مرجع خبری رئال مادرید : تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی چلسی در مورد شروعش در رئال گفت :” افتخار می کنم که بخشی از بزرگترین تیم دنیا هستم. این افتخار بزرگی است. رئال مادرید باشگاه بزرگی است چرا که در دنیا بهترین است. عکس گرفتن با 13 جام اروپایی بزرگی رئال را ثابت می کند چرا که نشان می دهد بهترین تیم دنیا هستند. می خواهم با این پیراهن جام ببرم.”

در نوجوانی دفاع چپ بودی:”خیلی مشکل است. والدین و برادرم وقتی بچه بودم والیبال بازی می کردند و ما زمین والیبال ساحلی داشتیم. روی زمین شیرجه می زدم تا توپ را بگیرم و مشخص بود استعدادش را دارم. در ابتدا دفاع چپ بودم اما در نهایت روانه دروازه شدم و در ان جا استعدادم را نشان دادم.”

چالش حضور در رئال:” انگیزه زیادی دارم. می خواهم جامهای جدیدی ببرم و به رقابت ادامه بدهم. انگیزه زیادی دارم. رقابت در رئال خیلی زیاد است و فشارها زیاد است. سالهاست که فوتبال بازی می کنم و تجربه زیادی دارم. برای بازی کردن با هم تیمی هایم در رئال انگیزه بالایی دارم.”

چه نقشی می توانی داشته باشی؟”من دروازه بانی هستم که به تیم آرامش می دهد. با واکنش ها و عملکردم سعی می کنم مطمئن ظاهر وشم. قدم هم به من کمک می کند به جایی برسم که بقیه دروازه بان ها نمی رسند. تجربه زیادی دارم. می خواهم جامها را با تیم ببرم و به تیم کمک کنم.”

واکنش هایش:”بخشی از آن به خاطر والیبال است اما سعی می کنم بهترین عملکردم را درون زمین داشته باشم و بهتر شوم. خوش شانس هستم که می توانم با قدم چنین واکنش هایی داشته باشم.”

کسب پنج جام فصل در رئال:”رقابت درون تیم مهم است. همه سی می کنند نقش مهمی در تیم داشته باشند. ترکیب خیلی خوبی دارند. بازیهای زیادی در پیش است. حس خوبی دارم و سعی می کنم ثابت کنم که آماده هستم.”

پیغام به هواداران:” سلام به همه رئالیها. خوشحال و مفتخرم که بخشی از این تیم بزرگ هستم. سعی می کنم برای بردن جامها تلاش کنم. زنده باد رئال مادرید.”=