مرجع خبری رئال مادرید : روی ماکای بازیکن اسبق فاینورد در مورد تقابل حریف سنتی این تیم یعنی آژاکس با رئال مادرید صحبت کرد.  

وی در مورد رئال مادرید گفت :” با تنه ریف، دپورتیوو و بایرن مونیخ به رئال گل زدم. گلی که در اولین دقیقه در برنابئو زدم را یادم است. به یاد می آورم که رئال برای اولین بار با سه هافبک دفاعی بازی کرد و مجبور شدند ترکیب را عوض کنند و گوتی را به زمین بیاورند.”

اژاکس:”تیم خوبی دارند و این را در چمپیونزلیگ نشان دادند. اما در هفته های اخیر گلهای زیادی خورده انهد. در مسیر خوبی نیستند اما چیزی برای از دست دادن ندارند و بازیکن با استعدادی نظیر دی یونگ دارند که مکمل خوبی برای تادیچ است.”

بازی مقابل رئال مادرید:”مقابل تیمی بازی می کنند که سه چمپیونزلیگ اخیر را برده است. شانس رئال بیشتر است. آماده هستند و 80-90 درصد شانس صعود دارند اما در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست.”

رئال در اروپا متحول می شود؟” بازیهای زیادی از آنها در لالیگا دیدم. پارسال در لیگ خوب نبودند و در اروپا تیم دیگری می شدند. سال گذشته بایرن بهتر از انها بازی کرد اما با این وجود صعود کردند.”

شرایط فعلی:” سبک بازی آنها در آغاز فصل را دوست نداشتم اما در حال حاضر وینیسیوس چهره اصلی انهاست. می بینم که مارسلو رقابت سختی با یک بازیکن خوب دیگر نظیر رگیلون دارد. تیم خوبی هستند که دو مدافع میانی خوب نظیر واران و راموس را دارند که سالها در این جا بوده و یکی از بهترین مدافعان میانی دنیاست. عادی نبود که رئال در جدول لالیگا آن قدر پایین باشد چرا ک هبازیکنان باکیفیت زیادی دارند. حالا بازیکنانشان اعتماد به نفس بیشتری دارند. بازیهای اخیرشان در نیوکمپ و واندا را دیدم که تصویر خوبی از خود ارائه دادند.”

بنزما:”مهاجم محبوب من نیست اما در هفته های اخیر خوب کار کرده است. به نظر زیاد گل نمی زند اما روی دور است. در سالهای اخیر رونالدو بالاتر از بقیه بود. کریم مهاجم خوبی برای رئال است اما مهاجمان بهتری هم در دنیا  هستند. لواندوفسکی را دوست دارم. از نظر من رابرت کامل ترین است. عجیب نیست که همیشه شایعاتی در مورد پیوستنش به رئال وجود داشته است.”

وینیسیوس:”قبلا او را نمی شناختم. می دانستم که رئال پول زیادی برایش پرداخته است. از زمان حضور سولاری توانایی و استعدادش را نشان داده است.”

اودگارد:”بازیکن خوبی است. برای فوتبالیستی به این جوانی خوب است که هر هفته بازی کند. به نظرم استعداد زیادی دارد.”

راموس:”یکی از بهترین مدافعان میانی دنیاست که گلهای مهمی زده است. او  معمولا همیشه گلهای مهم را می زند. کاپیتان بزرگی برای رئال است.”

رئال بهترین تیم اروپا رد دهه اخیر است ؟” در اروپا همین طور است اما سخت است که کل تورنمنت ها را در نظر بگیریم چرا که لالیگا را نبرده اند اما بارسا، یووه و بایرن در لیگ موفق بوده اند.”

مدعی بردن چمپیونزلیگ:”گفتنش خیلی مشکل است. رئال در دسامبر تیم دیگری بود. لیورپول، بارسا، سیتی ، بایرن و … سخت است که فقط یک یا دو تا را انتخاب کنم.”

آژاکس – رئال:”پسرم امشب در بسکتبال بازی دارد. خانواده از همه چیز مهمتر است و نمی توانم بازی را ببینم. امیدوارم که آژاکس برنده شود چرا که بدین ترتیب فوتبال هلند می تواند سهمیه های بیشتری در چمپیونزلیگ داشته باشد اما شانس رئال بیشتر است.”

زیدان:”از رفتشن شگفت زده نشدم. پس از سه چمپیونزلیگ پیاپی یک مربی دیگر چه می تواند انجام بدهد. برایم عجیب نیست که سال بعد به تیم دیگری در اروپا برود.”