شاید اینو اصلا اسمشو نشه گذاشت مقاله. شاید یه چیزی شبیه یه گلایست واسه خیلیا. امیدوارم حامد جان قبول کنن و این رو حتی به صورت موقت قرار بدن. قبل از نوشتن بیشتر لازمه عرض کنم من چند سال قبل از اومدن رونالدو به رئال رئالی شدم. شاید به تعداد سال طرفداران اصیل نرسه ولی به هرحال تو تمام این سال ها با جون و دل از تیمم حمایت کردم. و وقتی رونالدو در منچستر بود همیشه به عنوان یه دیوانه ی فوتبال بازی هاش رو تماشا میکردم و وقتی شایعاتش واسه انتقال به بارسا رو میشنیدم عذاب میکشیدم که بهترین بازیکن تو اون زمان و البته زمان حال و تا ابد باید واسه رئال باشه…

اصلا تو این شرایط روحی قصد نوشتن مقاله رو نداشتم ولی به این نتیجه رسیدم که حتما ی چیزایی رو واسه یه عده از طرفداران اصیلی که تا از شکم مادر زاده شدند خونشان سفید رنگ بود مشخص کنم! اول اینکه بعضی از دوستان و به اصطلاح اصیلان قبل از به دنیا اومدن مرحوم سانتیاگو برنابئو از پروژه رئال آگاه بودن و وارث اصیلللل سانتیاگو برنابئو هستند. برای مثال من پیشهادم اینه بعدا اگه خواستند نام سانتیاگو برنابئو ، ورزشگاه منظورمه ، رو تغییر بدن به نام دو تا ازین دوستان اصیل بزنن که خودشونو از توماس رونکرو ( به عنوان هوادار عرض کردم) یا اون هوادار 98 ساله فقید هم اصیل تر میدونن. مثلا ورزشگاه اچ عن تی! به نظرم با توجه به سابقه حمایت این دوستان از رئال، رئال باید به این دسته از افراد حقوق ماهیانه ای هم بده . حقوق بگیرن و به بهترین بازیکن تاریخ باشگاهشون توهین کنن!

جالب تر اینه رونالدو نازاریو ، کاسیاس ، زیدان ، توماس رونکرو و خیلی از بزرگای دیگه بر این باورند رونالدو خود رئال مادریده – دوستان اصیل  کاسیاس مصاحبه کرد و گفت از نظر من رونالدو خود رئال مادریده – حالا برخی خودشونو مقدس تر از ایکر میدونن! اینجاست که میگن شاه میبخشه اما وزیر نه!

لطفا نمک روی زخم ما نپاشید. ما کریس فن هستیم. بله. با افتخار ولی حاظر نیستیم به خاطر رونالدو رئالو عوض کنیم. بار ها گفتم بازم میگم

اگه یوونتوس و رئال با هم مسابقه بدن ارزو میکنم یووه 4 تا به رئال بزنه و 4 تا رو هم رونالدو بزنه ولی میخوام رئال 5 تا بزنه و یووه بازیو ببازه…البته بعضی از دوستان اصیل باتوجه به سن زیادشون و دست و پنجه نرم کردن با آلزایمر و فراموشی جمع و تفریق یادشون رفته و این حرف من رو برد یوونتوس تعبیر کردند. شاید قوانین فیفا عوض شه و اینجوری ببرن » یووه 4 – رئال 5 و یووه به خاطر گل کمتر برنده شه!

دوستان اصیل من نمیدونم چجوریییی شما رئالی شدین. ولی به هرحال خیلیهاتون رائول رو دیدین یا بازیکن دیگه ای رو و سپس تصمیم گرفتین رئالی باشین.

