مرجع خبری رئال مادرید: لوپتگی، سولاری و زیدان، هیچ کدام نتوانستند رئال این فصل را نجات بدهند. تیم زیزو پس از کسب پیروزی با نمایش ضعیف مقابل هوئسکا با نیمکت نشین ها، در بازی با ترکیب اصلی خود مقابل والنسیا نیز نمایش ضعیفی داشت و شکست خورد تا به وضوح به نظر برسد که مشکل اصلی  فصل رئال مربوط به بازیکنان است نه کادر فنی.

کیلور در بازی با مستایا نمایش جالبی نداشت. او روی گل اول مرتکب اشتباه شد و به نظر می رسید هم روی دفع کرنر می توانست بهتر باشد و هم روی مهار شوت گدس. او از سولر تک به تک گرفت اما روی گل دوم هم بیش از حد ایستا بود.مارسلو هم عوض نشده است. او مثل دوران قبل از زیدان ضعیف کار می کند. روی گل اول یار مقابلش را رها کرد، در حملات اثر خاصی از او نبود، 12 پاس اشتباه داد، دو شوتش با اختلاف زیادی به اوت رفت و شوت دیگرش با دستان نتو مهار شد. مارسلو در دفاع بارها توسط بازیکنان تیم حریف جا گذاشته شد و در نهایت کارت زرد گرفت تا بازی مقابل ایبار را از دست بدهد و بالاخره فرصت به رگیلون برسد.

اما خط هافبک رئال که در سالهای اخیر موفق بود هم شب وحشتناکی داشتند. ئال در این بازی 68 درصد تملک توپ داشت و از 685 پاسی که داد 86 درصد صحیح بود (والنسیا 320 پاس با 77 درصد پاس صحیح داشت) اما تفکر تیمی از نظر حرکت دادن توپ صحیح نبود. رئال در این بازی 28 سانتر و فقط هشت شوت داشت در حالی که والنسیا ده شوت زد. کوندوگبیا و پارخو روی هم 18 توپ ربودند و کاسمیرو، مودریچ و کروس روی هم 17 تا (شش به علاوه هفت به علاوه چهار)دو هافبک والنسیا 14 توپ لو دادند و رئالی ها 26 تا (هشت به علاوه سیزده به علاوه پنج)عجیب آن که کاسمیرو با چهار دریبل در ترکیب زیدان رکورد دار بود.

آسنسیو و بنزما هم شب جالبی نداشتند. بازیکن فرانسوی گل زد اما عملکردش قابل توجیه نیست: دو شوت به چارچوب، دو سانتر، ایجاد یک موقعیت و یک دریبل موفق، پنج پاس اشتباه و دوازده توپ لو رفته. مارکو نیز 63 دقیقه در زمین بود که یک شوت به چارچوب، دو سانتر، دو ایجاد موقعیت، یک دریبل، چهار پاس اشتباه و هفت توپ لو رفته داشت. به جز آسنسیو و کیلور هیچ بازیکنی کمتر از کریم لمس توپ نداشت.