مرجع خبری رئال مادرید : سه شنبه مصاحبه کامل لوکا مودریچ هافبک کروات رئال مادرید با فرانس فوتبال منتشر شد که لوکیتا در این مصاحبه حرف های جالبی به زبان آورد.

جنگ بالکان ها:” بله من در جنگ بودم و یکی از بهترین لحظات برای فرار از این شرایط، فوتبال بازی کردن بود. دوستانم را دیدم که فوتبال بازی می کردند. به تدریج در یک مرکز فوتبال در زادار رشد کردم. از زمان تولدم می خواستم فوتبالیست حرفه ای باشم. فوتبال همیشه در همه جا حضور داشت. فوتبال اولین عشق من بود. از بچگی رویای موفقیت را داشتم اما رویای واقعی من این بود که روزی در تیم ملی کرواسی بازی کنم.”

چرا برایت موفقیت در کرواسی از سطح باشگاهی مهمتر بود ؟ ” چرا که کشورم به سختی موفق شده بود که استقلال پیدا کند و موفقیت ملی مفهوم خیلی مهمی داشت. کمی بعد جام جهانی 98 در فرانسه را دیدم. در آن زمان دوازده سال سن داشتم و اسطوره هایم در تیم ملی به نیم هنهایی رسیدند. دوست داشتم شبیه آنها باشم.”

از زمانی که حرفه ای شدی رابطه ات با فوتبال عوض شد؟” حقیقتا نه. یا بهتر بگویم کم عوض شد. مثل زمان بازی ام با غرور و افتخار بازی می کردم. از بچگی دیدگاه فوتبال مشخصی داشتم.”

آخرین بازیهایی که در خاطر داری؟” سه لحظه خاص بود. اول مقابل یوونتوس ، یک سال و نیم پیش در فینال چمپیونزلیگ بود. بازی سال گذشته مقابل بارسا در سوپرجام که سه بر یک بردیم هم فوق العاده بود. بازی جام جهانی مقابل آرژانتین که سه بر صفر بردیم هم بازی بی نظیری بود که خیلی لذت بردم.”

اتفاقی است که این سه بازی مقابل حریفان بزرگ است؟” نه اتفاقی نیست. هر چقدر بازی حساس تر بیشتر ریسک بیشتر می شود و افتخار بیشتری به آن می کنم.”

دوست داشتی کنار کدام بازیکنان بازی کنی؟” اول از همه بوبان که اسطوره ام در تیم ملی بود. بعد زیدان که سرمربی ام بوده است و زیباترین لحظات عمرم را با هم در رئال داشتیم و سه چمپیونزلیگ بردیم. گاهی زیدان خودش هم با م ابازی می کرد و دیدن هوش ا وفوق العاده بود. دوست داشتم هم تیمی او باشم. نفر سوم هم رونالدو نازاریو.”

مسی چطور؟ ” مقابلش بازی کردم نه کنارش. مسی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است اما هرگز کنارش بازی نخواهم کرد.”

رابطه ات با رونالدو چطور است ؟ ” عالی است. شش سال فوق العاده را با هم در رئال داشتیم که رفاقت و احترام دوجانبه میان ما بود. حلاا رفته است و با هم در تماس هستیم و پیغام می پذیرند. شاید برخی بگویند که این طور نیست اما روابط خوبمان را حفظ کرده ایم.”

به جز خودت کدام پنج بازیکن شایسته توپ طلا هستند؟” واران، گریزمن، امباپه، رونالدو و مسی.”

سه فرانسوی در لیستت است، چرا ؟” سال 2018 سال جام جهانی بود و طبیعتا باید به آن احترام گذاشت. واران فصل فوق العاده ای در رئال داشت که چمپیونزلیگ را برد و سطح فوق العاده ای داشت. بهترین مدافع جام جهانی بود. البته در کنار مدافعان کروات (می خندد). امباپه استعداد فوق العاده ای دارد. استعدادی برای آینده است که سطح فوق العاده ای دارد. یادم است که هم تیمی ام در تیم ملی ، سوباشیچ یک بار گفت :” یک بازیکن جوان در موناکو حضور دارد که یکی از بهترین های دنیاست.” وقتی  امباپه معروف نبود در موردش با من صحبت کرد. مطمئنم که پیشرفت فوق العاده ای خواهد داشت. گریزمن هم فوق العاده است. به خاطر دستاوردهایش در این فصل به نظرم در میان فرانسوی ها بیشترین شانس را دارد.”