مرجع خبری رئال مادرید: زین الدین زیدان پریشب برای اولین بار در یک بازی سرمربیگری کرد. او در بازی مقابل گوادالاخارا روی نیمکت کاستیا نشست و مولفه های خاص خود را به جای گذاشت.

خونسردی
زیدان سال گذشته و وقتی دستیار انجلوتی بود، چندین بار با خشم از جایش بلند می شد و بر سر بازیکنان داد می زد اما این بار کاملا آرام بود. به جز چند اعتراش کوچک به قضاوت مورنو آارگون، داور بازی کاملا آرام بود. وقتی استرسش زیاد می شد از محوطه فنی خارج می شد. او در دقیقه 29 برای اولین بار روی نیمکت نشست که 30 ثانیه بعد از جایش بلند شد.

صدای را بالا نبرد
او نشان داد که کسی نیست که فریاد بزند. تا دقیقه 3 یک کلمه هم از او شنیده نشد. تا این که گفت ” هی ، هی !” تا دقیقه 14 دستور العمل نداد. در آن زمان گفت:”آرام ، آرام، توپ را لو نده!” در حالی که صدای مربی گوادالاخارا را از روی سکوها می شد شنید، زیدان با صدایی بسیار پائین تر حرف می زد.

روانشناس
بر خلاف مربیانی که زیاد به بازیکنانشان نزدیک می شوند، زیدان چنین کاری نمی کرد. او فقط یک بار دفاع چپ خود را صدا زد و به او دستور العمل داد.

توجه به میانه زمین
زیزو در دو نیمه بازی از سیستم 1-3-2-4 استفاده کرد. برای او میانه زمین خیلی مهم بود. در نیمه اول لوکاس تورو در میانه میدان بود و در نیمه دوم ملرو. در دقیقه 16 وقتی آگوسا در میانه میدان توپ را لو داد برای اولین و آخرین بار عصبی شد و فریاد زد.

ضربات ایستگاهی
برای زیدان ضربات ایستگاهی خیلی مهم بد و به بازیکنانش تذکر ویژه ای در این زمینه داد. او حتی در نیمه دوم از پولیدو، دفاع وسط تیم خواست که جلو بکشد و سر بزند.

پاس سریع
مربی فرانسوی می خواست که تیمش سریع توپ را به حرکت در بیاورد و به بازیکنانش بارها گفت که با یک یا دو ضربه توپ را به حرکت در بیاورند. زمانی که در دقیقه 73 بازیکنان تیمش پاسهای بیهوده بین دفاع و هافبک رد و بدل می کردند، کاملا شاکی به نظر می رسید.

مشورت
سه بار و در دقایق 17، 31 و 44 با داوید بتونی ف دستیار تاکتیکی خود مشورت کرد. بتونی با بورخی ، هافبک میانی تیم صحبت می کرد. زیزو چند بار هم از سانتی سانچز مشورت گرفت.

نگاه خاص
برای زیدان شرایط روحی بازیکنانش خیلی مهم بود. او می خواست که آنها از نظر روحی کاملا آماده باشند. در پایان بازی به تک تک شاگردانش تبریک گفت. در ابتدا نیمکت نشین ها و بعد از آن بازیکنانی که درون زمین بودند.

مراقبت
زیدان پس از آن به سکوها رفت و پنج دقیقه امضا داد.  رئال از زیدان مراقبت کرد و او پس از بازی با رسانه ها صحبت نکرد..