منطق بارسلونایی…چیزی که حتی طرفداران سایر تیم ها نیز متوجه آن شده اند.چه چیزی فراتر از یک باشگاه است؟بارسلونا؟بلی بارسلونا فراتر از یک باشگاه است .باشگاهی که بتواند در عرض یک ساعت حکم فیفا را لغو کند فراتر از یک باشگاه است.باشگاهی که بتواند داور هارا یکی یکی مجاب کند در صورتی که خودش میداند طرفش تیم پادشاهی مادرید است و میتواند اما اینکار را نمیکند.باشگاهی که همه افتخارش داشتن ستارگانی چون مسی است فراتر از یک باشگاه است.اگر تعریف از فراتر از یک باشگاه بودن این است قطعا رئال مادرید باشگاه حساب نمیشود!
وقتی که یک رئالی به جایزه بهترین تیم قرن فکر میکند قبلش میتپد.وقتی که به 10 ستاره اش(چمپیونز لیگ ها) نگاه میکند قبلش میتپد وقتی به برد 11-1 نگاه میکند قلبش میتپد.وقتی که به رکورد هایش و سایر افتخاراتش نگاه میکند قبلش میتپد
اما فرق ما چیست؟؟یک بارسلونایی به خاطر ستارگان پوشالی چون مسی قبلش میتپد.بله فرق ما و بارسایی ها در این است
وقتی که تیمی به مارادونا و مسی میبالد و خودش هم میداند تیمی ندارد بهتر است خوش باشد.
وقتی هواداران تیمی 10 قهرمانی رئال ماردید را پول میخوانند و خودشان نمیدانند با هزینه ی 85 میلیونی نیمار خودشان سومین پر هزینه و رئال ماردید چهارمین پر هزینه جهان است خودشان هم باور نمیکنند اما منطقی بارسلونایی می آید و نجاتشان میدهد.
وقتی از پول حرف میزنند و نمیدانند که پول در آوردن هر تیمی نشانه عرضه آن تیم است باز هم شعور و منطق بارسایی به نجاتشان می آید و آنها را آرام میکند.
وقتی سالی یکبار رئال مادرید با اشتباه داوری میبرد و خودشان هر هفته یکبار میبرند باز هم فکر میکنند حقانیت دارند و با پولشویی و فروش مواد مخدر و رانت فکر میکنند مظلوم اند و با سالی 2 هزار تومان زندگی میکنند.

وقتی که حذف میشوند و طرفدار چلسی میشوند و پس از باخت چلسی هواد ار بایرن و پس از آن هوادار اتلتیکو میشوند و پس از باخت اتلتیکو برد رئال را شانسی میخوانند دلیلی را نمیتوان یافت جز “منطق بارسلونایی”.
وقتی مسابقه ای 6.5 دقیقه وقت تلف شده دارد و داور 5 دقیقه وقت میگیرد و رئال ماردید در دقیقه 92 و 47 ثانیه گل میزد و باز هم بارسایی ها این گل را مردود اعلام میکنند و میگویند که د دقیقه 95 بوده است چاره ای نداریم که دلیل این ضعف عقلی را باز هم منطق بارسلونایی بنامیم
وقتی که بازیکن همجنس باز و بی دینشان را الگوی اخلاقی معرفی میکنند و او را از بهترین هافبک جنگنده ی جهان یعنی مودریچ بهتر میدانند بهتر است حرفشان را قبول کنیم وگرنه چیزی جز بی احترامی عایدمان نمیشود و بهتر است با یک “بارسلونایی بی منطق” رو به رو نشویم.
وقتی که دو ال کلاسیکو را با اشتباه مسلم داوری میبرند و احساس شعف بهشان دست میدهد بهتر است خوشحال باشند چرا که جام ها مال ماست.
وقتی 11-1 ثبت شده در تاریخ را فتوشاپ میخوانند و 10 قهرمانی رئال را شانسی مینامند چه باید کرد؟باید عصبانی شد؟خیر باید آرام ماند و منتظر جام های بیشتری بود و فقط به آنها خندید.
وقتی که افتخارشان قهرمانی کاتالونیا است و چمپیونز لیگ را جامی بی اعتبار میخوانند باید هم شک کرد که آیا آنها چیزی سرشان میشود یا نه
البته نباید هم بشود چرا که 80 درصدشان از سال 2009 طرفدار این تیم شده اند و خودشان هم سال 2000 به دنیا آمده اند و 14 سال هایی ناز و مهربانند و در ته دلشان چیزی نیست.البته در مغزشان هم چیزی نمیتوان یافت.
با دزدیدن بازیکنان رئال در نقل و انتقالات میگویند که آنها از بچگی طرفدار بارسلونا بودند و عکسهای بازیکنانشان با لباس تیم های دیگر را باید نادیده گرفت چرا که بچه های 13 -14 ساله حساسند و ناراحت میشوند.
میگویند که پادشاهی اسپانیا نتیجه هارا عوض میکند.آنها را باید تحسین کرد چرا که جوک هایشان از حمید ماهی صفت هم خنده دار تر است.
بلاتر،پلاتینی و سایر پیرمرد های کثیف فیفا حتما حامیان رئال ماردید هستند که رئال مادرید قهرمان شده است.
خودشان دلفین هایی چون نیمار دارند و راموس را تمارضگر مینامند.خودشان جانورانی خطرناک مانند سوارز دارند و په په را هیولا مینامند.بله په په هیولاست چرا که عقده یک برد شیرین را در دو سه سال اخیر بر روی دلشان گذاشته است.
وقتی که در تمام آمارگیری ها زیر رئال هستند اما باز بقیه را احمق و بی اطلاع از فوتبال میخوانند.بله آنها بی اطلاعند چون اگر اطلاع داشتند طرفدار تیمی میشدند که همیشه 12 نفره بازی میکرد و تازه عمویی مهربان به نام “بلاتر”نیز بالای سر آنهاست
و باز هم میگویند که رئال مادرید در برابر ما کوچک است
چه میشود کرد…آنها بارسایی هستند و یک منطق بارسلونایی چیزی جز این در آن نمیگنجد…
یک منطق بارسلـــونایی…

حسن براتی