مرجع خبری رئال مادرید : روزنامه ال موندو دپورتیوو در گزارشی از دانیلا اوسپینا، همسر خامس رودریگز و خواهر داوید اوسپینا دروازه بان تیم ملی کلمبیا به عنوان یکی از کلیدهای موفقیت این بازین اسم برد.

دانیه در سن 16 سالگی با بازیکن جدید رئال آشنا شد. خامس در ان زمان 17 ساله بود. از آن زمان به بعد از هم جدا نشدند. دانیلا در مراسم معارفه خامس نیز حضور بود و با هواداران و خبرنگاران عکس می گرفت.

دانیلا زمانی والیبال بازی می کرد و طبیعی است که این قدر بلندقامت باشد.زمانی که خامس راهی لیگ پرتغال شد، دانیلا فداکاری کرد و کلا قید والیبال را زد. در زمانی که خامس در لیگ آرژانتین بازی می کرد، دانیلا در کلمبیا ماند اما این دو رابطه شان را با هم حفظ کردند. دانیلا در مورد سفر خود به پرتغال می گوید:”خروج از خانه و ترک خانواده آسان نبود. خیلی مشکل بود.”

این دو در فرانسه در سال 2003 صاحب دخترشان، سالومه شدند. رابطه شان در این مدت همیشه باثبات و یکسان بوده است. دانیلا در یادآوری خاطرات در مورد برادرش ، داوید از خامس می گوید:” داوید زیاد خامس را نمی شناخت. می دانست که بازیکنی به اسم خامس رودریگز وجود دارد اما تا زمانی که خامس را چند بار با خانواده به تعطیلات بردم، او را نمی شناخت.”

دانیلا پیشنهادات زیادی در کلمبیا برای اجرای برنامه های تلویزیونی دارد اما ترجیح می دهد که در کنار خانواده اش بماند.