واقعا جای تسلیت داشت که کریس تمام رکوردهای پسر نیک برنابئو رو زد تا نشون بده کی اینجا پادشاهه…پادشاه جدید برنابئو کی هست…
چیزی که واقعا هست اینه که واسه طرفدار یه تیم شدن شما ی جرقه ای لازم داری. واسه خیلیا اون جرقه فرناندو ردوندو بوده که یه هفتست فن های ایشون اومدن توی سایت. و کاملا هم به اونا احترام میذاریم ما کریس فن ها چرا؟ چون یکی از بازیکن های باشگاه ما بوده. یکی با دیدن فیگو تصمیم میگیره رئالی شده. یکی با دیدن زیزو و یکی با دیدن رونالدو. بحث اینه همه ی ما رئالی هستیم. ولی بعضی از کاربران محترم که اسم معنی داری هم ندارند به صورت خودجوش تمامی کریس فن هارو متهم به دوست نداشتن رئال و ترجیح دادن کریس به رئال کرد که خب کریس فن های عزیز از این حرکت دوستمون خوششون نیومد. بالاتر هم گفتم. کاسیاس بزرگ گفت کریس رونالدو خود رئاله. حالا اگه برخی از کاربران به اصطلاح اصیل که خودشونو مظهر تیم میدونن خودشونو بالاتر از کاسیاس تصور میکنند و شروع به نظر دادن در مورد بهترین بازیکن تاریخ باشگاه میکنند جای تعجب داره. شاید هم اون ها بالاتر از ایکر کاسیاس افسانه ای هستند. به هرحال اگر بالاترین من عذر میخوام و به خاطر اشتباه در قضاوتم و بالاتر ندیدن شما از ایکر کاسیاس یک پنالتی برای تیم محبوبتان اعلام میکنم. پنالتی برای بارسا!

و جالب تر اینه که برخی از به اصطلاح اصیل ها فراموش میکنند رائول بعد از رفتن از رئال گفت ” فوتبال بازی کردن برای من مهم تر از رئال مادریده…”

اقایان اصیل ! حتما این سال های زیر رو یادتون هست. واقعا اگر کسی دم از اصالت بزنه باید این سال ها رو یادش بیاد که ترکیب رئال کامل بود. کامل! کهکشانی ها… اما

سال 2002 ، نیمه نهایی

سال 2003 ، یک چهارم نهایی

سال 2004 یک شانزدهم

سال 2005 یک شانزدهم

سال 2006 یک شانزدهم

سال 2007 یک شانزدهم

سال 2008 یک شانزدهم

کابوس حذف شدن در یک شانزدهم…

خب عرضی چیزی؟خوشحالم که به یاد آوردین این سال های خیلییی موفق رو 🙂  حالا سال های بعد از رونالدو… کالدرون مدیر اسبق رئال پازل گم شده رئال رو پیدا کرد. کسی که باید میبود تا رئال رو دوباره به صدر برگردونه. صرفا داشتن تاریخچه ای عالی دردی رو دوا نمیکنه. باید کسی میومد که خون رئالی داشت…

رونالدو در سال 2009 تیم درخشان فرگوسن رو رها کرد. چرا؟ به خاطر پول بود؟ یادمون نره تیم منچستر یونایتد همیشه جزو ثروتمند ترین باشگاه های جهان بوده و هست. پس راحت میتونست پیشنهاد تمدیدی به رونالدو بده و این جواهر رو نگه داره. چه بسا که این پیشنهاد رو احتمالا به رونالدو دادن…ولی کریس تصمیم گرفت رئالی شه. به جایی که تعلق داره اومد…اومد و این سال های خاطره انگیز رو برای ما ساخت. خیلی ها با اومدن کریس به رئال رئالی شدند. خوش اومدین دوستان از نظر من رئال اصیل و غیر اصیل معنی نداره. هرچند اولین بار خودم چند سال پیش این اصطلاحو توی سایت راه انداختم واسه یکی دیگر از دوستان که رونالدو رو دوست نداشت ( ردوندو فن هم نبود البته ). یه مثال میزنم. ما به بارسایی ها همیشه میگیم رئالی شین و واسشون دلیل و منطق میاریم. و وقتی رئالی شدند با آغوش باز میپذیریمشون. ولی چرا یه منچستری که رئالی شده رو نپذیریم؟ به اون میگیم کریس فن؟ شاید اون کریس فن بیشتر از توی اصیل که ادعای اصالتت تمام این سایت رو گرفته به رئال علاقه داره. باز هم میگم. کاسیاس قدیس گفت کریس رونالدو خود رئاله. آیا تو قدیس تر از کاسیاسی؟

