مرجع خبری رئال مادرید : فیفا امسال تصمیم گرفت بر خلاف سالهای قبل برای نامزدهای بهترین بازیکن سال به جای 24 بازیکن، 10 نفر را انتخاب کند.

از این جمع دو نفر رئالی هستند یعنی مودریچ و واران. هر دو به واسطه درخشش در جام جهانی در لیست هستند. در حال حاضر شانس لوکیتا برای قرار گرفتن در سه نفر برتر خیلی بیشتر از هم تیمی اش است در حالی که قطعا قرار گرفتن در میان 10 نفر برتر هم برای واران 25 ساله به عنوان یک مدافع رویداد بی نظیری است و باید به آن افتخار کند.

از میان هفت نفر دیگر، دو تا مشتری ثابت 10 سال اخیر در جوایز بهترین های جهان بوده اند یعنی رونالدو و مسی. کریستیانو هم در جام جهانی هم در چمپیونزلیگ بهتر از رقیبش بوده است و احتمال این که او امسال توپ طلا را ببرد خیلی بیشتر از مسی است. مسی فقط به دو گانه داخلی دل خوش کرده است. در حال حاضر شانس مسی برای بردن جوایز فردی حتی از امباپه و گریزمن هم کمتر است.

همان طور که در بالا اشاره شد گریزمن و امباپه دو فرانسوی دیگر حاضر در لیست هستند. شاید این یکی از آخرین فرصت های گریزمن برای بردن جوایز فردی با توجه به سنش باشد هر چند که اگر رای دهندگان بخواهند تاثیرگذاری امباپه را در نظر بگیرند به مراتب بیشتر از رقیبش است.

هازارد و دی بروین به واسطه درخشش در جام جهانی در لیست قرار گرفته اند که با توجه به این که بلژیک به فینال نرسید شانس زیادی نمی توان برای آنها قائل بود. کین به عنوان آقای گل جام جهانی و صلاح به عنوان آقای گل لیگ برتر انگلیس در لیست هستند که احتمال رسیدن جایزه به آنها هم خیلی کم است.

اما اگر بخواهیم به غایب ها اشاره کنیم نیمار، معشوقه فلورنتینو پرز معروف ترین گزینه است. همان بازیکنی که زمانی پرز قربان صدقه اش رفته بود،همان بازیکنی که تعریف و تمجیدهای پرز از او باعث شد که رونالدو از رئال برود. بازیکنانی نظیر بیل و پوگبا هم هر چند که اسم بزرگی را یدک می کشند اما در این جایزه مهم فردی چیزی از خود ارائه ندادند و حضور نداشتند.

به هر صورت به نظر می رسد که اگر رئال مادرید، هازارد را نخرد، رئالی ها صرفا برای حضور در میان سه نامزد جایزه بهترین بازیکن سال به مودریچ امید خواهند داشت.