مرجع خبری رئال مادرید : کیلور ناواس دروازه بان کاستاریکایی رئال در مصاحبه با رادیو کادنا کوپه در مورد شرایط شخصی خودش در رئال صحبت کرد.

شرایط شخصی:”در کاستاریکا و در اردوی تیم ملی کاستاریکا هستم. باید مقابل گواتمالا و جامائیکا بازی کنیم. خیلی خوشحالم. از خداوند ممنونم. باید از لحظات خوب لذت برد. خوشحالم که در کنار تیم ملی هستم و به کشورم سر زدم. چیزهای زایدی برای خوشحال بودن وجود دارد.”

لحظات سخت:”فصل مشکلی بود اما فوتبال همیشه از نظر ذهنی و بدنی ما را مور دآزمایش قرار می گیردو ما ببیشترین تلاش خود را داشتیم. سعی می کنیم همیشه آماده باشیم و از فرصت ها استفاده کنیم.”

چطور فهمیدی که فیکس می شوی؟” زیدان به من گفت مقابل سلتا در ترکیب هستم. خوشحال شدم. همیشه وقتی در ترکیب قرار می گیری خوشحال هستی. خیلی احساساتی شدم. وقتی قبل از بازی از من می پرسیدند صادقانه می گفتم که نمی دانم. امید زیادی داشتم و حضورم در ترکیب با تغییر مربی یک گزینه واقعی بود. با مربی قبلی بازی نمی کردم اما با مربی جدید درها به رویم باز شد و سعی کردم واکنش درستی داشته باشم.”

بازی نکردن در دوران سولاری:” پس از بیش از 20 بازی با او روی نیمکت، کاملا مشخص بود که اعتقادی به من ندارد. به نظر می رسید که هرگز قرار نیست بازی کنم اما مهم نبود. من همیشه تلاشم را کردم. این چیزها به من حس خوبی می دهد. هم تیمی هایم و مربیان می دانند که برای من تمرینات چه مفهومی دارد.”

در مورد بازی نکردن و آینده ات با سولاری صحبت کرده بودی؟” بله اما این دیگر گذشته است. صحبت در مورد گذشته ارزشی ندارد. باید روی دوران جدید با زیدان تمرکز کنیم و از ان لذت ببریم. آرامش دارم .زیزو مربی بزرگی است و نه تنها به من بلکه به همه فرصت می دهد.”

جدایی از رئال در تابستان:”باید بدانی که در کجا قرار داری. برخی لحظات سخت است و باید تصمیم های درستی بگیری. زمان فکر کردن به آینده نیست. اگر به پایان فصل برسیم و شرایط خوبی نداشته باشم قطعا بررسی می کنم اما هنوز زود است که به آن فکر کنم.”

سخت ترین لحظه:”اخرین بازی مرحله یگ در چمپیونزلیگ خیلی زشت بود. صعود کرده بودیم و بهتر بود آنهایی که کمتر بازی کردند به ترکیب بروند اما برای من این طور نبود.باید بپذیریم. چهره خودمان را در مقابل این شرایط نشان دادیم.”

آنهایی که درون رختکن کمک می کنند:”این افتخار را داشتم تا از حضور در کنار هم تیمی های فوق العاده لذت ببرم. هم تیمی هایی بودند که منرا تنها نگذاشتند. از راموس گرفته تا مودریچ، مارسلو، کروس، بیل، ایسکو، لوکاس و ناچو. از همه ممنونم.”

شرایط مشابه ایسکو:”اگر من بازی می کردم و او بازی نمی کرد هم قطعا به او کمک می کردم.”

رقابت با کورتوا:”همیشه رقابت ها بایدسالم باشد. مشکلی ندارم که با دروازه بان دیگری رقابت کنم. مربی تصمیم نهایی را می گیرد. تصمیم های من شخصی نیستند. من سعی می کنم از کارم لذت ببرم و زیاد بازی کنم.”

مهار توپ ماکسی مقابل سلتا:”حس خوبی دارم و خوشحال هستم. خوب تمرین می کنم. ژیرونا، لگانس و … را به یاد دارم. هم تیمی ها کمک کردند که کلین شیت کنم. هم تیمی هایم من را خوشحال می کنند. مثل زمانی که مارسلو پاس گل می دهد یا دیگری گل می زند. رختکن ما متحد است.”

هماهنگی با زدیان:”در خدمت او هستم. می دانم که اگر با من صحبت کند، حقیقت را می گوید.”

سولاری :” با هم کم صحبت می کردیم.”

چه کسی گفته بد تمرین می کنی” گاهی اوقات از حرفها سوء برداشت می شود. اما خودش می داند که چه کیسی بوده است. فکر می کردم این حرفش شوخی باشد. وجدان من راحت است.”

حرفش در مورد رونالدو که گفته بود نمی توان با یک انگشت، آفتاب را پوشاند:”خیلی از اوقات افراد می خواهند خودشان را گول بزنند و جملات اشتباهی را در رسانه ها نقل می کنند. همه ما انسان هستیم و در همه شغل ها یک دروغگو وجود دارد.”

سولاری گفته که یک شوالیه هستی؟”ّله این را گفت. به عنوان یک حرفه ای به او احترام می گذارم اما فقط همین. نمی خواهم بحث را ادامه بدهم. با هیجان و لذت زیادی دورانش را به یاد ندارم.”

سه مربی در یک فصل:”من با بقیه تمرین می کردم، در کنار همه در رختکن لباسم را عوض می کردم، با یگرا نسوار اتوبوس می شدم و … گذشته ها گذشته است. این صحبت ها چیزی را به کسی اضافه نمی کند.”

ماندن:”قرارداد دارم و خوشحالم که در این جاهستم. همه چیزم را برای این باشگاه می گذارم و خواهم گذشت اما دوست ندارم یک سال دیگر شبیه امسال را داشته باشم.”

تیم ملی کاستاریکا:”زیدان را می شناختم و می دانستم که اجازه نمی دهد به خاطر رئال قید اردوی کاستاریکا را بزند. اگر مربی دیگری بود درخواست مرخصی از اردو ر امی دادم.من یک کاستاریکایی هستم و حضور در کشورم را دوست دارم و می خواهم در جام جهانی بعدی هم حاضر باشم.”