مرجع خبری رئال مادرید : وسلی اشنایدر بازیکن هلندی اسبق رئال و آژاکس در مورد تقابل دو تیم گفت:” این بهترین زمان است تا آژاکس مقابل رئال قرار بگیرد. رئال مثل سال های قبل قدرتمند نیست و این طبیعی است. آژاکس تیم خیلی جوانی است اما کیفیت بالایی دارند و خیلی خوب بازی می کنند به خصوص در خانه. برای رئال بازی خیلی مشکلی خواهد بود. مسلما صرفنظر از هر شرایطی شانس رئال بیشتر است اما فراموش نکنیم که اگر آژاکس در بازی رفت نتیجه خوبی بگیرد می تواند موفق باشد. رئال در مقابل تیمهایی که پا به توپ بازی می کنند مشکل پیدا می کند. آژاکس تیم خوب و امیدبخشی است که مقابل قهرمان سه دوره اخیر چمپیونزلیگ بازی می کند.”

اشنایدر در ادامه بیان کرد:”حقیقتا فکر می کنم که آژاکس شانس صعود دارد. رئال در اروپا تیم متفاوتی می شود اما آژاکس شانس صعود دارد. شاید رئالی ها به دفعات قبلی که مقابل آژاکس قرار گرفتند فکر کند اما این تیم آژاکس هیچ ربطی به آن زمان ندارد. طبیعی است که هواداران رئال، فوتبال هلند را دنبال نکنند و آژاکس را نشناسند اما اگر بشناسند می دانند که تیم بسیار باکیفیتی دارند. می دانستم ک هرئال به رونالدو وابستگی زیادی دارد و او تفاوت ایجاد می کند اما این برای من یک شگفتی نبود. رونالدو همیشه بار تیم را به دوش می کشید و رئال به او وابسته بود. اگر رونالدو هنوز در ترکیب رئال بود، شانس های آژاکس برای صعود خیلی کمتر می شد.”

بازیکن سابق تیم ملی هلند در مورد شانس های رئال برای قهرمانی هم صحبت کرد:”همیشه رئال از بخت های اصلی قهرمانی است اما در ابتدا باید از آژاکس عبور کنند. قطعا آژاکس جوان در برنابئو خیلی اذیت خواهد شد.”