مرجع خبری رئال مادرید: از صبح چهارشنبه که بیدار شدم یک شهر متفاوت را می دیدم. تقریبا همه در خیابان لبخند به لب داشتند، حالشان خوب بود و حس رضایت و خوشحالی در وجودشون موج می زد. شکست های بزرگ بارسا در چمپیونزلیگ تبدیل به یک فیلم سریالی عادی مثل شرک، استار وارز و راکی می شود. رئال مادرید ما در پنج سال چهار چمپیونزلیگ برد که از نظر بعضی ها حاصل شانس های فرازمینی و اتفاقات ناگهانی بود. برخی از گوی های گرم در قرعه کشی صحبت می کردند، برخی از کمک های داوری یا فلان و بهمان صحنه. همه می خواستند که رئال را نادیده بگیرند، تیمی که سه چمپیونزلیگ پیاپی و چهار قهرمانی در پنج سال داشت، مثل کوهنوردی که همه قله ها را به راحتی فتح می کند و هیچ چیز نمی تواند متوقفش کند.

کار بزرگی که رئال در تورنمنت محبوبش یعنی چمپیونزلیگ کره حالا شاید بیش از قبل مورد توجه قرار می گیرد. کافی است که به کاری که مانولاس در رم و اوریگی و واینالدوم در آنفیلد با بارسا کردند نگاه کنیم تا ایمان رئال را مورد توجه قرار بدهیم. کاری که رئال از سال 2014 کرده شایسته تمجید و تجلیل است. رئال تنها تیم تاریخ است که دو دوران طلایی را در تورنمنت اول فوتبال جهان داشته : در ابتدا پنج جام بین 1956 تا 1960 و بعدش چهار جام بین 2014 تا 2018. بارسا در ده سال اخیر و با داشتن بهترین روزهای مسی فقط دو بار قهرمان اروپا شده یعنی آنها هشت بار حذف شده اند. آن هم مقابل تیم هایی که در مقابل عملیات استادانه مسی تبدیل به یک قربانی شده است. بازیکنی که حامیانش او را “خدا” می دانند اما سال به سال در چمپیونزلیگ چیزی جز ناکامی نصیبش نمی شود.

مسی در شکست چهار بر صفر در تحقیر مقابل لیورپول در دقایق پایانی کاملا محو بود، درست مثل سال قبل مقابل رم یا سال قبلش مقابل تورین یا سال قبل ترش مقابل اتلتیکو در کالدرون، یا دو سال قبل تر بباز هم مقابل اتلتیکو در یک چهارم، یا در تحقیر مقابل بایرن هاینکس با دریافت هفت گل در دو بازی، یا نیمه نهایی مقابل چلسی با فرناندو تورس که در آن شب مسی پنالتی خراب کرد یا در سال 2010 در نیممه نهایی مقابل اینتر… در حالی بارسا در چهار تا از پنج چمپیونزلیگ اخیر حذف شده که مسی چیزی جز یک تماشاگردر بازیهای تیمش نبوده است. شاید بهتر باشد که زمانش باشد از بارسایی ها بخواهیم اعتبار بیش از حدی که به یک بازیکن تضعیف شده داده اند را بی خیال شوند. اگر شما بخواهید بدانید که چطور می توان به فینال چمپیونزلیگ رسید و بتوان آن را برد، کافی است که با رئال مادرید تصمیم بگیرید. ما فرمول موفقیت را داریم اما مطمئن باشید که آن را راحت لو نمی دهیم چون این در خون ماست.

توماس رونکرو