رئال مادرید برای سی و پنجمین بار در بازیهای رسمی در روز دوشنبه شرکت می کند. رئال 22 بازی در لالیگا، ده تا در کوپا، یکی در تورنمنت مونوکومونادو در سال 1991 و یک بازی در جام جهانی باشگاه های 2000 در این روز داشته اس.

تا کنون آمار رئال 22 برد، پنج تساو یو هفت شکست بوده است. رئالی ها 66 گل در این روز زدند و 34 گل خوردند یعنی 1.94 گل زده و یک گل خورده. رئال در این 34 بازی در هشت تایش موفق به گلزنی نشده است.

اولین بازی رئالی ها در روز دوشنتبه به سومین بازی رسمی تاری این تیم در نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در سال 1903 برمی گردد که رئال باید شکست مقابل اسپانیول در  بازی رفت را جبران می کرد. رئال با درخشش برادران خیرالت در ان بازی با نتیجه شش بر یک پیروز شد. رئال بدی نترتیب شش بازی پیاپی کوپا در روز دوشنبه داشت. جنجالی ترین بازی در این روز مربوط به شکست چهار بر صفر مقابل سویا بود که خشم هواداران رئال بازی شد تا میلرف داور بازی با اسکورت نیروهای ارتش از زمین خارج شود.

رکورد بازی در روز دوشنبه مربوط به دو فصل 97-1996 و 98-1997 با 10 بازی در لیگ بوده است. رئال در جام مانکومونادو هم مقابل اتلتیکو در روز دشونبه بازی کرد که با نتیجه سه بر یک پیرز شد. در جام جهانی باشگاه ها نیز رئال در مقابل راجا کازابلانکا شکست خورد. آخرین شکست در روز دوشنبه به باخت پنج بر صفر مقابل بارسا در فصل 10-2009 برمی کردد.