الکلاسیکو!در اوج بزرگترین‌ بحران رئال در این چند سال،درست وقتی بارسا دوباره دستور العمل بردن را پیدا کرده،مهمانی فوتبال از راه رسید.
رویارویی که اینبار روی دیگری دارد.سرشار از نکات جدید است.باهم‌ این نکات را مرور میکنیم.

۱‌.نه رونالدو نه مسی!
اگر الکلاسیکو ۱۰۰% فوتبال باشد،الکلاسیکو با حضور رونالدو و مسی ۲۰۰% فوتبال بود!اما پس از ۹ سال هیچ‌کدام از این دو ابر ستاره در مستطیل جنجالی الکلاسیکو حضور ندارند.این فکت ها را بخوانید تا درک کنید چقدر به نبود این دو غریب خواهیم بود.
در اخرین الکلاسیکو بدون حضور این دو که رئال با تک گل باپتیستا ۱-۰ برد،گوشی های قدیمی‌ نوکیا محبوب ترین‌ گوشی های جهان بودند.اینستاگرام و اسنپ چت وجود خارجی نداشتند و ما در حال تلاش برای “مخ زدن” با یاهو مسنجر بودیم.راموس موهای بلندی داشت و در پست فولبک راست بازی میکرد.اینیستا و روبن سری پر از مو داشتند.کفش های سری ۹۰ نایک جذاب ترین کفش های جهان بودند.هنوز هیچ یک فاتح توپ طلا نشده بودند و منچستر سیتی در دوران ماقبل اعراب شکست های سنگینی مانند ۸-۱ مقابل میدلزبرو را تجربه میکرد!
احساس پیری‌ میکنید،نه؟

۲.VAR وارد میشود!
ورود ویدئو چک به الکلاسیکو میتواند جنجال های ناشی از اشتباهات بی شمار داوری در این رقابت را کمتر کند.شاید هم نه!با اینکه شخصا مخالف وار هستم اما اشتباهات داوری چیزی نزدیک به فاجعه است.
در ۱۰ الکلاسیکو اخیر،۷ پنالتی برای رئال و ۵تا برای بارسا گرفته نشده!یک گل از هردو تیم باید مردود اعلام‌ میشده و ۱گل برای رئال و ۲گل برای بارسا به اشتباه قبول نشده است!

۳.گران ترین الکلاسیکو تاریخ
فقط در ایران نیست که قیمت ها بالا میرود!این سندروم گریبان گیر بزرگترین مسابقه فوتبال جهان نیز شده است.بلیت ها با قیمت ۱۷۹ تا ۴۹۹ یورو گران ترین بلیت های تاریخ این دیدار خواهند بود.اگر میخواهید راحت تر باشید،باید ۴۰۴۰ یورو ناقابل برای جایگاه VIP پرداخت کنید.

پیش بینی شما از چیست؟ایا کهکشانی ها از بحران‌ نجات می یابند یا لوپتگی اخراج را جلوی چشمان خود خواهد دید؟نبود کدام یک از دو غول فوتبال دنیا بیشتر به چشم خواهد امد؟بارسا اختلاف خود در صدر را افزایش میدهد؟فردا ساعت ۱۸:۴۵ در نیوکمپ بهشت فوتبالدوستان برپا خواهد شد.

بابک سالاربهزادی