مرجع خبری رئال مادرید : په په مل، سرمربی سابق دپورتیوو لاکرونیا که سابقه کار کردن با فدریکو والورده در تیمش را دارد در مورد هافبک اروگوئه ای صحبت کرد:” تیم های زیادی او را می خواستند. من از کاستیا او را می شناختم. پس از سال خوب در رزروهای رئال او را برای دپورتیوو به خدمت گرفتیم. خیلی جوان است و روزهای بزرگی پیش رو دارد. عملکردش در دپورتیوو که برای بقا تلاش می کرد، خوب بود.”

وی در مورد هافبک اروگوئه ای رئال گفت :” توانایی های فوق العاده ای دارد. توپ را به خوبی حرکت می  دهد و باهوش است. خوب شوت می زند و تغییر جریان بازی توسط او فوق العاده است. به نظرم شاید تنها مشکل او این است که خیلی خجالتی است. این نقطه ضعفش است. اگر درونگرا باشد برای او بهتر است هر چند که به نظرم در رئال این مسئله را پشت سر خواهد گذاشت.       هر روز حضور در رئال برایش فوق العاده است. هم یک شخصیت حرفه ای و هم یک بازیکن بی نظیر است. یادم است که کم حرف می زد و هم تیمی هایش یخش را آب می کردند. “

په په مل در مورد مسائل فنی والورده گفت :” در هفت بازی که در تیم من داشت 465 دقیقه بازی کرد. وقتی من رفتم دقایقش کمتر شد. در مقابل بتیس دیدم که بازی خوبی داشت. در ان بازی رئال با سه مدافع بازی می کرد و او نقش هافبک مرکزی را ایفا کرد. از او گاهی در پست مهاجم کاذب استفاده می کردیم و عملکرد خوبی هم داشت. مطمئنم که در تیم های دیگر می تواند بیشتر بازی کند. جوان است و به بازی کردن نیاز دارد. استعداد فوق العاده ای دارد و ملی پوش اروگوئه است. در فوتبال چیزی کسی را به دیگران کادو نمی دهد. او باید تلاش کند تا صاحب فرصت شود.”

وی در مورد اخراج لوپتگی هعم صبت کرد:” وقتی مربیگری می کنی می دانی که کاری ریسکی انجام می دهی . باید آماده لحظات بد هم باشی. وقتی مربی هستی هیچ چیز نباید برایت عجیب باشد. اخیرا با هم صحبتی نکردیم اما او را به خوبی می شناسم.”

این مربی اسپانیایی در مورد سولاری گفت :” فرصت خوبی نصیبش شد. فرصتی که شاید خیلی های دیگر دنبالش باشند. مربی باهوشی است. به خوبی رسانه ها را کنترل می کند. او با رئالی مواجه شد که بازیکنان مهمی نظیر خامس، موراتا و رونالدو را از دست داده و تضعیف شده است.”