قیمت جاهلانه،مکتب کثافت بار مافیایی یووه، وضعیت سردرگم تیم و …
ولی میان هزاران غم و غصه و زیانی که امیدوارم وارد نشود فقط یک نکته مثبت میبینم:
نیازی به اینهمه بحث و جدل و بی ادبی نیست..کریس فن های عزیز تا به حال که ما بودید ممنون. نمیخواهم کلیشه ای صحبت کنم ولی ” باشگاهی که از بازیکن کوچکتر است بارسلوناست که به گفته خاویر ماست کرانو کچلینو تنها مسی از باشگاه بزرگتر است!”
اینجا برنابئوست… سرزمین لاسائتا، پوشکاش،خنتو، ریموند کوپا، هکتور ریال، میگل مونیوز، باریناگا ، پرودن، سانتیانا، سرخیو راموس، هیرو، کارلوس، رائول ، خوانیتو ، زیدان ، هوگو سانچز، سانچیس، چندو، سن ایکر،زامورا، بوترا ، والدانو و هزاران ستاره ی بی بدیل دیگر..‌. و حالا هم چه الان چه چند سال بعد، ” کریستیانو رونالدو دوس سانتوس” هم بخشی مهم از این تاریخ پرافتخار خواهد بود و ” مادرید همیشه مادرید خواهد ماند” .
ما را از چه میترسانید؟عشق جایی معنا پیدا میکند که در قعر باشی مگرنه در اوج که باشی همه طالب پرواز با تواند. اوج عشق من به تیم در بدترین سالهای تاریخ رئال بود جایی که شکست پشت شکست بود و رد شدن از مرحله یک هشتم یک عقده شده بود…
“ولی این ققنوس همیشه سر از خاکستر بر می آورد و دشمنان را در آتش خویش خواهد سوزاند”

لعنت به پرز ، که دارد باعث میشود که تو دیگر آسمان را لمس نکنی کریستیانو! چرا که” پوشیدن این پیراهن مانند لمس آسمان است.”
و باز هم لعنت به پرز، “نام ما مادرید است نه پرز”، به کسانی که از بچگی طرفدار یووه بوده اند میگویم سال آینده اگر به هم خوردیم از رویتان رد خواهیم شد گورخر های تورینی! چرا که ما ” مادریدیم ..‌.برای همیشه”
زنده باد کریستیانوی بزرگ
و زنننننندددهههه باد مادرید ابدی من.

به دویدن لاسائتا
به شکوه لادسیما
به عظمت برنابئو
به لبخند ابدی خوانیتو
به مادرید ابدی من
حالا مادرید
همین و بس .

علی خوانیتو