مرجع خبری رئال مادرید : زمانی که کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی در تابستان گذشته از رئال جدا شد و با 100 میلیون یورو به یوونتوس پیوست یکی از مهمترین سوالات این بود: چه کسی از این معامله سود کرد؟

در آن زمان برخی می گفتند که رئال به لطف درآمد 100 میلیونی از فروش یک بازیکن پا به سن گذاشته سود کرده، برخی دیگر معتقد بودند که با توجه به اشباع شدن ترکیب رئال و نیاز به تغییر، این رونالدوست که سود کرده چون می تواند در تیمی باانگیزه تر ظاهر شود و برخی دیگر هم یووه را برنده اصلی این ماجرا می دانستند که با قیمتی معقول در شرایط فعلی نقل و انتقالات صاحب بهترین بازیکن پنج سال اخیر شده است.

با این وجود حس کلی این بود که دو طرف باخته اند. رئال مادرید و رونالدو لازم و ملزوم همدیگر بودند. همان قدر که رونالدو در 9 سال حضور در رئال به این تیم خدمت کرده بود، رئال هم به لطف تاریخچه اش و داشتن ترکیبی درخشان، به رونالدو کمک کرد تا پیشرفت کند. کریس در 9 سال حضور در رئال چهار چمپیونزلیگ و چهار توپ طلا برد تا به یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل شود.

حالا اما در مرحله نیمه نهایی  چمپیونزلیگ نه خبری از رونالدو است، نه رئال مادرید. عجیب آن که هر دو توسط یک دشمن یعنی آژاکس کنار زده شدند. به جرئت می توان گفت که اگر نیروی رونالدو و رئال مادرید با هم متحد بود هیچ بعید نبود که رئال بتواند از پس آژآکس با تمام انرژی و هنرش بر بیاید اما تقدیر طور دیگری رقم خورد.

بدون هیچ تردیدی در تابستان 2009 رئال و رونالدو می توانستند با هم مصالحه کنند و از داشتن همدیگر نفع ببرند اما لجاجت دو طرف همه چیز را به هم زد و حالا هر دو حسرت می خورند. رونالدو شاید هرگز دیگر شانس بردن توپ طلا را نداشته باشد و حالا رقیب دیرینه اش مسی را به ششمین توپ طلا نزدیک تر از همیشه می بیند، در حالی که رئال بدترین امار دو دهه اخیرش را به جای گذاشته است.

به هر صورت می توان گفت که این معامله فعلا برای هیچ کس سود نداشته. نه 100 میلیون یوروی دریافتی رئال برای فروش رونالدو به تقویت تیم و بردن جام ختم شد، نه یووه به رستگاری رسید. کریس و تورینی ها این فصل نهایتا می توانند یک جام ببرند در حالی که یووه بدون کریس در سالهای اخیر همواره دو جام می برد و معمولا در اروپا خیلی سرسخت تر از این بود…