مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید برای خرید رودریگو پدیده سانتوس در تابستان آینده 40 میلیون یورو هزینه کرده است. رئال امیدوار است که سرنوشت این بازیکن 18 ساله مثل فصل اول آسنسیو درخشان باشد و بتواند در ترکیب بدرخشد. مارکا مصاحبه ای با این بازیکن داشته است.

رودریگو به عنوان یک بازیکن و یک شخصیت چگونه است؟
رودریگو یک بازیکن جوان و بسیار شاد است. او می خواهد در زندگی و با پیراهن رئال پیروز باشد. این رویایی است که از بچگی داشته است. او همواره رویای پوشیدن پیراهن رئال را داشته است.

آنهایی که تو را می شناسند می دانند که ذهن بسیار آماده ای داری.
همیشه همین طور بوده ام. در زندگی باید همیشه حواست جمع بوده است. باید خوب فکر کنی و با تمرکز تصمیم بگیری. سعی می کنم در هر لحظه آماده هر اتفاقی باشم. در حال حاضر ر سانتوس هستم و سعی می کنم که با تمرکز کارم را بکنم. در رئال هم همین طور خواهد بود. دلیلی ندارد که به چیز دیگری فکر کنیم.

رودریگو را یک شخصیت حرفه ای معرفی می کنی که برای فوتبال زندگی می کند؟
روحیه تلاش فوق العاده ای دارم. همیشه همین طور بوه است. کل زندگی ام را وقف فوتبال کردم.

18 ساله هستی و می توانی مثل بچه های هم سن خودت به سرگرمی برسی، این طور نیست؟
همین طور است اما می دانم که مسئولیت هایم برایم مهمتر است و به همین خاطر سنم برایم مهم نیست. یک بازیکن فوتبال هستم و می دانم که باید به مسئولیت هایم عمل کنم.

رودریگو دوست دارد در چه سبکی بازی کند؟
دوست دارم در جناحین باشم. اگر مربی بخواهد بازی کردن در مرکز را هم دوست دارد. مهم این است که بازی کنم هر چند که پست محبوبم در جناحین است.

اگر نیاز باشد درون دروازه هم می ایستی؟
راستش نه زیاد (می خندد). اگر استاد (مربی را این گونه صدا می زند)  بخواهد دروازه بان خواهم شد اما پست اصلی من در خط حمله است و در نزدیکی خط حمله حریف. می خواستم خطر ایجاد کنم، به دروازه حریف نگاه می کردم و می خواستم گل بزنم.

در سانتوس به خوبی حریفان و استادیوم ها را می شناسی. فکر می کنی با تجربه ای که داری کار در برنابئو برایت راحت ار تس؟
قطعا می دانم که برنابئو چه استادیوم بزرگی است و دلیلی ندارد که برعکسش را تصور کنم.

به اهمیت رئال مادرید واقف هستی؟
بهترین و بزرگترین باشگاه دنیا هستند. وقتی رئال به سراغ من آمد حتی یک ثانیه هم فکر نکردم. به هیچ باشگاه دیگری فکر نکردم. همه اتفاقاتی که پیرامون رئال رخ می دهند، فوق العاده هستند. از اولین لحظه این را حس می کردم.

قبل از رئال باشگاه های دیگری هم به سراغت آمده بودند و حتی بارسا مذاکراتی جدی با سانتوس انجام داده بود…
نمی دانستم که چه اتفاقاتی پیرامون من رخ می داد. اخبار را می خواندم و می شنیدم اما روی فوتبال تمرکز داشته ام، هیمن و بس. به محض این که گفتند رئال به دنبال خرید من است، لحظه ای تردید نکردم. گفتم که باید امضا کنم. این برای من مثل یک رویا بود. از بچگی تصور می کردم که در رئال بازی کنم و همیشه رویایم همین بود و می خواستم پیراهن رئال را بپوشم.

اگر بخواهی صادق باشی، از بچگی رئالی بودی؟
حقیقت همین است. در برزیل همه ما تیمی در اروپا را دوست داریم و بازیهایش را دنبال می کنیم. تیم محبوب من رئال بود.

تصور می کردی این قدر زود به اروپا بروی و به رئال فکر کنی؟
نه، انتظارش را نداشتم. برای من مثل یک رویا بود. رویای هر بچه ای این است که برای رئال بازی کند اما من خیلی زود به رویایم رسیدم و برایش خوشحالم. 

یک سال انتظار برای پیوستنت به رئال مادرید چگونه بود؟
در این مدت فقط روی سانتوس تمرکز دارم. مسلما سخت است که وقتی رئال منتظرت است تمرکزت را حفظ کنی. می دانی که بازیکن رئال هستی و خیلی خیلی سخت است که به آن فکر نکنی. سعی کردم روی سانتوس تمرکز کنم و برای این که به رئال ملحق شوم بتوانم از نظر فنی بهتر شوم.

به برنابئو هم رفتی. روزی که به استادیوم رفتی چه حسی داشتی؟
بسیار هیجان زده و خوشحال بودم. حضور در برنابئو خیلی زیبا بود. به استادیومی رفتم که قبلا فقط از تلویزیون دیده بودم و رویایم این بود که روزی در آن جا بازی کنم. قبلا در پلی استیشن در برنابئو بازی کنم و حضور در ان جا تحقق یک رویا بود.

وقتی وارد چمن شدی به سکوها نگاه کردی؟
بسیار بلند و بسیار زیبا بود. تصور می کردم که روزی استادیوم فریاد بزنند:”رودریگو، رودریگو” و از گلهایم جشن بگیرند.

