مرجع خبري رئال مادريد : گرت بیل در کنفرانس مطبوعاتی در UCLA پاسخگوی سوالات خبرنگاران در مورد شرایط فعلی رئال بود. یکی از اصلی ترین صحبت ها در مورد شرایط کروس و خامس بود.

امسال گرت بیل با ثبات تر خواهد بود؟

سال قبل برای هماهنگی دچار مشکل بودم چرا که پیش فصل نداشتم. امسال خیلی خوب تمرین کردم. امیدوارم که بتوانیم به بهترین شکل آماده شویم و به اهدافمان برسیم.

هماهنگ شدن با رئال مادرید چقدر مشکل بود؟
در ابتدا خیلی مشکل بود. اما بسیاری از بازیکنان انگلیسی صحبت می کردند و این برای من کارساز بود. همه چیز عالی پیش رفت. کپی طول کشید تا هماهنگ شوم اما خوشحالم که حالا احساس راحتی می کنم.

وقتی به رئال پیوستی از چه چیزی در شگفت زده شدی؟
با بازیکنان زیادی صحبت کرده بودم. همه می گفتند که بی نظیر است. فصل گذشته قهرمان چمپیونزلیگ شدیم و امیدواریم که امسال آن را تکارر کنیم.

چه توصیه ای برای خامس داری؟
هماهنگ شدن مسلما مشکل دارد. در ابتدا باید به دنبال خانه باشد و محل اقامت پیدا کند. باید جایی باشد که در شهر احساس راحتی کند. اعضای باشگاه خیلی به من در این باره کمک کردند.

چطور بازیکنی به نظر می رسد؟
نشان داده است که بازیکن بزرگی است. وقتی کسی به رئال می آید یعنی یکی از بهترین های دنیاست. امیدوارم در رئال مثل جام جهانی باشد.

چطور است که با بازیکنی مثل خامس هم تیمی باشی؟
خرید بسیار خوبی است. در جام جهانی خیلی خوب بود. بازی کردن یا نکردن او تصمیم من نیست. مربی مسئول این تصمیمات است. اما هیچ فرقی با فصل های دیگر وجود ندارد. همه باید سخت تلاش کنیم تا در ترکیب قرار بگیریم.

امسال رئال با شش جام مواجه است. در مورد اولین جام که سوپرکاپ در کشورت است ، چه حسی داری؟
شش جام پیش روست و می خواهیم همه آنها را ببریم. سوپرکاپ اروپا برای من خیلی خاص است چرا که در کاردیف برگزار می شود و اولین جام فصل ما خواهد بود. خوب خواهیم جنگید.

لیگ اسپانیا بهترین لیگ دنیاست؟
لیگ دنیا احساسی ترین است و بهترین بازیکنان در این لیگ حضور دارند. بارسا و رئال همیشه برای چمپیونزلیگ می جنگیند. افتخاری است که در لالیگا بازی می کنیم.

اهدافت برای این فصل چیست؟
مثل هر فصل دیگری . شش جام پیش رو داریم و می خواهیم همه را ببریم . فصل خیلی طولانی است اما به دنبال هر شش جام خواهیم بود.

از نظر شخصی چه جای رشدی داری؟
هر فصل می خواهم بهتر شوم، پاس گل های بیشتری بدهم، گلهای بیشتری بزنم و … می خواهم از این حیث بهتر شوم.

نسبت به بازیکنان رئال که در جام جهانی حضور داشتند، برتری داری؟
از برخی لحاظ ها شاید. ناراحت شدم که در جام جهانی حضور نداشتم اما هفت هفته تمرین کردم و می توانم یک پیش فصل کاملا داشته باشم.

اسپانیولی تو چطور پیش می رود؟
در حال یادگیری هستم (به انگلیسی مصاحبه می کند)

 امسال فشارها بیشتر است؟
اگر بخواهم صادق باشم نمی دانم. یک فصل احساسی را به عنوان بهترین تیم اروپا پشت سر گذاشتیم. نمی دانم امسال فشار بیشتر است یا خیر اما هر عضو این تیم می خواهد همه جامها را ببرد. انگیزه بیش از هر زمان دیگری است . می خواهیم که همچنان بیش از هر تیم دیگری چمپیونزلیگ داشته باشیم.

راز این تیم چیست؟
روحیه تیمی . این باعث می شود که درون و بیرون میدان موفق شویم. چالش چمپیونزلیگ چالش مشکلی است اما می خواهیم آن را تکرار کنیم.

از تور آمریکا چه انتظاری داری؟
نکته مهم این است که روی فرم بیاییم. از لحظه اول حرارت حضور هواداران را حس کردیم . از نظر شخصی می خواهم که همه بازیها را ببرم و روی فرم بمانم.

هیجان و اشتیاق به فوتبال را در آمریکا چطور می بینی؟
از این حیث رشد خیلی زیادی وجود داشته است. بازیکنان زیادی هستند که از لیگهای بزرگ به لیگ این جا می آیند و سطح آن را بالا برده اند.