مرجع خبری رئال مادرید : کارلوس کارپیو سردبیر مارکا در مورد نقل و انتقالات تابستانی رئال مطالبی منتشر کرد که خلاصه آن بدین شرح است:

رئال در تابستان ضرورت خرید کهکشانی را حس می کند. در حقیقت برای اولین بار در 10 سال اخیر است که رئال از روی شکم سیری وارد بازار نقل و انتقالات نمی شود و باید و باید حداقل یک ستاره به جای رونالدو بخرد. نیمار و امباپه اصلی ترین گزینه ها هستند چرا که اگر رونالدو و مسی را کنار بگذاریم در حال حاضر این دو نفر بهترین بازیکنان جهان هستند.

در حال حاضر در ترکیب رئال سطح دستمزد بازیکنان به شش دسته مختلف تقسیم می شود. اولین دسته مربوط به بازیکنان آکادمی است. در دسته دوم بازیکنان و خریدهای آینده دار قرار می گیرند دسته سوم مربوط به بازیکنانی است که پیشرفت خوبی داشته اند و لایق دستمزد بیشتری هستند. دسته چهارم بازیکنان بین المللی هستند که روند ورزشی خوبی داشته اند و از نظر تبلیغاتی برای باشگاه مهم هستند.دسته پنجم بازیکنان مهم و کاپیتان ها را شامل می شد که از نظر ورزشی ، تبلیغاتی و بازاریابی هم مهم هستند. دسته ششم متعلق به ابرستاره هاست که در حال حاضر هیچ بازیکنی در ترکیب رئال این سطح را ندارد. مدیران رئال حس می کنند نه بیل و نه هازارد که در لیست گزینه هاست در این دسته قرار نمی گیرند.

از نظر مدیران رئال فقط امباپه و نیمار این شرایط را دارند. رئال می داند که مذاکره با پی اس جی اسان نیست و خرید هر کدام از این دو بین 250 تا 300 میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت. از سویی دیگر نیمار در سن 27 سالگی آن طور که باید و شاید پیشرفت نکرده و اگر قرار به یک هزینه نجومی باشد امباپه بهترین گزینه است.