مرجع خبری رئال مادرید : روزی که رونالدو از رئال مادرید رفت قابل پیش بینی بود که تیم از نظر گلزنی افت کند چرا که او در 9 فصل حضور در رئال 450 گل زده بود. باشگاه تصور می کرد که بیل بتواند خلائ رونالدو را پر کند اما به جز بنزما هیچ بازیکنی جور گلهای او را نکشید.

رئال مادری در دفصل 09-2008 یعنی آخرین سال قبل از آمدن رونالدو فقط 104 گل زد. رئال در دوران رونالدو همیشه در 9 سال بیشتر از این گل زد که بهترین آمارش مربوط به فصل 12-2011 با 174 گل بود.

در فاصله یک بازی تا پایان رئال 40 گل کمتر از فصل قبل زده یعنی اخرین فصل قبل از رفتن رونالدو. رئلا در این فصل میانگین 1.9 گل در هر بازی را داشته در حالی که فصل قبل 2.3 گل در هر بازی زده بود.

رئال در این فصل 1.73 گل در هر بازی لالیگا زده که هجدهمین آمار ضعیفش به شمار می رود. برای این که فصلی ضعیف تر از این پیدا کنیم باید به فصل 00-99 برگردیم. در آن زمان رئال 1.53 گل زده بود هر چند که در نهایت هشتمین قهرماین اروپا را داشت.

بهترین گلزن فصل رئال بنزما با 30 گل زده بود که فقط دو گل تا بهترین آمارش در فصل 12-11 فاصله دارد. بیل با 14 گل در 42 بازی و راموس با یازده گل در دره های بعدی هستند که راموس هشت تا از گلهایش را با پنالتی زده و فقط یکی از گلهایش در لالیگا از روی نقطه پنالتی بوده است. آسنسیو و ایسکو در سطح انتظارات نبودند و هر دو هر کدام شش گل زدند. فصل قبل یازده بازیکن رئال حداقل پنج گل زده بودند. امسال به این جمع فقط باید لوکاس با پنج گل را اضافه کرد.