مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر نشریه آس در مورد بازی رئال مادرید و سویا نوشت.

بالاخره
زمانش رسیده بود. برنابئو به شبی برای تماشای فوتبال خالص مقابل وسیای ماچین نیاز داشت. کار بزرگی نیاز بود. هر اشتباهی می توانست بیماری را بیشتر کند. اما رئال مادرید مثل اساتید بزرگ است: وقتی به نظر می رسد در سراشیبی است، هنر و غرورش را نشان می دهد. این را زمانی دیدیم که وینیسیوس دریبل می زد و مودریچ هم با هیجان و سری بانداژ شده به تیم خدمت می کرد. در دقیقه 77 بالاخره لحظه موعود رسید. کاسمیرو از عقب آمد و با شوتی 30 متری توپ را به کنج دروازه واسلیک فرستاد. برنابئو حیرت زده شده بود و همه ایستاده تیم را تشویق کردند. 68.302 قلب از بازی قهرمانانشان تمجید کردند. رئال بالاخره رئال شد. نیمه دوم مقابل سویا را چند وقتی در یاد خواهیم داشت. جدیت، تعصب، بازیم ستقیم، جنگندگی، شهامت ، دوندگی و … می توانستیم بیشتر گل بزنیم چون در این فصل مهاجم گلزن نداریم اما گل زیبای کاسمیرو به معنی آشتی لذت بخش بود. ارزشمند بود که ببینیم بازیکنان با خوشحالی همدیگر و هواداران را بغل می کنند، آغوشی که این حس را می داد:”می دانیم که آسان نیست اما تنها نیستید.”

شلیک کاسمیرو
بازیکن برزیلی که به زودی 27 ساله می شو، حالا دیگر بچه ای نیست که برای شش ماه آزمایشی به کاستیا آمد و بعدش به پورتوی لوپتگی رفت تا به رئال ثابت کند که جانشین ایده آلی برای ژابی آلونسوست. بازیکن برزیلی نه تکنیکی است و نه هنرمند اما فیزیک بدنی یک دیوار را دارد و یک مکمل ایده آل برای راموس و واران است. حس رئالی بودن را در بازیهایش می توان دید. گلش و خوشحالی او من را تحت تاثیر قرار داد. من را یاد گلی انداخت که شلیکه در اوایل دهه هشتاد به سویا داد. آن گل هم رئال را از تساوی بدون گل نجات داده بود.

لوکا و پدخا
امروز میاتوویچ پنجاه ساله شد. ستاره هفتمین قهرمانی چمپیونزلیگ، نیم قرن عمر کرده است. پدخا یکی از بهترین دوستان مودریچ است. لوکا هم می خواست بهترین کادو را به او بدهد. مودریچ عملکردی در سطح جام جهانی روسیه را داشت. او رهبر تیم بود و گلی را زد که سویا را آزار داد. لوکا، رئال بیش از همیشه به تو نیاز داشت. اگر تو آماده باشی رئال پرواز می کند. مودریچ طلایی است.