مرجع خبری رئال مادرید : مارسلو کاپیتان دوم رئال مادرید مصاحبه مفصل و جالبی با گلوبو اسپورت داشت.

شرایط تیم:” در هر سه تورنمنت زنده هستیم. لالگیا مشکل ترین است، در چمپیونزلیگ باید شروع خوبی داشته باشیم و در کوپا یک بازی تا فینال فاصله داریم و هر چیزی ممکن است.”

شرایط خودش:”خوشحالم. اعتماد به نفسم برگشته است. دوران مشکلی را در فوتبالم پشت سر گذاشته است. به تلاش ادامه می دهم و می خواهم به هم تیمی هایم کمک کنم. حس خوبی ا نظر بدنی دارم. خوب تمرین کرده ام. نیاز به بازی کردن دارم تا اعتماد به نفسم برگردد اما شرایط بدنی خوبی دارم.”

صد در صد آماده ای؟” مشکل است که سطحت را همیشه حفظ کنی. سطح من نسبت به سطح عادی کمی افت کرده است اما دوران فوتبالم همیشه همین گونه بوده است. همیشه سعی می کنم در مسیر خوبی باشم. این فصل سه مصدومیت در دو ماه داشتم اما آن دوره را فراموش کردم. تلاش می کنم که به اعتماد به نفس و سطح خوبم برگردم.”

بحث هفت کیلو اضافه وزن:”دروغ است و صحت ندارد. می خواهند با این چیزها یک ورزشکار حرفه ای را خراب کنند. غیرممکن است که با هفت کیلو اضافه وزن بازی کنی. مشکلی با انتقادها در این دوازده سال نداشتم چرا که می دانم باید چگونه بهتر شوم و چه کار کنم. می توانند هر چه می خواهند بگویند و اخبار دروغ بنویسند. فوتبال همین است. همیشه با لبخند به لبم از این مسائل عبور می کنم.”

مشکلات دفاعی:”از زمانی که به این جا آمدم این را شنیدم. غیرممکن است که بدون آن که دفاع بلد باشی برنده شوی. همیشه این را گفته ام. سبک رئال در 12 سال اخیر همین بوده است. امروز خیلی چیزها عوض شده است. خیلی ها فکر می کنند چون مدافع هستم باید مثل راموس و واران دفاع کنم اما این غیرممکن است. من دفاع کناری هستم و باید در دفاع شکرت کنم اما نقطه قوت من در حملات است. باید تعادل ایجاد کنم.به همه حرفها گوش نمی دهم. اشتباهاتم را می دانم و قبول دارم که باید آنها را تصحیح کنم. یک روز می بری و یک روز می بازی. فوتبال همین است.”

فصل ناامید کننده به علت انتقادها:”حرفهایی که می زنند روی من تاثیری نمی گذارد. اما خانواده ای دارم و این فصل در بازیهای عادی انتقادهای زیادی نصیبم شد اما هر بازیکنی ممکن است مرتکب اشتباه شود. خبرنگاران می توانند انتقاد کنند اما پانزده سال به صورت حرفه ای بازی کردم و یک حرفه ای هستم.”

انتظار این همه انتقاد را داشتی؟” انتظارش را نداشتم اما این اتفاقات هم ممکن است رخ بدهد. هراسی ندارم و عوض نمی شوم و به خاطر برخی اشخاص مربیگری را کنار نمی گذارم. از خیلی از افراد حمایت می کنم. سبک تمرین کردن و کمک کردن به هم تیمی ها را بلدم.”

فیکس می مانی؟” هرگز خودم را مالک پست نمیدانم. همیشه انگیزه ام این بوده که تمرین کنم و به ترکیب برسم. هر روز با جدیت تمرین می کنم. لحظات سخت تر از این مثل فینال چمپیونزلیگ 2014 را هم داشتم. ناراحت بودم چون می خواستم بازی کنم.در لالیگا در پنج بازی نیمکت نشین بوده ام اما مربی تصمیم نهایی را می گیرد.”

امسال می توانستی هبتر باشی؟” این فصل می توانستم بهتر باشم، سال بعد هم می توانم بهتر باشم. اعتماد به نفسم برگشته و خیلی بهتر خواهم شد. همیشه تلاش می کنم تا بهتر از روز قبل باشم.”

بع تغییر پست فکر کردی؟” نه. اگر مربی بخواهد در خط هافبک بازی می کنم اما هافبک نیستم، دفاع چپ هستم.”بینیم

لیست تیم ملی:”نمی دانم، در لالیگا نیمکت نشین شده ام اما تا اعلام لیست می توانم خیلی بهتر باشم. خوشحال می شوم اگر در لیست باشم. اگر نباشم هم به تلاش ادامه می دهم. هدفم حضور در کوپا آمه ریکاست.”

