بعد از پایان جام جهانی حالا نوبت نقل و انتقالات رسیده زمانی که خیلی ها منتظرش بودیم. قهرمان اروپا برای دفاع از عنوان قهرمانی خودش نیاز داره تا نقاط ضعفش رو بپوشونه. در این مقاله خواستم که نظر خودم رو درباره ی ورودی ها و خروجی های تیم بگم و از همه مهم تر نظر شما دوستان رئالی رو در مورد بازیکنان و ترکیب مورد نظرتون بدونم.

از دروازه شروع کنیم. جایی که کاسیاس، لوپزو خسوس وجود داشتند. فصل پیش تصمیم عجیب آنجلوتی باعث شد که حرف های زیادی پیش بیاد خیلی ها لوپز رو در حد رئال نمی دونستند و اعتقاد داشتند که کاپیتان باید به لالیگا برگرده درواقع درست هم میگفتند لوپز نتونست عملکرد جالبی رو داشته باشه و میانگین 1 گل در هر بازی رو ثبت کرد درحالی که کاسیاس در کوپا و چمپیونزلیگ فوق العاده کار کرد و یکی از دلایل دو قهرمانی ما بود. ایکر مقدس تونست رکورد 952 دقیقه گل نخوردن رو ثبت کنه و میانگین هر 2 بازی 1 گل رو ثبت بکنه. پس از مصاحبه ی لوپز مبنی بر اینکه: “جای خودم را به کسی کادو نمی دهم” فهمیدیم که دروازه بان متوسطی مثل لوپز در حضور بهترین دروازه بان کره زمین انتظار فیکس شدن داره. با جدا شدن لوپز میشه بحث دروازه بانی رو تموم کرد و دروازه بانی مثل کیلور ناواس، دروازه بان باشگاه لوانته و تیم ملی کاستاریکا رو جایگزین لوپز کرد. مدیر باشگاه لوانته چند روز پیش اعلام کرد هر باشگاهی 10 میلیون یورو پرداخت کنه ناواس رو واگذار خواهیم کرد ازاین رو بهترین جاگزین برای لوپز کیلور ناواس 27 ساله هست. پس تا اینجا فروش لوپز و خرید ناواس.

میرسیم به خط دفاعی. پس از اینکه در شروع فصل گذشته عملکرد دفاعی تیم فاجعه بود به مرور خط دفاع تبدیل به نقطه قوت رئال شد. زوج په په – راموس فوق العاده کار کردن و واران – ناچو نشون دادن که مدافع های مطمعنی هستن. احتمالا امسال به دلیل سن بالای په په، واران – راموس زوج خط دفاع رئال باشن. دفاع راست تیم که مشکل چندین ساله باشگاه بود با آمدن کارواخال و ذخیره ای مثل اربلوآ ترمیم شد و در این پست هم نیازی به تغییر حس نمیشه. دفاع چپ تیم با وجود کوئنت رائو و مارسلو که هر کدوم مناسب سبک های مختلف بازی هستن هم عالی کار کرد و در این پست هم نیازی به تغییر حس نمیشه. پس خط دفاع رئال بدون تغییر باقی میمونه.

خط هافپک. شاید بیشترین تغییربرای خط هافپک نیاز باشه جایی که که با مصدومیت طولانی مدت خدیرا باعث شد ژابی، مودریچ، دی ماریا و تا حدودی ایسکو عملکرد خوبی داشته باشن اما عدم وجود جایگزین های مناسبی مانند ایارامندی و کاسمیرو، باعث شد تیم به جایی برسه که با محرومیت ژابی در فینال چمپیونزلیگ به مشکل بخوریم. صحبت از رفتن خدیرا، دی ماریا و کاسمیرو هست اولی با عملکرد خوبش در جام جهانی شاید بمونه، دومی خودش میخواد بره و سومی رفتنش تقریبا قطعیه. ایارامندی پتانسیل پیشرفت رو داره و معتقدم که باید یه فصل دیگه به این خرید 40 میلیونی فرصت داد. کاسمیرو اما با بندبازگشت خواهد رفت و صحبت از آمدن کروس هست کسی که میتونه خلاقیت رو به تیم تزریق کنه این انتقال به زودی رسمی میشه. اما این روز ها بحث اصلی درباره ی کسی نیست جز دی ماریا. بعد از عملکرد فوق العادش تو فصل گذشته درخواست دستمزد نجومی کرده که با مخالفت سران باشگاه همراه شده هرچند باشگاه تمایلی به جداییش نداره اما خودش در تلاشه تا جدا بشه. به شخصه دوست دارم دی ماریا بمونه اما صحبت های اخیرش و “ناز کردن ها” برای رئال باعث شده که از رفتنش زیاد هم ناراحت نشیم. نباید فراموش کرد فوق ستاره ای مانند اوزیل که به مراتب بهتر و تاثیرگذارتر از دی ماریا بود، رفت و نتیجه ش هم دید اوزیل ضرر کرد اما رئال نه. جیمز رودریگز پدیده و آقای گل جام جهانی میتونه جای دی ماریا رو بگیره. این ستاره ی 23 ساله که بار ها به رئال ابراز علاقه کرده تمام ویژگی های موفقیت رو داره و یه جایگزین ایده آل برای دی ماریاست و بر خلاف دی ماریا راضی به سیستم چرخشی با ایسکو خواهد شد. پس خط هافپک شد رفتن کاسمیرو و دی ماریا و آمدن کروس و جیمز.

اما میرسیم به خط حمله. فصل گذشته وجود مثلثی به نام “بی بی سی” و جایگزین هایی مانند خسه موراتا باعث شد بود تیم مشکلی در گل زنی نداشته باشه. اما با رفتن موراتا و مصدومیت خسه که 3 ماه آغاز فصل رو از دست میده تنها بیل بنزما و رونالدو مهاجم های رئال رو تشکیل میدن، اینجاست که نیاز به یه مهاجم حس میشه. گزینه های متعددی مطرح شدن که جذاب ترین اون ها فالکائو بود کسی که قبل از مصدومیتش بهترین تمام کننده دنیا بود. ال تایگر میتونه رقابت خوبی رو با بنزمایی که بی ثبات هست به وجود بیاره. خسه بعد از برگشت از مصدومیت هم میتونه در نبود بیل و کریس بازی کنه که به اندازه کافی بهش فرصت خواهد رسید. پس خط حمله شد رفتن موراتا با بندبازگشت و آمدن فالکائو.

این نظر من درباره ی نقل و انتقالات بود که امیدوارم هر اتفاقی بیفته به نفع رئال باشه. در آخر ممنونم که خوندین و ازتون می خوام نظر خودتون رو درباره بازیکنان و ترکیب مورد نظرتون بیان کنید.

علیرضا محمدی