سال 2009 ، یک شانزدهم

سال 2010 ، نیمه نهایی

سال 2011 ، نیمه نهایی

سال 2012 ، نیمه نهایی

سال 2013 ، فینال

سال 2014 ، نیمه نهایی

سال 2015 ، فینال

سال 2016 ، فینال

سال 2017، فینال

با یه دو دو تا چهار تای ساده میشه فهمید رونالدو کاری رو انجام داد که تیم کهکشانی رئال هیچوقت نتونستن انجام بدن. نمیخوام بگم همش به خاطر رونالدو بوده ولی قبل از حضور رونالدو بقیه بازیکن های تیم خیلی قوی تر از افراد حال و حاضر بودند. کسی هیچ شکی نداره زیدان از مودریچ بهتر بوده…پس این ادعای برخی از دوستان که رونالدو بره یووه مودریچ کروسو نداره یا مودریچ و کروس اگه نبودن کریس هم نبود توهمی بیش نیست. ایا اصیل ها شکی در برتری فیگو و زیزو نسبت به مودریچ و کروس دارند؟هنوز به سوال من پاسخ ندادین. ایا واقعا بالاتر از کاسیاس هستین؟

حالا از طرفدار های اصیلی که مدت زمان اصیل بودنشان و طرفداری آن ها از رئال بیش از 22 ساله ( شاید متوجه شده باشین همه اصیل ها 22 ساله طرفدار رئال هستند 🙂 ) میخوام یه سرچ انجام بدن آمار رونالدو رو ببینن…451 گل برای رئال. اقای گل رئال مادرید اون هم فقط در 9 فصل. رائول گرامی 323 گل در 16 فصل. نفر سوم دی استفانوی عزیز که اصیل ها حتما بازیش رو دیدن ( چون جوری از تعداد سال طرفداری از رئال میگن که شاید الان بشه گفت شاهد زنده ی 11 تایی شدن بارسلونا ( همون تیم محبوبشون) هستن) 308 گل در 11 فصل. پوشکاش 242 گل در 9 فصل و هوگو سانچز 208 گل در 7 فصل ( این آمار در سایت رئال موجوده). کسی که واقعا طرفدار رئال باشه به این اسطوره تکرار نشدنی پشت نخواهد کرد. در اینجا باید آمار ردوندو ی عزیز رو هم بگم. من واقعا از صمیم قلب این اسطوره رو دوست دارم ولی لازمه برای اینکه با رونالدو مقایسه میشه آمار ردودنو گفته شه. 228 بازی و 5 گل. با توجه به اطلاعات سایت ترانسفرمارکت ، فرناندو ردوندو در کل زمان بازیکن بودنش در تمامی تیم ها 295 بازی داشته که 11 گل به ثمر رسونده و 3 پاس گل داده. 56 کارت زرد گرفته . و 4 کارت قرمز. قطعا ایشون بالاتر از کاسمیرو هستند و هیچ شکی وجود نداره. ولی برای مقایسه ی آمار با کاسمیرو ایشون رو مقایسه میکنیم. هم پست هستند تقریبا! کاسمیرو 293 بازی در کل دوران حرفه ای داشته. 25 گل به ثمر رسونده ، 23 پاس گل داده. 78 کارت زرد گرفته و هیچ کارت قرمزی نگرفته. ( دوستان عزیز این آمار در سایت ترانسفر مارکت حاضره. چیزی از خودم نساختم!)

