بهتر است قبل از هرگونه حرف به سراغ آمار و نظر مردم برویم
همه میدانند که کریستیانو بهترین بازیکن جهان است و بی شک بیل میتواند پشت سر او به بهترین تبدیل شود و این مقاله تنها جهت صحبت در مورد این دو بازیکن است و آشکار است که بیل فعلا به گرد پای ستاره پرتغالی نمیرسد اما اگر تلاش کند میتواند از کریستیانوی دوست داشتنی نیز جلو بزند!ً
کریستیانو بازیکنی کامل است با قدرت و آمادگی بدنی کامل! سر زن و شوت زن و دونده
اما همه میدانیم که بیل در سرعت نه تنها چیزی از کریستیانو کم ندارد بلکه از رونالدو هم سریعتر است و این در آمار نیز مشهود است
در سرزنی آمارش نسبت به رونالدو ضعیف تر است اما قد بلند تری که دارد سبب میشود با کمی تمرین بتواند حتی از کریس بزرگ نیز سرزن تر باشد اما فراموش نشود که رونالدو پرش هایش فراتر از قدرت یک انسان زمینی است…!
شوت زنی نیز انتخاب یکدام از این دو واقعا سخت است.شوت هایی که بیل گل کرد و شوتهایی که رونالدو گل کرد مقایسه را سخت میکند اما همه میدانند که کریستیانو در شوت زنی امسال کمی ضعف داشته است و بجز در بازی برابر چلسی که گل زیبایی زد و گلی که در برابر اوساسونا با اشتباه دروازه بان زد دیگر گلی از او ندیدیم هر چند او باز هم جزو بهترین شوت زنان ایستگاهی رئال مادرید و تاریخ فوتبال است.
اما گرت بیل با اینکه توپ های کمی به او در ضربات ایستگاهی رسید اما نشان داد برای خودش استادی است و میتواند با کمی تجربه ایستگاهی زن شماره یک رئال مادرید تبدیل شود
یادم است که پدرم اولین باری که بیل را در مسابقه دید تعجب کرد و گفت:عجب غولیه!
درست هم میگفت بیل با هیکلی ورزیده و چهارشانه و بزرگش و همچنین با چشمانی ترسناک میتواند از په په هم ترسناک تر باشد البته برای مدافعان حریف!
کریستیانو نیز یکی از آماده ترین و به قول عده ای آماده تر ین بازیکن جهان از لحاظ بدنی است و فقط بدنسازان حرفه ای از او بهتر کار میکنند!
هر دو سرعت بالایی دارند که بهترین گزینه برای ضد حمله های رئال مادرید است
روانالدو 29 سال سن دارد که زنگ خطری برای اوست هر چند که او میتواند سالها در اوج باشد اما فراموش نکنیم که یک مهاجم مانند مدافعان و دروازه بانان و حتی هافبک ها نیست بلکه یک مهاجم عمر فوتبالی کمتری دارد هر چند در این زمینه استثناء هایی نیز داریم
خود رونالدو نیز گفته است که میتواند تا 40 سالگی در اوج باشد که دور از ذهن نیست اما همه میدانیم که دیگر رونالدوی 32-3 ساله دیگر همان رونالدوی فوق العاده ی جوان نیست پس چه کسی میتواند در تیم رهبری کند و همیشه گلزن باشد؟؟
درست حدس زدید!بیل 25 ساله بیلی که فقط کمی تجربه میخواهد تا بتواند بهترین بازیکن جهان شود و توپ طلا را از چنگ مسی و رونالدو برباید.
بیلی که سرعتش شگفت انگیز،شوت زنی اش برق آسا و دوندگی اش بیشتر از هر کسی است
او و مودریچ کارکن ترین بازیکنان هستند.مودریچ و بیل را همیشه در چهارچوب دروبین میبینیم چه در حمله چه در دفاع!
باید به بیل اعتماد کرد و باید به او بها داد تا نشان دهد جانشین و شاگرد خلفی برای کریستیانوی فضایی است.
باید صبر کرد تا این پسر دوست داشتنی به جهان بگوید که رونالدو و مسی را فراموش کنید
من آمده ام…احترام بگذارید…
حسن براتی