جام جهانی:”باید ببینیم تا آن زمان چه می شود. خیلی مانده است.”

تغییرات رئال با حضور جوان ها:”زیاد تغییر نداشتیم. فصل های قبل هم همین بود.رونالدو بیش از 30 سال داشت اما لوکا و سرجیو در تیم هستند. انقلابی در کار نیست. ترکیبی از باتجربه ها و جوان ها را داریم. سن برای ما مشکل نیست. انگیزه زیادی داریم .یم توانیم دوباره بنرده شویم. تلاشمان را می کنیم. رقابت خوب است و هر کسی می داند در چه جایگاهی است.”

لوپتگی و سولاری:”هر مربی ایده و سبک خودش را دارد. رابطه ام با مربی خیلی عادی است. رابطه مستقیمی داریم. به کمک کردن به رئال فکر می کنم. می دانم چه وظیفه ای در رئال دارم. علاقه و اشتیاق زیادی دارم و سعی می کنم بهتر شوم.”

حرفهای سولاری که گفته خیلی رئالی هستی:”درست است، همین طور است.”

رفتن زیدان و رابطه با او:”عجیب بود. اکثر ما خبر نداشتیم. همه چیز عجیب بود. شوکه شده بودم. رابطه فوق العاده ای داشتیم. هر روز با هم صحبت می کردیم. من را دوست داشت و از من دفاع می کرد. زیزو از نظر من شخصیت خیلی بزرگی بود. یک حرفه ایست. خیلی از من دفاع کرد. برایش همه کار می کردم، می دویدم، می جنگیدم و با مصدومیت بازی می کردم. جانم را برای زیدان می دادم.”

تنها شدن پس از رفتن رونالدو:”رابطه خیلی خوبی با او، خانواده اش و نامزدش داشتم. 9 سال با هم بازی می کردیم. طبیعی است که از رفتنش ناراحت شوم اما کاسیا که جایش در رختکن کنار من بود هم رفته و از نبود او هم ناراحت هستم. هر روز او را می دیدم و می گفتم:”چطوری کیکو” حالا اما کنارم نیست. در سمت دیگرم بیل می نشیند اما او صحبت نمی کند. فقط انگلیسی بلد است. با ایما و اشاره با هم صحبت می کنیم و به او می گویم:” hi, hello y good wine”(می خندد)”

رابطه با رونالدو:”من توپ را به جلو م فرستادم و او همیشه آن جا بود تا ضربه بزند. خیلی راحت بود. کریم بیشتر از محوطه جریمه خارج می شود در حالی که رونالدو همیشه در محوطه بود.”

یوونتوس:”دیدم که عکسم با پیراهن یووه را فتوشاپ کردند. تیم بزرگی هستند اما من رئالی هستم. هرگز به رک رئال فکر نکرده ام. بیش از هر شخص دیگری به خودم اعتماد دارم و نیازی به رفتنم نیست.”

شایعه حضور در لیست خروجی:”این اخبار پخش می شود اما به خودم باور دارم. کارم همین است. اما اگر روزی برسد که رئال من را نخواهد، می روم. ناراحت خواهم بود اما مشکلی نخواهد بود. اما مطمئنم من را اخراج نخواهند کرد.”

بردن:”بیشتر از هر چیزی حس بردن را دوست دارم. همیشه می خواهم برنده شوم.”

هواداران رئال:”همیشه گفته ام. هوااران در طول هفته سخت تلاش می کنند و ممکن است با خانواده یا همسرشان بحث کنند. برای حواس پرتی به استادیوم می آیند و اگر از چیزی ناراحت شوند حق دارند سوت بزنند. همه تلاشم را می کنم تا آنها را راضی کنم اما درکشان می کنم چون خودم هم قبلا هوادار بوده ام.”

توقعات در باشگاه:”ژیباست چرا که همیشه توقعات در یاد می ماند و فشار را حس می کنی.”

جام ها:”امسال می توانیم سه جام ببریم. پارسال در این مقطع در هر سه تورنمنت نبودیم. هدف اصلی ما چمپیونزلیگ نیست. همه جامها را می خواهیم..”

آژاکس:”شانس رئال همیشه بیشتر است. مثل تیم ملی برزیل که همیشه شانس بیشتری دارد.”

ال کلاسیکو، آژاکس و …” چنین بازیهای سختی که پیش روست را دوست دارم. رئال همیشه آماده است.”

وینیسیوس جونیور:”ّبا هم خیلی می خندیم. در کل بازی صحبت نمی کنیم اما خیلی حرف می زنیم. سعی می کنم به او کمک کنم. خیلی باهوش است. با 18 سالگی با این فشار کنار آورده است. سطحش خیلی بالا رفته است. باید آرامش داشته باشد. باید بداند که بردها و باخت های زیادی پیش روی اوست.”