حالا دلیل جدایی رونالدو. به گفته اصیل ها رونالدو به خاطر پول میخواد جدا شه. شب فینال کاردیف پرز به رونالدو این قول رو میده که دستمزد رونالدو زیاد شه. بلافاصله بعد از اون استارت پروژه نیمار زده میشه توسط مارکا و آ اس. هرروز شایعاتی در مورد معاوضه نیمار و رونالدو. شبی که رونالدو توپ طلا رو در برج ایفل گرفت پرز علنا از نیمار حمایت میکنه و به جای تعریف از بهترین بازیکن تاریخ تیمش و شاید بهترین بازیکن تاریخ جهان ، مسیری برای نیمار مشخص میکنه…رونالدو از این رفتار ناراحت میشه. فراموش نکنیم. پرز بارها به رونالدو گفته که پول فلان بازیکن رو باید جور کنی تا اجازه ی رفتنت رو بدهم.

یکی از دوستان اصیل فرمودند مسی واقعا سگ شرف داره به رونالدو چرا که همش توی بارسا مونده ! عزیز دلم. شما 22 ساله طرفدار رئالی ولی سنت بیش از 14 نیست. شاید تازه تصمیم به فوتبال نگاه کردن گرفتی و تمدید قرارداد های هرساله ی مسی رو ندیدی تو بارسا. شاید حمایت همه جانبه ی مدیر بارسا رو از مسی تا به حال ندیدی.

دوستان اصیل ردوندو فن. ردوندو به خاطر پرز رفت. با 18 میلیون. پس یادتون نره شما هم از پرز زخم خوردین. ردوندو به خاطر پول نرفت. همونطور که رونالدو به خاطر پول نمیره همین هفته پیش پشنهاد پرپول چینی هارو رد کرد. پرز همین مقدار حقوق رونالدو در یووه رو به رونالدو پیشنهاد داده. رونالدو بارها از تصمیم بازنشستگیش در رئال گفته. ولی تصمیمش به پرز بستگی داره. بهترین بازیکن تاریخ رئال و جهان لایق بهترین احترامه. هوادارای به ظاهر اصیل به همین زودی زود فراموش کردند که رونالدو کی بوده. این احترام لایق خودتونه اصیل ها!آیا هنوز بالاتر از کاسیاس بزرگ هستین؟

از نظر من علاوه بر فردی که رئال رو مینویسه رعال، فردی که به بهترین بازیکن تاریخ باشگاهش توهین میکنه و سعی میکنه در کامنت ها یا گفتارش یا رفتارش کریس رونالدو رو پایین جلوه بده هم رئالی نیست و نباید تو جمع ما رئالی ها باشه.

و در آخر لازمه عرض کنم که خوشبختانه عملکرد اقای جانشین رونالدو رو هم توی جام جهانی دیدیم…. شاید با اومدنش به رئال بازی های رئال همیشه 100 دیقه ای تموم شن. 10 دیقه نیمار جان پشتک بزنن و دور خودشون بچرخن 🙂

و یه در آخر دیگه. واقعا بعد از این مقاله حال پاسخ دادن به توهین ها اصیل ها ( با توجه به شناختی که ازشون پیدا کردیم این دو سه هفته ) رو ندارم. صرفا از آمار و ارقام حرف زدم. سوال آخر هنوز فکر میکنین بالاتر از کاسیاس هستین؟ پس لطفا سعی کنید شعور خودتونو به رخ کسی نکشین. من منظورم بعضی از دوستان به ظاهر اصیل هست وگرنه من خاک پای هواداران واقعی رئالم.قصد این مقاله هیچوقت توهین نبوده. صرفا جوابی بوده به تمام اعصاب خوردی های یک عده به ظاهر اصیل با قدمت طرفداری از رئال به مدت خیلی زیاد! رئالی هستم تا ابد. زنده باد رئال. زنده باد کریستیانو رونالدو اسطوره فراموش نشدنی تاریخ رئال و جهان

DANI CARVAJAL