با برخی بازیکنان رئال هم ملاقات کردی، نه؟
بله، وارد آسانسور شدم و با مودریچ و بنزما ملاقات کردم. تصورش را بکنید. سورپرایز بزرگی بود، به خصوص وقتی که فهمیدم آنها من را می شناسند. با خوشحالی از آنها خواستم که با من عکس بگیرند. خیلی خوشحال بودم.آنها من را می شناختند و این برایم یک سورپرایز بود. پرز را دیدم و با هم دست دادیم. آنهایی که قبلا فقط در پلی استیشن دیده بودم، آن جا کنار من بودند. همه آنها برخورد خیلی خوبی با ما داشتند. زیاد صحبت نکردیم چرا که برای تست پزشکی و آشنایی با باشگاه به مادرید رفته بودم. از مدتها قبل با وینیسیسو در تماس بودم.  با مارسلو هم به عوان یک برزیلی صحبت کردم. همه چیز شبیه به یک رویا بود.

با وینیسیوس هم نسل هستی، اما با هم خیلی فرق دارید، نه؟
هر بازیکنی با بازیکن دیگر مشخصه های مشابه و متفاوتی دارد. هر دو خیلی سریع هستیم، دوست داریم دریبل بزنیم و گل بزنیم. به عنوان یک شخصیت؟ دوست ندارم در مورد دیگران صحبت بکنم. رابطه خوبی با هم داریم.وینیسیوس خیلی شاد و خوشحال است و مدام شوخی می کند. از حضور در کنارش در تیم زیر 20 سال برزیل لذت برده ام و دوست دارم در رئال کنارش باشم. از حضور کنار او خوشحال می شوم و جو خوبی ایجاد می کند.

می توانی رئال را با رودریگو و وینیسیوس در دو جناح تصور کنی؟
مسلما به این فکر کرده ام. احتمالش وجود دارد. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و هواداران از فوتبال ما لذت ببرند.

اولین گلت در رئال مادرید را چگونه تصور می کنی؟
با پاس وینیسیوس. سبم بازی او را خیلی دوست دارم. عالی است و به سبک برزیلی بازی می کند.

اشک هایش پس از مصدومیت مقابل آژاکس را دیدی؟
انگار خودم مصدوم شده بودم. ما با هم رفیق هستیم و زیاد صحبت می کنیم. خیلی ناراحت شدم.

فکر می کنی که ملحق شدن به رئال در سن 18 سالگی با مبلغی قابل توجه فشار زیادی به تو وارد کرده باشد؟
فشار هم بخشی از فوتبال است و باید با آن کنار بیایی. رئال بهترین باشگاه دنیاست و فشار همیشه وجود دارد. این بخشی از فوتبال است و باید با آن کنار بیایی. همیشه آماده هستم. در سانتوس هم فشار وجود داشته و نشان داده ام که آماده هستم. در فوتبال همواره باید آماده باشی.

فصل رئال خوب نبوده است. بازیهای زیادی از تیم آینده ات را دیده ای؟
بله بازیهای زیادی را دیدم. فصل مشکلی بوده است اما رئال همیشه برمی گردد. بهترین باشگاه دنیا هستند. چهار چمپیونزلیگ در پنج سال برده اند و نباید این را فراموش کرد.مسلما رئال چالش جدیدی برای من و هم یمی هایم خواهد بود. رئال همیشه برای بردن بازی می کند و تلاش می کنیم تا دوباره برنده شویم.

خیلی مطمئن به نظر می رسی.
همیشه همین طور بوده است.

نظرت در مورد زیدان چیست؟ وینیسیوس چند هفته پیش گفته که دوران بازی زیدان باعث می شود که از صحبت کردن با او کمی بترسد.
فقط می توانم در مورد مربیگری او احساسات خوب را داشته باشم. در رئال همه چیز را برده و سعی می کنم چیزهاییی را از او یاد بگیرم. همیشه بهترین عملکردم را برای خدمت به او انجام خواهم داد. تصور می کنم که من هم احساساتی شبیه به وینیسیوس را داشته باشم و به او احترام بگذارم.

اگر روزی راموس مستقیما با او صحبت کند و چیزهایی از تو بخواهد، چه حسی خواهی داشت؟
احترام. راموس به خاطر چیزهایی که در رئال انجام داده بخشی از تاریخ تیم خواهد بود. او کاپیتان بزرگی برای تیم است.

یک جوان 18 ساله چه پیغامی می تواند به هواداران در مورد تیمی بفرستد که پس از یک سال مشکل قرار است از نو ساخته شود؟
من بچه ای هستم که با انگیزه های زیادی برای موفقیت به تیم آمده ام و همه تلاشم را می کنم تا همه چیزم را برای پیراهن رئال بگذارم. رویایم محقق شده و کلکی در کار نخواهد بود. امیدوارم که بتوانم هواداران رئال مادرید را خوشحال کنم. سخت برایش تلاش خواهم کرد.

مطمئن به نظر می رسی.
به بزرگترین باشگاه دنیا ملحق می شوم. سعی می کنم که فوتبال خوبی ارائه بدهم و همه تلاشم را خواهم کرد. می خواهم هواداران لذت ببرند.

برای اولین سالت در رئال هدف خاصی در نظر گرفته ای؟
نه چیز خاصی مد نظرم نیست. اوضاع خوب پیش خواهند رفت. می خواهم سخت تلاش کنم و با جدیت از اولین لحظه تلاش کنم. مسلما آماده خواهم بود. با انگیزه بالایی به رئال ملحق می شوم و منظتر فرصتم خواهم بود تا بهترین عملکردم را برای تیم و هواداران داشته باشم.

مسلما روزهایی هم خواهند بود که بازی نمی کنی….
فوتبال همین است. یک روز باز می کنی ، یک روز نه. اما بی وقفه به تلاش ادامه خواهم اد.