مرجع خبری رئال مادرید : مسی رکورد دار لالیگا از نظر پاس گل، حضور در چارچوب، شوت و شوت به چارچوب، شوت به تیرک، پاس کلیدی و پاس به محوطه جریمه است. او دومین گلزن برتر مسابقات هم هست. این بازیکن روی 65درصد گلهای بارسا نقش داشته و حضورش در ال کلاسیکو خیلی مهم است. اما کاتالان ها بدون وی هم مقابل اینتر نمایش خوبی داشتند و با پانزده شوت دو گل زدند.

رئال از طرفی مقابل ویکتوریا پلزن در حالی برنده شد که حتی از بازی مقابل لوانته هم بدتر کار کرد. نسبت به آن بازی سه شوت به چارچوب کمتر ، 13 شوت کمتر، دو درصد تملک توپ کمتر ، چهار شوت دریافتی بیشتر داشت. رئال برد اما حقیقت این است که حتی از آن بازی هم بدتر بود.

رئال در شش بازی اخیرش سه گل زده که دو تایش توسط مارسلو به ثمر رسیده است. تیم برای هر گل به طور متوسط به 13 شوت نیاز داشته است. بیل قریب به 40 روز است که گل نزده و آسنسیو نیز یک ماه. از طرفی ایسکو نیز در حالی از مصدومیت برگشته که اصلا سرحال نیست و حال خوبی ندارد. خط دفاع رئال در این فصل 30 درصد از گلهای تیم را زده اما در وظیفه دفاعی خود ناکام بوده است. رئال در مقابل تیم ضعیفی نظیر ویکتوریا پلزن به حریف اجازه داد که ده شوت بزند.

حالا باید دید که رئال در ال کلاسیکو می تواند شگفتی ساز شود و به خودش بیاید یا نه. به نظر می رسد که غیبت مسی رقابت را تا حدودی نزدیک تر کرده و رئال باید نشان بدهد که بدون او شانسی برای موفقیت دارد یا نه.