مرجع خبری رئال مادرید : رودریگو یکی از خریدهای قطعی فصل بعد رئال است. بازیکنی که رئال برای خریدنش از سانتوس 40 میلیون یورو پرداخته و در تابستان به برنابئو می آید. این بازیکن در سال آخر حضورش در برزیل سعی کرده به خانواده اش نزدیک باشد. جونی کالافت نیز به نمایندگی از رئال به او نزدیک بوده است.

این بازیکن در سن 18 سالگی ماه هاست که تلاش می کند تا اسپانیایی خود را تقویت کند تا مشکلی برای هماهنگ شدن با زندگی جدیدش در اسپانیا نداشته باشد. او می داند که همیشه فصل اول در رئال فصل مهمی است و سعی کرده از وینیسیوس هم مشاوره بگیرد تا به بهترین شکل برای فصل آینده خودش را آماده کند.در مورد این بازیکن برزیلی و پست ایده الش نظرات مختلفی وجود دارد. نظرات کارشناسان فوتبال برزیل را در مورد او می خوانیم:

اوریون پرز، خبرنگار سابق اسپورته:”رودریگو تکگنیک بالایی دارد. او از مسئولیت پذیری نمی ترسد. می جنگد و همیشه عقب می کشد تا توپ را بگیرد. بسیار سریع است. تمام کنندگی خوبی دارد. مهاجم تخصصی نیس و این را باید هواداران رئال بدانند.می تواند در چپ و راست بازی کند، بازیکنی است که همیشه اثرگذار است و حریفان را جا می گذارد. اما در راست بهتر است. مسلما در رئال خیلی بهتر خواهد شد و پیشرفت می کند. اما به نظرم اگر یک فصل بیشتر در برزیل بازی کند به پخته تر شدنش کمک خواهد کرد. رودریگو جوان است و پتانسیل بالایی دارد. اگر به نظرم بیشتر با سمپائولی که فوتبال اسپانیا را  می شناسد کار کند، با فوتبال اسپانیا هماهنگ تر می شود.”

کلاوس ریچموند خبرنگار فولیا سائوپائولو:”شبیه روبینیو و نیمار است. دوست دارد با پای چپش شوت بزند. مثل کاری که آن دو نفر می کردند. در سانتوس در سمت راست و پشت مهاجم هم بازی کرده است. روند خوبی دارد. هر چند که تغییر پست زیاد روی تعداد گلهایش تاثیر منفی گذاشته است.در 75 بازی برای سانتوس کمتر از پانزده گل زده است. فکر نمی کنم در فصل اولش در اروپا بیش از پانزده گل بزند. در اسپانیا قمابل حریفان سرسخت تری قرار می گیرد و فکر نمی کنم در فصل اولش گلهای بیشتری بزند. دریب بی تردید نقطه قوت اوست. قدرت دریبل زنی خوبی دارد و می تواند با سرعت بالایی شوت بزند. ”

برونو رودریگز از فولیا سائوپائولو:”بزرگترین ویژگی او تکگنیکش است. از نظر من شبیه وینیسیوس است چرا که سعی می کند حریفان را جا بگذارد. بازیکن بسیار جوانی است که به تازگی هجده ساله شده است. هنوز در مسیر هماهنگ شده است. برای این که در رئال بدرخشد پخته تر شود. به نظرم تمام کننده تر از وینیسیوس است و با جنگندگی بیشتری بازی میک ند.”

وولنی لیما از سانا سسیلیا:”در رده های پایه همیشه زیاد گل می زند. در تیم زیر 17 سال در 22 بازی 24 گل زد. بازیکنی است که می تواند بیش از 20 گل در هر فصل بزند. شاید در فصل اولش نزند اما در انیده می زند. بازیکن بزرگ و دریبل زنی است.”

برونو لیما از ژورنال سانتوس:”توان دریبل زنی بی نظیری دارد. در سمت چپ خطرناک است اما در راست نا امید کننده بوده است. آماده ضحور در رئال نیست. در سال 2018 چهار ماه درخشان داشت اما از زمان پیوستنش به رئال افت کرده است. خانواده بسیار خوب و مودبی دارد. به نظر من بازیکن خوبی است اما ستاره نیست.”