مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر اس در مورد بازی رئال مادرید و سلتاویگو نوشت.

سانتی می ماند
وای مادر، رئال مادرید سولاری چگونه به تعطیلی بازیهای ملی رسید. با روحیه مضاعف، بازگشت غرور و جشنواره گل در حالی که هیچ کس حاضر نبود یک یورو هم روی آنها شرط ببندد. سولاری فرمول سرمربیگری رئال را به بهترین شکل به سرانجام رساند. چهار بازی، چهار برد، 15 گل زده (تقریبا چهار تا در هر بازی) و فقط دو گل خورده. باشگاه باید قرارداد جدید مربی آرژانتینی تا پایان فصل را آماده کند. او با شایستیگ لیاقت ماندن را بدست آورده است. او دو معجزه کرده . از طرفی پس از گلباران شدن در ال کلاسیکو روحیه را برگردانده و از طرفی دیگر باعث شده تا خط حمله رئال از روزهای خاموش به تیمی مهارنشدنی تبدیل شود. این رئال مادرید منسجم نباید تحت تاثیر قرار بگیرد. همه باید در خدمت تیم باشند. کاسمیرو، رگیلون و ناچو مصدوم شدند. در ویگوف کارواخال، وارا نو مارسلو هم حضور نداشتند. رئال قهرمانانه بازی کرد.

روحیه خوانیتو
شنبه ، خوانیتو اگر زنده بود 64 ساله می شد. عاشقان خوانیتو همیشه روحیه او که بین ما زنده است را جشن می گیریم. حس می کنیم که بین ماست و در کنار ما پرچم رئال را تکان می دهد. این روحیه را در بالایدوس دیدیم. خوانیتو و روحش در ان جا بودند. در چنین بازیهایی هرگز نباید  نا امید شوی. خوان احتمالا از بالا ما را دیده و این پیروزی احساسی و فوتبالی را جشن گرفته است.

نمایش کریم
بازی بنزما در ویگو را باید تا مدتها به خاطر بسپاریم. استپ چرخشی او روی گل اول نبوغی بود که فقط می توان آن را با پاس پشت پای گوتی در ریازور که به گل خودش منجر شد مقایسه کرد. کریم انگار کفش های جدیدش را از چراغ علاء الدین به دست آورده است.اگر کریم همیشه این گونه بود نامزد توپ طلا می شد. به 202 گل در رئال رسید هر چند که لایق گل شماره 203 هم بود چرا که همه کار کرد و در نهایت شوتش به تیرک خورد و پس از برخورد به کابرال وارد دروازه شد. شب را باید شب کریم بنامیم.

سلتای پرفشار
بازی تیم گالیشیایی و به خصوص حرکات یاگو آسپاس و ماکسی گومز را دوست داشتم. اما مقابل رئال این بار در مسیر موفقیت انتخاب اشتباهی داشتند. از فوتبال دور شده بودند و به خشونت روی آورده بودند. هوگو مایو پس از تکل خشن روی پای بیل، خوانکا روی خطای عمدی روی پای اودریوزولا باید در همان نیمه اول اخراج می شدند. سلتا به این کارها برای غلبه بر رئال نیاز نداشت. این سبک آنها نیست. احتمالا خودشان به اشتباهاشن پی برده اند…

بازشت روحیه
یکشنبه تیم جوانان رئال در دربی مقابل اتلتیکو پیروز شد. بارسا در نیوکمپ مقابل بتیس با خواکین و لوسلسو باخت. حالا فقط چهار امتیاز تا صدر فاصله داریم و راه زیادی پیش روست. مادریدیسموها به واکنش تیم افتخار می کنند. سولاری با شایستگی اوضاع را عوض کرد.