مرجع خبری رئال مادرید : سیاست نقل و انتقالات رئال باعث شده که حالا رئال یک تیم کم ارزشتر شود. رئال نسبت به تابستان 2016 که یازدهمین قهرمانی چمپیونزلیگ را برد اکنون 23.43 درصد ارزش کمتری دارد.رئال در حقیقت به شکل واضحی خودش را تضعیف کرده است.رفتن رونالدو، خامس، کواچیچ و موراتا باعث این افت شده است.

البته اگر نسبت به سه سال پیش حساب کنیم ترکیب رئال 39.3 درصد با ارزش تر شده اما نکته این جاست که در این مدت بازار نقل و انتقالات به شدت متورم شده است و قیمت کل بازیکنان دنیا نه فقط رئال افزایش یافته است. ارزش ترکیب بارسا نسبت به سه سال پیش 4.84 درصد کم شده چون نیمار را از دست دادند. ارزش ترکیب اتلتیکو نیز 43.02 درصد بیشتر شده است.

هیچ کدام از بازیکنان ترکیب فعلی رئال بیش از 100 میلیون نمی ارزند در حالی که در بارسا مسی با 160 ، کوتینیو با 140 میلیون یورو رکورد دار هستند و گریزمن در اتلتیکو 150 میلوین می ارزد. آسنسیو، واران، بیل و کروس با ارزش 80 میلیونی در ترکیب رئال رکورد دار هستند یعنی به اندازه قیمت دمبله، اوبلاک و ترشتگن.

در فصل 16-2015 مجموع ارزش بازیکنان رئال به گفته ترانسفرمارکت 700 میلیون یورو بود. در حال حاضر ارزش بازیکنان 976 میلیون یوروست اما علتش بهتر شدن یکفیت بازیکنان نیست بلکه تورم بازار عامل آن بوده است.اگر این تورم نبود ، ارزش فعلی بازیکنان رئال 536.5 میلوین یورو بود چرا که تورم بازار نقل و انتقالات 80 درصد بوده است.

در ترکیب یازدهمین قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ، رئال بیش از بارسا و دو برابر اتلتیکو می ارزد. در حال حاضر ارزش ترکیب بارسا 20.8 درصد بیشتر از رئال است و ارزش ترکیب اتلتیکو فقط 11.7 درصد کمتر از رئال است.

اگر به جای ترانسفرمارکت به بررسی آمار سایس بپردازیم، می بینیم که در سالهای اخیر هفت باشگاه بیش از رئال در نقل و انتقالات هزینه کرده اند : سیتی، پی اس جی، یونایتد، لیورپول، بارسا، چلسیو یوونتوس.